Sivu 1/1

1.8l zetec:iin 2.0l nokka-akselit???

Lähetetty: 08 Loka 2005 23:49
Kirjoittaja speedytomato
eli sopiiko 2.0l nokat pikkulohkoon eli 1.8l :D
onko vastaavaa hyötyä vaihtaa niitä, eli onko kaksilitraisessa isompi nosto tms. ???

entä onko tietoa, onko molemmissa koneissa saman kokoiset ruisku suuttimet?

Re: 1.8l zetec:iin 2.0l nokka-akselit???

Lähetetty: 08 Loka 2005 23:53
Kirjoittaja hartza
speedytomato kirjoitti:eli sopiiko 2.0l nokat pikkulohkoon eli 1.8l :D
onko vastaavaa hyötyä vaihtaa niitä, eli onko kaksilitraisessa isompi nosto tms. ???

entä onko tietoa, onko molemmissa koneissa saman kokoiset ruisku suuttimet?
samat suuttimet on, tai ainakin suurinpiirtein samanlaiset. Nokat on vaihtokelpoisia, 2.0 nokissa on aavistuksen lisää nostoa, n. 1mm. Periaatteessa vääntö pitäisi vähän kohentua, mitään merkittävää en ainakaan minä huomannut kun nuo vaihdoin.

Lähetetty: 11 Loka 2005 17:36
Kirjoittaja Juutas
Laittaa 2.0l:n nokat ja säädettävät nokkapyörät sekä vaihtaa imupuolelle 2000:n osat. :roll:

Lähetetty: 11 Loka 2005 20:33
Kirjoittaja speedytomato
imu puolella on jo 2.0l osat paitsi imusarja jossa ei taida eroa ollakkaan?
taidan jättää ne säädettävät pyörät muille, tarkoitus tehdä ihan käyttöpeli tästä eikä mitään epävarmaa viri laitetta :D . mutta kun noita osia jäi koneen vaihdossa niin niitä ajattelin vaan hyödynnellä...

Ps: onko hajuakaan mitä mahtaa irrota tehoja noilla 2.0l ruisku hiluilla tosta -96 1.8l sesta

Lähetetty: 11 Loka 2005 20:41
Kirjoittaja evolution
eikös zeteceissä ole jo tehtaalta lähtien säädettävät nokkapyörät kun ovat kartiosovituksella joten niihin ei varmaan kenenkään tarvitse rahojaan tuhlata :wink:

Lähetetty: 11 Loka 2005 20:57
Kirjoittaja speedytomato
niimpäs se muuten taitaa ollakkin, mutta luulenpa etten ala kuitenkaan niiden kanssa leikkimään kun siinä käy mulla aika helposti väärin :D:D:D

Lähetetty: 12 Loka 2005 00:41
Kirjoittaja hartza
evolution kirjoitti:eikös zeteceissä ole jo tehtaalta lähtien säädettävät nokkapyörät kun ovat kartiosovituksella joten niihin ei varmaan kenenkään tarvitse rahojaan tuhlata :wink:
Onhan siinä kartiosovitus, mutta aika hankalaa säätää, kun pitää purkaa venakoppa pois joka kerta kun tekee muutoksia... tai jos tuntee itsensä onnekkaaksi, voihan sitä kokeilla löystää pulttia, naputtaa nokkapyörä pois paikoiltaan ja... "miten helvetissä mä saan kiristettyä momenttiin tän pyörän kun nokka pyörii mukana ja en näe mitään merkkejä!" ;)

Lähetetty: 12 Loka 2005 16:07
Kirjoittaja Juutas
Heh... Pyörii pyörii... Kuten sanottu jossain muussa threadissa ni pelkistä säädettävistä nokkapyöristä ei ole hyötyä kuin +-2hp... tai konerikko... :wink:

Lähetetty: 12 Loka 2005 19:16
Kirjoittaja evolution
niin noniin kyllä jos ittellä olis tollanen zetekki niin jaksaisin nyppiä niitä venakoppia pois kun ajattelee niitten nokkapyörien hintaa.

mutta kuitenkin se vakio merkki on ihan riittävän lähellä oikeaa kohtaa niin eikai siihen ajoitukseen kannata koskea :wink:

Lähetetty: 12 Loka 2005 23:32
Kirjoittaja hartza
Vakiopataan saa muutaman hepan muutoksia muuttamalla pakonokan ajoitusta, hyöty riippuu paljon mitä meinataan tehdä.
TÄSSÄ esimerkiksi nokan ajoituksia muuttamalla saatiin vaan 40+hv lisää ;)

Mulla on Fiestassa säädettävät nokkapyörät, tehty alkuperäisistä. Eikä maksanut paljoa...

Lähetetty: 13 Loka 2005 07:27
Kirjoittaja cikatti
Tuo viritarina 40 hevosesta ei nyt ole ihan sitä että nokkapyöriä kääntämällä tulee 40 konia, tohon linkissä olevaan fiikukseen kun oli tehty vähän muutakin, turbo, uus pakosarja, välijäähdytin. Eli vakiopelissä pyörien kääntely +/- 10 astetta tuottaa kuitenkin vain muutamia hevosia, parhaimmillaan 10.
Tuo säätöpöyrien teko/teettäminen on ihan visasta mutta ostaminen ei. Niistä pyydetään tähtitieteellisiä hintoja, 300-400 euroa, vähintään ja ei ne kyllä sen arvoiset ole.

Lähetetty: 13 Loka 2005 21:43
Kirjoittaja VesQ
Ja kun se ei kuitenkaan ole vaikeata jos osaa sorvia yms laitteita käyttää ja tietää mitä tekee

Lähetetty: 13 Loka 2005 23:24
Kirjoittaja hartza
cikatti kirjoitti:Tuo viritarina 40 hevosesta ei nyt ole ihan sitä että nokkapyöriä kääntämällä tulee 40 konia, tohon linkissä olevaan fiikukseen kun oli tehty vähän muutakin, turbo, uus pakosarja, välijäähdytin. Eli vakiopelissä pyörien kääntely +/- 10 astetta tuottaa kuitenkin vain muutamia hevosia, parhaimmillaan 10.
Tuo säätöpöyrien teko/teettäminen on ihan visasta mutta ostaminen ei. Niistä pyydetään tähtitieteellisiä hintoja, 300-400 euroa, vähintään ja ei ne kyllä sen arvoiset ole.
Kiitos kun toistit juuri mitä kirjoitin, en tainnut väittää missään kohtaa että pyöriä kääntämällä saa automaattisesti 40 heppaa vaan koitin selvittää niitten tarjoamat mahdollisuudet... Vähän olisi hölmöä vaihtaa esim. nokat ja tuunata konetta, mutta jättää ns. helpot hepat käyttämättä. No saahan kyllä perusajoituksen kohdalleen noilla vakiopyörillä, mutta muutosten tekeminen hankaloituu.

Saa noita tehdastekoisia nokkapyöriä pikkasen halvemmalla kun jaksaa vaan etsiä, sekä ulkonäkö on huomattavasti parempi ;)