Sivu 1/1

Zetec,imusarjan sotkeentuminen.

Lähetetty: 08 Loka 2005 00:03
Kirjoittaja Herkko
Tänään paikallisen Voortin
huoltopäällikölle tuumasin,että se EGR
kannattis varmaan poistaa käytöstä,
sotkemasta imusarjaa (zetec-97).
Kertoi hän,että se on yksi syy,mutta
suurempi on se,että "huohotus venttiili"
jää usein uusimatta,joka aiheutta
enemmän imusarjan paskoittumista kuin
EGR.
On kuulemma "muutaman"ekun osa,
joka kannatta vaihtaa,vaikka ei
huolto-ohjelmaan kuulukkaan.

EGR:n tulppaminen kannatta tehdä
laipalla,ko.ventiilin/imusarjan väliin.
Niinkuin täällä on jo kerrotukin.

Lähetetty: 08 Loka 2005 09:26
Kirjoittaja TeRoK
Jaa. Täytyykin omasta ja vaihtaa huohotusvena kun se tunkee ja pikkasen imusarjaan mokkoa.
Enpä olis tota kyllä muuten tienny, että se voi siitä johtua. Luulin, että on ihan "ominaisuus". :D

Lähetetty: 08 Loka 2005 22:53
Kirjoittaja Monteonisti
Onkos kukaan kokeillut lohkon huohotuksen tulppaamista ja tyytymistä pelkkään venakopan huohotukseen? 8)
Sehän menee suodattimen läpi ja pahimmat mössöt jää siihen? :roll: Tietenkin "varoventtiili" olis hyvä asentaa jottei oksenna öljyjä kovassa ajossa tai kun "vaahtokumi" tukkeentuu? 8)

Lähetetty: 08 Loka 2005 23:09
Kirjoittaja Herkko
Monteonisti kirjoitti:Onkos kukaan kokeillut lohkon huohotuksen tulppaamista ja tyytymistä pelkkään venakopan huohotukseen? 8)
Sehän menee suodattimen läpi ja pahimmat mössöt jää siihen? :roll: Tietenkin "varoventtiili" olis hyvä asentaa jottei oksenna öljyjä kovassa ajossa tai kun "vaahtokumi" tukkeentuu? 8)
En välttämättä suosittelis,
saattaa tulla öljyruutta :wink:

Lähetetty: 08 Loka 2005 23:32
Kirjoittaja Monteonisti
Mutta miksi jos venakopan huohotus pelaa? :shock: Lohkohan on auki venakoppaan, muuten ei öljyt menis öljykoppaan! :roll:
Ennenhän oli huohotin vain kopasta ilmanputsariin, vanhemmuuttaan ulkoilmaan! :roll:

Lähetetty: 09 Loka 2005 00:08
Kirjoittaja asn
Sierrasta jätin huohotinletkun asentamatta ja nyt venakopan tiiviste puskee hyvin vähän öljyä pihalle. Eli siis jos letku olisi paikoillaan, kampikammiossa ja venakopassa olisi siis kokoajan pieni alipaine, mikä estäisi tämän vuodon.
Toisaalta taas parempi tiiviste voisi pitää öljyt koneessa.
Ja vuoto on tosiaan hyvin pientä, että näillä mennään jos ei tule katsastuksessa mitään noottia.