Sivu 1/4

OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 26 Touko 2010 18:41
Kirjoittaja duckworth
Hyvin lyhyt ja suora kysymys; ostin valmiin kannen jonka nokan päässä lukee "BA BCG4", onko kyseessä todellakin Burtonin keppi ja ohc efin orkkis?

Jep, ja kokeiltu googlea, tämän foorumin hakua sekä selailtu Burtonpowerin sivuja, tuloksetta.

EDIT_ _ _ _....... . .. . Otsikko muokattu tulevaa varten, sillä kysymyksiä riittää.. :mrgreen:

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 29 Touko 2010 13:00
Kirjoittaja duckworth
Nostetaampa ylös, ettei päädytä sivulle 90 ja...

Jollekin varmaan tuttu juttu vai..? :)

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 30 Touko 2010 20:28
Kirjoittaja Posmo
Sen verran osaan sanoa, että vakiokeppi tuo tuskin on, Minulta löytyy 3kpl mk1 ohc iS:n vakionokkia, ja kaikissa lukee takana 75W86. Löytyykö tuosta sinun nokastasi 1. pytyn nokkien jälkeen semmoisia koholla olevia nystyröitä 1 tai 2 kpl?

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 02 Kesä 2010 11:54
Kirjoittaja duckworth
En äkkiseltään huomannut tuollaisia nystyröitä, mutta pitää katsoa tarkemmin.. Kannen teettäjän mukaan nokka on "joku Burton", olisi silti hyvä tietää puhutaanko vääntönokasta, vai jyrkemmästä?

Ei Aksu tai emax satu tietämään? Kun ootte noita ohareita viritelleet?

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 10 Kesä 2010 16:52
Kirjoittaja duckworth
UP..sis..

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 13 Kesä 2010 13:03
Kirjoittaja duckworth
Sillä vielä kyselen, että tiedän vaihtaa jyrkemmän nenän, niin ei tulisi laitettua kovin mietoa nokkaa turhana työnä...

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 16 Kesä 2010 12:19
Kirjoittaja emax
Virinokissa on usein pienempi perusympyrä kuin vakioissa, koita mitata se ja vertaa 2 litraisen vakioon. Tuo koodi ei kerro mulle ainakaan yhtään mitään.
Noston saat suurinpiirtein laskettua kun mittaat nokan noston ja kerrot sen vipusuhteella eli 1,62:lla. Jos saat yli kymmenen niin ei ole ainakaan vakio.

E: niin ja jos omistat astelevyn niin se kiinni kampiakseliin, tulpat pois ja sitten kattoa kuinka monta astetta imu- ja pakoventtiili on auki.

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 16 Kesä 2010 19:04
Kirjoittaja duckworth
Katsoin nokkaa tarkemmin, rintapeltiä lähemmän pytyn nokista eteenpäin yksi "nystyrä", eli 1.6 (?) nokka kyseessä käsittääkseni...voi perkel.. :evil: Se niistä lisätehoista :roll: Nostoo näyttäis sentään olevan 7,5x1,62= 12,15. Jotain vaivaa nähty edes tuon nokan hiontaan...

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 17 Kesä 2010 20:13
Kirjoittaja duckworth
Täydennän sen verran että tuo nystyrä muistuttaa pikemmin ylimääräistä nokkaa, jonka alla vain ei ole keinua.. Vähän niin kuin tuossa kuvassa on --------------------->>>>>>>>>>>>>>>>>>

http://s403.photobucket.com/albums/pp11 ... G_3123.jpg

Voiko näin ollen ainakaan vakiokeppi olla kyseessä..?

EDIT juuja kuvan kansi ei ole omani, vaan sen nokassa on tuo samanlainen "ylimääräinen nokka"...

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 18 Kesä 2010 20:59
Kirjoittaja emax
1,6 nokasta saa paremmin hiottua koska siinä on suurempi perusympyrä->enemmän varaa hioa. En saa tuota kuvaa auki tällä mokkulalla täältä hevonkuusesta, mutta tuo 12.15mm ei ole ainakaan vakionokka, vakionokan nosto on jotain 9mm paikkeilla.

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 21 Kesä 2010 19:08
Kirjoittaja duckworth
Tutkin lisää tuota nokka-akseli/kansi-settiä.. Nokan kyljessä merkintä "78 HM 6258 BA", mitä koodeja porukalla on yleensä lukenut ohc- keppien kyljessä/pitkittäissivulla?

