Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
speedytomato kirjoitti:eli sopiiko 2.0l nokat pikkulohkoon eli 1.8l
onko vastaavaa hyötyä vaihtaa niitä, eli onko kaksilitraisessa isompi nosto tms. ???
entä onko tietoa, onko molemmissa koneissa saman kokoiset ruisku suuttimet?
samat suuttimet on, tai ainakin suurinpiirtein samanlaiset. Nokat on vaihtokelpoisia, 2.0 nokissa on aavistuksen lisää nostoa, n. 1mm. Periaatteessa vääntö pitäisi vähän kohentua, mitään merkittävää en ainakaan minä huomannut kun nuo vaihdoin.
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
imu puolella on jo 2.0l osat paitsi imusarja jossa ei taida eroa ollakkaan?
taidan jättää ne säädettävät pyörät muille, tarkoitus tehdä ihan käyttöpeli tästä eikä mitään epävarmaa viri laitetta . mutta kun noita osia jäi koneen vaihdossa niin niitä ajattelin vaan hyödynnellä...
Ps: onko hajuakaan mitä mahtaa irrota tehoja noilla 2.0l ruisku hiluilla tosta -96 1.8l sesta
eikös zeteceissä ole jo tehtaalta lähtien säädettävät nokkapyörät kun ovat kartiosovituksella joten niihin ei varmaan kenenkään tarvitse rahojaan tuhlata
evolution kirjoitti:eikös zeteceissä ole jo tehtaalta lähtien säädettävät nokkapyörät kun ovat kartiosovituksella joten niihin ei varmaan kenenkään tarvitse rahojaan tuhlata
Onhan siinä kartiosovitus, mutta aika hankalaa säätää, kun pitää purkaa venakoppa pois joka kerta kun tekee muutoksia... tai jos tuntee itsensä onnekkaaksi, voihan sitä kokeilla löystää pulttia, naputtaa nokkapyörä pois paikoiltaan ja... "miten helvetissä mä saan kiristettyä momenttiin tän pyörän kun nokka pyörii mukana ja en näe mitään merkkejä!"
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Vakiopataan saa muutaman hepan muutoksia muuttamalla pakonokan ajoitusta, hyöty riippuu paljon mitä meinataan tehdä. TÄSSÄ esimerkiksi nokan ajoituksia muuttamalla saatiin vaan 40+hv lisää
Mulla on Fiestassa säädettävät nokkapyörät, tehty alkuperäisistä. Eikä maksanut paljoa...
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Tuo viritarina 40 hevosesta ei nyt ole ihan sitä että nokkapyöriä kääntämällä tulee 40 konia, tohon linkissä olevaan fiikukseen kun oli tehty vähän muutakin, turbo, uus pakosarja, välijäähdytin. Eli vakiopelissä pyörien kääntely +/- 10 astetta tuottaa kuitenkin vain muutamia hevosia, parhaimmillaan 10.
Tuo säätöpöyrien teko/teettäminen on ihan visasta mutta ostaminen ei. Niistä pyydetään tähtitieteellisiä hintoja, 300-400 euroa, vähintään ja ei ne kyllä sen arvoiset ole.
cikatti kirjoitti:Tuo viritarina 40 hevosesta ei nyt ole ihan sitä että nokkapyöriä kääntämällä tulee 40 konia, tohon linkissä olevaan fiikukseen kun oli tehty vähän muutakin, turbo, uus pakosarja, välijäähdytin. Eli vakiopelissä pyörien kääntely +/- 10 astetta tuottaa kuitenkin vain muutamia hevosia, parhaimmillaan 10.
Tuo säätöpöyrien teko/teettäminen on ihan visasta mutta ostaminen ei. Niistä pyydetään tähtitieteellisiä hintoja, 300-400 euroa, vähintään ja ei ne kyllä sen arvoiset ole.
Kiitos kun toistit juuri mitä kirjoitin, en tainnut väittää missään kohtaa että pyöriä kääntämällä saa automaattisesti 40 heppaa vaan koitin selvittää niitten tarjoamat mahdollisuudet... Vähän olisi hölmöä vaihtaa esim. nokat ja tuunata konetta, mutta jättää ns. helpot hepat käyttämättä. No saahan kyllä perusajoituksen kohdalleen noilla vakiopyörillä, mutta muutosten tekeminen hankaloituu.
Saa noita tehdastekoisia nokkapyöriä pikkasen halvemmalla kun jaksaa vaan etsiä, sekä ulkonäkö on huomattavasti parempi
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D