DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
janjan

DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja janjan »

Olen vaihtanut sierrassani jakoketjun ja kiristimen, mutta ketju on löysä vaikka olen yrittänyt kiristimen triggaamista haynesin kirjan mukaan painamalla kiristintä. onko mitään muuta tapaa varmistaa että kiristin toimii?
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja choesos »

joo siihen joudut uuden kiristimen ostamaan motonetis on Ei kuvaa

Jakoketj kirist Ford DOHC* 2,0 DOHC 89->94 KIRISTIN [1989-1994] (33.90 €)

tollaisen joudun itekkin ostamaan ja sit pitää tehä patentti että sen saa pysymään alhaalla että saapi ne paikkalleen :D
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja Tekno »

käykö toi motonetin kiristin 2.3 16v koneeseen?

niin sehän muuten kiristyy vasta öljynpaineesta, ja käytettyä tosiaan ei voi uudelleenkäyttää (ei tosin omia kokemuksia)
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja choesos »

Tekno kirjoitti:käykö toi motonetin kiristin 2.3 16v koneeseen?

niin sehän muuten kiristyy vasta öljynpaineesta, ja käytettyä tosiaan ei voi uudelleenkäyttää (ei tosin omia kokemuksia)
onks se diesel vai pensa kun näyttää olevan diesel 2.3
Jakok kirist FordPeug 2.0-2.3D
* Diesel-2,3 82->90 KIRISTIN [1982-1990](15.80 €)
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja Tekno »

kyllä ihan bensiini 2.3 16v
sama dohcilainen lohko kuitenkin
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

empäs mee sanomaan onko sama kiristin, tarttis kattoo mikrokatista numerot..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja koskar »

Sierra2.3-16v kirjoitti:empäs mee sanomaan onko sama kiristin, tarttis kattoo mikrokatista numerot..
Väittäisin samaksi 99% varmuudella. Ainakin kun vertailin erään 2.3 lohkoisen ja 2.0 välisiä eroja niin samat ne on. Tarvikkeena ainakin myydään molempiin samaa.
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Vanhan kiristimen voi käyttää, olen kolmeen dokki sierraan sen virittänyt rempan yhteydessä. Ruuvipenkissä hyvä virittää, ja oikeen pienillä talttapäisillä meisseleillä sorkkii ne lukitusrenkaat sinne sisään. Mutta tarkkaa hommaa on :D
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja choesos »

pynski-89 kirjoitti:Vanhan kiristimen voi käyttää, olen kolmeen dokki sierraan sen virittänyt rempan yhteydessä. Ruuvipenkissä hyvä virittää, ja oikeen pienillä talttapäisillä meisseleillä sorkkii ne lukitusrenkaat sinne sisään. Mutta tarkkaa hommaa on :D
ai jaa pitää kokeilla että onnistuuko sorkitko sie siit pikku reijästä josta menee se öljy sisään vai mistä kohasta ?? :D
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Jos muistan nyt oikein, ku en löytänytkään kuvia kiristimestä koneelta muita remppakuvia kyl löyty läjäpäin :twisted: Eli ku kiristin on 2-osainen, toisessa päässä tais olla 2-uraa.. Aluksi putsaat kiristimen vanhasta öljystä hyvin, sitten laitat kiristimen ruuvipenkkiin ja muista laitaa, jotkut laudan palaset molempiin leukoihin ennen ku puristat. Sit 2kpl pieniä talttapää meisseleitä, mieluiten semmoiset jossa ei ole magneettikärkeä menee muuten nuss.miseksi :D Sit ku rupee olemaan siinä kohdassa puristus et ensimmäinen ura on liki, niin alat tökkimään sitä lukkorengasta sinne uraan ja samalla kiristät, ja sit ku se jatkaa nätisti kasaan puristumista, niin puristat ihan loppuun. Ja sit senkun löysäät ni sen pitäs jäädä sinne sisään melkein kokonaan. Ja sit voi olla et jos se ei lukitu niin silloin se on se toinen ura :D En muista just sata varmasti et kumpi se on, ku aikaa viime kerrasta on yli vuosi. Ja kannattaa ottaa kaveri mukaan kiristämään sitä penkkiä jos ei ole kolme kätinen :) Koita ottaa selvää tuosta mun selityksestä, kohmelo raapustuksia.
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja choesos »

pynski-89 kirjoitti:Jos muistan nyt oikein, ku en löytänytkään kuvia kiristimestä koneelta muita remppakuvia kyl löyty läjäpäin :twisted: Eli ku kiristin on 2-osainen, toisessa päässä tais olla 2-uraa.. Aluksi putsaat kiristimen vanhasta öljystä hyvin, sitten laitat kiristimen ruuvipenkkiin ja muista laitaa, jotkut laudan palaset molempiin leukoihin ennen ku puristat. Sit 2kpl pieniä talttapää meisseleitä, mieluiten semmoiset jossa ei ole magneettikärkeä menee muuten nuss.miseksi :D Sit ku rupee olemaan siinä kohdassa puristus et ensimmäinen ura on liki, niin alat tökkimään sitä lukkorengasta sinne uraan ja samalla kiristät, ja sit ku se jatkaa nätisti kasaan puristumista, niin puristat ihan loppuun. Ja sit senkun löysäät ni sen pitäs jäädä sinne sisään melkein kokonaan. Ja sit voi olla et jos se ei lukitu niin silloin se on se toinen ura :D En muista just sata varmasti et kumpi se on, ku aikaa viime kerrasta on yli vuosi. Ja kannattaa ottaa kaveri mukaan kiristämään sitä penkkiä jos ei ole kolme kätinen :) Koita ottaa selvää tuosta mun selityksestä, kohmelo raapustuksia.
joo mie puhistin sen ja sit muistaakseni laitoin ekaan uraan sen oli kyllä työlästä yksin niin sit sai sen menee sinne puristin kiini ja laitoin kasaan ei jostain syystä se nostanut sitä öljyn paineel ylös niin nokka ketju meni kappaleiks. xD
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Kiristin ku viritetään ja laitetaan paikalleen ja sulla on kaikki läjässä niin se laukaistaan itse. Öljynpaineen on vaan tarkoitus pitää se tiukalla. Ainakin näin olen itse tehnyt.
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: DOHC Sierran jakoketjun kiristin

Viesti Kirjoittaja choesos »

pynski-89 kirjoitti:Kiristin ku viritetään ja laitetaan paikalleen ja sulla on kaikki läjässä niin se laukaistaan itse. Öljynpaineen on vaan tarkoitus pitää se tiukalla. Ainakin näin olen itse tehnyt.
miten sen pystyy ite laukaisemaan??? ens viikolla käyn ostamassa uudet osat sinne niin sit pitää uudestaan kasata
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Vastaa Viestiin