205 alakerta ja cossun 16v kansi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tuppu m

205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja tuppu m »

Rakennan konetta autocrossi autoon niin tietäskö joku mitä tosta yhdistelmästä vois irrota tehoa vaparina ja mitä kannattas alakerralle tehdä. 2050 kuutiota sais vain olla.
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: 205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Onko apua: http://www.nettiauto.com/ford/escort/3250496
Rakentajan tiedotkin saan hommattua jos tarvit.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja emax »

Ohceen kannellakin saa otettua yli 100hp/litra tehoja, niin luulis ny cossun kannellakin. Mutta jos ei rahasta oo pulaa niin http://www.connaughtengines.co.uk/warrior.asp
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: 205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja country sedan »

YB:n kansi ei ole vapari käyttöön mikään kovin kaksinen aihio, mutta kyllä sen +250hv saa kun on tarpeeksi syvät taskut.
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Re: 205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Joo käsittääkseni cossun kansi ittesänsä ei sovellu oikee vapari käyttöön, mutta niikuin edellä mainittiin nii jos ei rahasta kiinni oo nii kyllä siitäki tehoja irti saa vaparina. :roll:

Toki harkitse bda koneen ostoa siitä saa ainaki potkua mutta hinta ja saatavuus tosin toisenlaista :mrgreen:
sierra -86(cossu)
BMW 528i -96
consul - 73
Bmw 525i -90
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: 205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Kossun kansikin on kallis :( mutta mua on henkilökohtaisesti aina kiinnostanut atmokossu. 8) Kanavat ovat vissiin vähän pienet vaparikäyttöön, mutta muuten ei kai ole eroja isoja puutteita vaparikäytön kanssa. Nokat menee uusiksi joka tapauksessa, on lähtökohta mikä tahansa, ja tuohon lohkoon sopivia mäntiä löytyy varmasti puristussuhdetta nostamaan.

Rahalla saa ja hevosella pääsee. :lol: Tuossa varsin yritteliäs atmokossu. Respektiä.

Halvempi reitti voisi olla lähteä tuunaamaan 2l zeteciä - koko koneen saa pelkän kossun kannen hinnalla. Romikselta muutama ylimääräinen kansi ja voi viedä porttaajalle (tai jos uskoo itseensä niin itselle) muutaman harjoituskappaleen. :lol:
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Re: 205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Eikös noita zeteccejä löydy halvemmallakin ainaki joku aika sitten oli myynnissä 1.8 zetec apulaitteineen 180e.

Meneeö jo vähän liian hifistelyksi laitaa alumiini lohko yms.. ehkei kannata edes tehdä enää vaparia :roll:
sierra -86(cossu)
BMW 528i -96
consul - 73
Bmw 525i -90
kent
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Loka 2007 16:42
Paikkakunta: alastaro

Re: 205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja kent »

sprinttis oli ainaki vuosi sitte escortti etuvetosesta tehty kardaanipeli) ja siinä oli vapari kossu ja noin 250 hevosta. ja kyllä parku sillai että korvissa soi :D ja sitten kuulin tuossa että eräällä olisi euroopanradoille rallicrossi fiesta missä duratec 2.0 vapari ja tehoa noin 300 hp paikkeille mutta moottori maksaa yli 10000e et kannattaa miettii mistä tekee :D
Sierra -87 2,0 sedan
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja Aksu »

kent kirjoitti: sitten kuulin tuossa että eräällä olisi euroopanradoille rallicrossi fiesta missä duratec 2.0 vapari ja tehoa noin 300 hp paikkeille mutta moottori maksaa yli 10000e
Duraa saa valmiina koneena jo tuolla 300 tehoilla ostaa jos haluaa.
Dura on huomattavasti parempi vaihtoehto vaparina virittämisee kuin cossun kone. Vakio sisäkaluille lupailtu 220hv/7200rmp kestoa. 200 lupailtu konetta "avaamatta"(nokat tietty).
gti golo palloilija
tuppu m

Re: 205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja tuppu m »

mulla olis vain tollanen lohko ja kansi johon on laitettu isommat teräs venttiilit,monenmoista nokkaa ja kanavat tehty yms..(venttiilivika) sen verran olen kuullut että puristuksia pitää nostaa aika lailla. Englannis myydään jotain 92 pattipää mäntä sarjaa h-veiveillä (sopii suoraan, toki pitää porata) n.800 puntaa. puristus niillä n.12,5 nokista riippuen.
earseeni

Re: 205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja earseeni »

HEI KAVERIT kertokaas ny mulle sopiiko 205 lohkon päälle 4wd kosan kansi?
tietäis vaan ku olis halvalla saatavissa
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205 alakerta ja cossun 16v kansi

Viesti Kirjoittaja emax »

Sopii. Mäntiin voi joutua tekemään venttiilin kolot, en oo varma, mutta lohkoon sopii.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin