Lämmitettävä tuulilasi

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Vuorte

Lämmitettävä tuulilasi

Viesti Kirjoittaja Vuorte »

Terve
Ongelmana on -98 Mondeon lämmitettävä tuulilasi. Lämmitysvastus on jaettu lasin keskeltä puoliksi ja vain hanttarin puolella lämmitys toimii.
Mistä pystyisi helpoimmin mittaamaan vastusten ohmi määrän?
Sulakkeet on kunnossa.

Aikaisemmin sain 02 malliin sopivan vinkin tarkistaa lasin maadoitukset antenni liittimeen mutta tässä mallissa ne eivät ole siellä.

Terv. Vuorte
tooLate
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Loka 2005 07:56
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja tooLate »

Mulla on sama ongelma -98 Mondeossa ja menee tänään huoltoon. Kuskin puoli ei lämpene lainkaan, mutta hantin puoli hehkuu hienosti.

Laitan lisää juttua huoltomiesten tekemisistä, kun ja jos lämmitin saadaan kuntoon.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Sopiva kiven iskemä niin ei välttis lähde toimimaan. mutta liittimet kannattaa putsata sieltä lasin alareunalta.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Hieman hankala paikka niillä liitoksilla :cry:
Escort 1.8 sport -97
tooLate
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Loka 2005 07:56
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja tooLate »

Jep, paikka on hankala ja mulla oli ilmeisesti tuulilasin pyyhkijöiden liikkuvat osat "repiny" kolvaukset rikki liitoksista. Ei ole kuulemma sopivia työkaluja tai osaavia tekijöitä, jotta sen saisi korjattua. Eli ollaan ilman toisen puolen lämmitystä...

Uutta lämmitettävää lasia tarjosivat töineen. 600€ :shock:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kait joku "fakiiri" saa ne tinattua? Onkos tuttua TV-/radioasentajaa? 8)
tooLate
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Loka 2005 07:56
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja tooLate »

Kaveri on töissä puljussa, joka tekee linja-autoihin tuulilaseja, myös lämmitettäviä. Täytyy kysellä sieltä onnistuuko homma lasia rikkomatta.

Uusissa laseissa lämmittävät reunaa kuumailmapuhaltimella sen verran, että kalvon reuna sulaa, jonka jälkeen kalvon ja lasin väliin työnnetään joku kuparijohdin. Tällaisen käsityksen sain kaverin puheista. Katellaan mitä keksitään.
Vastaa Viestiin