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 21 Kesä 2010 21:41
Kirjoittaja Posmo
Siis onko tuo "nystyrä" sun nokissa tuo kohta mistä otetaan avaimella kiinni kun nokan mutteria kiristetään, ei se mikään mainitsemani nystyrä ole.. Voin käydä kohta ottamassa parit kuvat jostain nokista mitä mulla on lojumassa jotta saat selvää.

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 21 Kesä 2010 21:57
Kirjoittaja Mikkovaan
Posmo kirjoitti:Siis onko tuo "nystyrä" sun nokissa tuo kohta mistä otetaan avaimella kiinni kun nokan mutteria kiristetään, ei se mikään mainitsemani nystyrä ole.. Voin käydä kohta ottamassa parit kuvat jostain nokista mitä mulla on lojumassa jotta saat selvää.

Joo, siitä mä ainaki pidin tossa kyseisessä kuvan kannessa vastaan ku nokkapyörän pulttia kiristin.

Re: Nokka-akselin koodit

Lähetetty: 21 Kesä 2010 22:13
Kirjoittaja Posmo
Mikkovaan kirjoitti:
Joo, siitä mä ainaki pidin tossa kyseisessä kuvan kannessa vastaan ku nokkapyörän pulttia kiristin.
Joo, sitä vartenhan tuo on.

Tässä näitä kuvia:

http://img229.imageshack.us/img229/4533/nokat001.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/9966/nokat002.jpg
http://img571.imageshack.us/img571/1695/nokat003.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/2415/nokat004.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/5899/nokat005.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/240/nokat006.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/664/nokat007.jpg

Kuvaukset:

1: Nokan nystyrät joista puhuin, kyseessä on 2.0 OHC vakionokka (jolla ajettu n. 284000) Nämä siis Fordin vakionokissa 1. ja 2. pytyn nokkien välissä

2: Vakio 2.0 ohc nokan profiili, paska kuva

3: Sama homma, ihan yhtä paska kuva

4: Tässä näkee tuon perusympyrän vaikutuksen, kun vertaa noihin toisesta nokista oleviin kuviin. Toinen keppi on nokan kohdalta "halkaisijaltaan" ohuempi, suuremman noston aikaansaamiseksi.

5: 1.6 OHC Nokasta hiottu virikeppi, asteita noin 265-270, nostoa en tähän hätään muista, tuossa näkyy 1.6 nokassa oleva nystyrä, eli vain 1 kpl toisin kuin 2.0

6. Veraa kuvaan 4. hiotun virinokan tunnistaa pienemmästä kepin halkaisijasta.

7. -:- Paska kuva.

Selkenikö noilla? Jos nokassasi ei ole noita nystyröitä, ei se ole Fordin orkkisnokka, ellei joku niitä ole hionut pois.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 08 Heinä 2010 21:01
Kirjoittaja duckworth
Koska ohari on nyt pukissa, niin aloitan homman pistämällä koneen paloiksi.. Ongelma tuli jo vastaan, kampiakselinhammashihnapyörän myötä, siimapyörä edestä irtosi, mutta hammaspyörän taakse eivät oikein ulosvetäjän sorkat sovi joten mikä neuvoksi?

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 09 Heinä 2010 00:08
Kirjoittaja sierra_driver
duckworth kirjoitti:Koska ohari on nyt pukissa, niin aloitan homman pistämällä koneen paloiksi.. Ongelma tuli jo vastaan, kampiakselinhammashihnapyörän myötä, siimapyörä edestä irtosi, mutta hammaspyörän taakse eivät oikein ulosvetäjän sorkat sovi joten mikä neuvoksi?

Kokeile saako kahdella ruuvimeisselillä, jos ne saa sinne hammaspyörän taakse. Itellä lähti ihan ilman ulosvetäjääkin.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 09 Heinä 2010 17:06
Kirjoittaja duckworth
Juu, kyllä mullakin edellisestä/paikallaan olevasta ohc- koneesta irtosi kyseinen pyörä sormin, mutta tämä ongela ratkesi 20 minuuttia sitten... Hankin kaupasta sen pienimmän ulosvetäjän, ja (kikkailemalla) sain sen sorkat taakse, pyörä irtosi.. :wink:

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 18 Heinä 2010 20:19
Kirjoittaja duckworth
Lohko purettu alku tekijöihin, ja enää korvat ja öljupumppu kiinni, mutta nuo pumppua lohkossa kiinni pitävien (?) pulttien kannat ovat vähän mystisiä, niihin ei käy torx eikä kuusiokolo, joten onko muuta vaihtoehtoa kuin murjoa ne auki lukkopihdeillä?

