Sivu 1/1

DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 20 Kesä 2010 14:29
Kirjoittaja janjan
Olen vaihtanut sierrassani jakoketjun ja kiristimen, mutta ketju on löysä vaikka olen yrittänyt kiristimen triggaamista haynesin kirjan mukaan painamalla kiristintä. onko mitään muuta tapaa varmistaa että kiristin toimii?

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 08 Heinä 2010 23:38
Kirjoittaja choesos
joo siihen joudut uuden kiristimen ostamaan motonetis on Ei kuvaa

Jakoketj kirist Ford DOHC* 2,0 DOHC 89->94 KIRISTIN [1989-1994] (33.90 €)

tollaisen joudun itekkin ostamaan ja sit pitää tehä patentti että sen saa pysymään alhaalla että saapi ne paikkalleen :D

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 09 Heinä 2010 01:33
Kirjoittaja Tekno
käykö toi motonetin kiristin 2.3 16v koneeseen?

niin sehän muuten kiristyy vasta öljynpaineesta, ja käytettyä tosiaan ei voi uudelleenkäyttää (ei tosin omia kokemuksia)

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 09 Heinä 2010 08:51
Kirjoittaja choesos
Tekno kirjoitti:käykö toi motonetin kiristin 2.3 16v koneeseen?

niin sehän muuten kiristyy vasta öljynpaineesta, ja käytettyä tosiaan ei voi uudelleenkäyttää (ei tosin omia kokemuksia)
onks se diesel vai pensa kun näyttää olevan diesel 2.3
Jakok kirist FordPeug 2.0-2.3D
* Diesel-2,3 82->90 KIRISTIN [1982-1990](15.80 €)

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 09 Heinä 2010 11:28
Kirjoittaja Tekno
kyllä ihan bensiini 2.3 16v
sama dohcilainen lohko kuitenkin

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 09 Heinä 2010 15:38
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
empäs mee sanomaan onko sama kiristin, tarttis kattoo mikrokatista numerot..

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 09 Heinä 2010 16:26
Kirjoittaja koskar
Sierra2.3-16v kirjoitti:empäs mee sanomaan onko sama kiristin, tarttis kattoo mikrokatista numerot..
Väittäisin samaksi 99% varmuudella. Ainakin kun vertailin erään 2.3 lohkoisen ja 2.0 välisiä eroja niin samat ne on. Tarvikkeena ainakin myydään molempiin samaa.

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 10 Heinä 2010 11:30
Kirjoittaja pynski-89
Vanhan kiristimen voi käyttää, olen kolmeen dokki sierraan sen virittänyt rempan yhteydessä. Ruuvipenkissä hyvä virittää, ja oikeen pienillä talttapäisillä meisseleillä sorkkii ne lukitusrenkaat sinne sisään. Mutta tarkkaa hommaa on :D

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 10 Heinä 2010 11:53
Kirjoittaja choesos
pynski-89 kirjoitti:Vanhan kiristimen voi käyttää, olen kolmeen dokki sierraan sen virittänyt rempan yhteydessä. Ruuvipenkissä hyvä virittää, ja oikeen pienillä talttapäisillä meisseleillä sorkkii ne lukitusrenkaat sinne sisään. Mutta tarkkaa hommaa on :D
ai jaa pitää kokeilla että onnistuuko sorkitko sie siit pikku reijästä josta menee se öljy sisään vai mistä kohasta ?? :D

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 10 Heinä 2010 12:31
Kirjoittaja pynski-89
Jos muistan nyt oikein, ku en löytänytkään kuvia kiristimestä koneelta muita remppakuvia kyl löyty läjäpäin :twisted: Eli ku kiristin on 2-osainen, toisessa päässä tais olla 2-uraa.. Aluksi putsaat kiristimen vanhasta öljystä hyvin, sitten laitat kiristimen ruuvipenkkiin ja muista laitaa, jotkut laudan palaset molempiin leukoihin ennen ku puristat. Sit 2kpl pieniä talttapää meisseleitä, mieluiten semmoiset jossa ei ole magneettikärkeä menee muuten nuss.miseksi :D Sit ku rupee olemaan siinä kohdassa puristus et ensimmäinen ura on liki, niin alat tökkimään sitä lukkorengasta sinne uraan ja samalla kiristät, ja sit ku se jatkaa nätisti kasaan puristumista, niin puristat ihan loppuun. Ja sit senkun löysäät ni sen pitäs jäädä sinne sisään melkein kokonaan. Ja sit voi olla et jos se ei lukitu niin silloin se on se toinen ura :D En muista just sata varmasti et kumpi se on, ku aikaa viime kerrasta on yli vuosi. Ja kannattaa ottaa kaveri mukaan kiristämään sitä penkkiä jos ei ole kolme kätinen :) Koita ottaa selvää tuosta mun selityksestä, kohmelo raapustuksia.

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 10 Heinä 2010 13:43
Kirjoittaja choesos
pynski-89 kirjoitti:Jos muistan nyt oikein, ku en löytänytkään kuvia kiristimestä koneelta muita remppakuvia kyl löyty läjäpäin :twisted: Eli ku kiristin on 2-osainen, toisessa päässä tais olla 2-uraa.. Aluksi putsaat kiristimen vanhasta öljystä hyvin, sitten laitat kiristimen ruuvipenkkiin ja muista laitaa, jotkut laudan palaset molempiin leukoihin ennen ku puristat. Sit 2kpl pieniä talttapää meisseleitä, mieluiten semmoiset jossa ei ole magneettikärkeä menee muuten nuss.miseksi :D Sit ku rupee olemaan siinä kohdassa puristus et ensimmäinen ura on liki, niin alat tökkimään sitä lukkorengasta sinne uraan ja samalla kiristät, ja sit ku se jatkaa nätisti kasaan puristumista, niin puristat ihan loppuun. Ja sit senkun löysäät ni sen pitäs jäädä sinne sisään melkein kokonaan. Ja sit voi olla et jos se ei lukitu niin silloin se on se toinen ura :D En muista just sata varmasti et kumpi se on, ku aikaa viime kerrasta on yli vuosi. Ja kannattaa ottaa kaveri mukaan kiristämään sitä penkkiä jos ei ole kolme kätinen :) Koita ottaa selvää tuosta mun selityksestä, kohmelo raapustuksia.
joo mie puhistin sen ja sit muistaakseni laitoin ekaan uraan sen oli kyllä työlästä yksin niin sit sai sen menee sinne puristin kiini ja laitoin kasaan ei jostain syystä se nostanut sitä öljyn paineel ylös niin nokka ketju meni kappaleiks. xD

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 11 Heinä 2010 14:38
Kirjoittaja pynski-89
Kiristin ku viritetään ja laitetaan paikalleen ja sulla on kaikki läjässä niin se laukaistaan itse. Öljynpaineen on vaan tarkoitus pitää se tiukalla. Ainakin näin olen itse tehnyt.

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Lähetetty: 11 Heinä 2010 19:00
Kirjoittaja choesos
pynski-89 kirjoitti:Kiristin ku viritetään ja laitetaan paikalleen ja sulla on kaikki läjässä niin se laukaistaan itse. Öljynpaineen on vaan tarkoitus pitää se tiukalla. Ainakin näin olen itse tehnyt.
miten sen pystyy ite laukaisemaan??? ens viikolla käyn ostamassa uudet osat sinne niin sit pitää uudestaan kasata