Mondeo 2,0TD 90hv vm. 2001 ei sammu virta-avamella
Mondeo 2,0TD 90hv vm. 2001 ei sammu virta-avamella
Moi! Tuli tällainen ongelma viime viikolla, eli kone ei sammmu virta-avaimesta jos samaan aikaan on jarrupoljin painettuna pohjaan. Jos jarrupoljinta ei paina niin kone sammuu normaalisti. Onkos kenelläkään kokemuksia vastaavasta ja neuvoja mistä vikaa lähtisi etsimään?
Re: Mondeo 2,0TD 90hv vm. 2001 ei sammu virta-avamella
Nonniin, vika on paikallistettu, syyksi paljastui toinen ajovalo/jarruvalo polttimo, ilmeisesti tärinästä johtuen 21 W ja 4W johdot ottivat yhteen ja ajovalon kautta jarrupoljinta painettaessa virtapiiri jäi avoimeksi. Sitten vielä pari muuta oiretta jotka johtuivat samasta viasta: Lisäjarruvalo paloi koko ajan ajo valojen kanssa, parkit päällä jarrua painettaessa myös sisätuuletin lähti päälle. Eli muistakaa tarkistaa lammpuja aika-ajoin
Tämä korjaus maksoi nyt sitten tälläkertaa vain 2.5 Eur (huoltoasema kiskuri hinta
).

Samaa ongelmaa täällä. Minulla tosin ei pala jarruvalo koko aikaa ajossa tai sisätuuletin heräile itsestään henkiin. Eli ilmeisesti ei ole polttimosta johtuvaa?
Jos ajovalokatkaisin on ajovalot päällä -asennossa niin auto sammuu normaalisti, vaikka jarru on painettuna. Mutta jos ajovalokatkaisin on pois päältä -asennossa niin auto ei sammu, jos jarru on painettuna. Voisiko olla ajovalokatkaisimessa vika? Vai katsonko sittenkin polttimot? Eli sinulla oli takavalopolttimossa tuo vika, käsitinkö oikein?
Jos ajovalokatkaisin on ajovalot päällä -asennossa niin auto sammuu normaalisti, vaikka jarru on painettuna. Mutta jos ajovalokatkaisin on pois päältä -asennossa niin auto ei sammu, jos jarru on painettuna. Voisiko olla ajovalokatkaisimessa vika? Vai katsonko sittenkin polttimot? Eli sinulla oli takavalopolttimossa tuo vika, käsitinkö oikein?
moi, mulla sama tilanne kuin mmarkkan kirjoitti eli jarru pohjassa ja valokytkin 0 asennossa ei sammu (mulla - 04 tdci Farmari).
Farmarissa on erilainen valoasetelma takana kuin HB/sedanissa : jarrupolttimo on pelkkä 21w ja tuplalankapolttimo 4/21w on ajovalo + takasumari. Olen tarkastanut kaikki polttimot -> OK.
Vika poistuu kun irrotta kuskin puolen parkkivalojen sulakkeen???? Onko kellään ratkaisua?
Farmarissa on erilainen valoasetelma takana kuin HB/sedanissa : jarrupolttimo on pelkkä 21w ja tuplalankapolttimo 4/21w on ajovalo + takasumari. Olen tarkastanut kaikki polttimot -> OK.
Vika poistuu kun irrotta kuskin puolen parkkivalojen sulakkeen???? Onko kellään ratkaisua?
No tarkista se kuskinpuolen parkkivalomondeo_mk3 kirjoitti:moi, mulla sama tilanne kuin mmarkkan kirjoitti eli jarru pohjassa ja valokytkin 0 asennossa ei sammu (mulla - 04 tdci Farmari).
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Sehän tässä hauskaa on kun se on kunnossa...