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 18 Heinä 2010 21:45
Kirjoittaja Aksu
XZN-avain kyseessä

Tai sitten taltalla ihan siihen pultin kantaa lyömällä,hieman viistosti niin saattaa saada silläkin auki.
Normi 6-kolot vaikka tilalle.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 19 Heinä 2010 18:39
Kirjoittaja duckworth
Aksu kirjoitti:XZN-avain kyseessä
Tästä valaistuneena päädyin yleisavainnipun kolmanteen työkaluun, lukkopihteihin... Pumppu irti matkalla museoon :mrgreen:

Tänään ajattelin tilata Mahlen männät sekä Saab kierokanget, mutta (kuten olen jo joka topicciin tilittänyt :D ) Rallyracen väki onkin lomalla... Kenellään tietoa kuka myy vastaavaa yhdistelmää..? Ihan muuallekin kuin naapuri taloihin?

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 19 Heinä 2010 22:10
Kirjoittaja hana
Ainakin täällä on Saabin kankia.
http://www.hemishop.net/?p=productsList&iCategory=61
Ja volkkarin 92mm männät Keiteleen koneesta.
Ja nokaksi Burtonin BF63

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 20 Heinä 2010 17:05
Kirjoittaja duckworth
Mielenkiintoista.. :) Tuolla sivulla on vähän huonosti infottu, että käykö Saab- veivi koneituksella/ilman millaisella laakerilla oharin kampiakseliin?

Ja mitenkä kyseinen sarja on puolet halvempi kun Rallyracella? :D

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 20 Heinä 2010 22:20
Kirjoittaja hana
Saabin kk kaula on sama kuin ohc:n mutta laakeriliuska on paksumpi.
Tarvii siis käyttää saabin kk laakereita.
Ite otin kk laakerit koneistamon kautta, kun kampiakselin kaulat oli kiillotuksessa.
Rallyracen saabin veivit on lisäksi kevennetty, hintaero johtunee siitä.

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 08 Elo 2010 19:20
Kirjoittaja duckworth
Tuota, tuota, useasti kun siirrytään kaasarista ruiskuun, niin väliin pannaan kerääjäsäiliö ja tietty sähköinen b-pumppu. Omasta mielestä järkevämpää ja jopa halvempaa on vaihtaa uusi ruiskumallintankki, mutta miten sitten kaasari mallin bensalinjat, käyvät ahtaiksi (?) ja sopivatko letkuliitännätkään enää ruiskutankin lähtöihin? Ainakaan Motonet ei enää myy bensaputkia korin alle.. :(

Ja sitten tuosta pumpusta sen verran, että voiko ruiskun kanssa pumppu silti olla konetilassa "oikeanlaisella tankilla", vai pitääkö sen olla orkkis iiässien tyyliin ihan tankin kupeessa?

(ei sillä että tää projekti ois yhtään edistyny, ku.. :roll: )

Re: OHC:n uudelleen rakennus

Lähetetty: 08 Elo 2010 20:46
Kirjoittaja Aksu
duckworth kirjoitti:Tuota, tuota, useasti kun siirrytään kaasarista ruiskuun, niin väliin pannaan kerääjäsäiliö ja tietty sähköinen b-pumppu. Omasta mielestä järkevämpää ja jopa halvempaa on vaihtaa uusi ruiskumallintankki, mutta miten sitten kaasari mallin bensalinjat, käyvät ahtaiksi (?) ja sopivatko letkuliitännätkään enää ruiskutankin lähtöihin? Ainakaan Motonet ei enää myy bensaputkia korin alle.. :(

Ja sitten tuosta pumpusta sen verran, että voiko ruiskun kanssa pumppu silti olla konetilassa "oikeanlaisella tankilla", vai pitääkö sen olla orkkis iiässien tyyliin ihan tankin kupeessa?

(ei sillä että tää projekti ois yhtään edistyny, ku.. :roll: )
Tankki maksaa +60€ ja näppärämies tekee säiliön muutamalla eurolla jos tarpeet löytyy sopivasti kotoa sillä hetkellä.

Kaasari linjat menee vielä +300hv (testattu)
Kupariputki käy hyvin bensaputkeksi auton alle.
On oltava tankin vieressä oli sitten tankki mikä vaan. Mulla on ollut yks auto johon oli edellinen omistaja tehnyt pumpunpaikan takapenkin alle ja kun tankki oli alle ½ niin alkoi hörppimään ilmaa pumppu välillä. Pumpulle tuleva letku kierti tukivarren yläpuolelta niin ei jaksanut enään imeä sitä pientä nousua (ruiskun pumput eivät ime juurikaan).