Sivu 1/3
Kakkos autoo hommaamas
Lähetetty: 06 Loka 2005 10:29
Kirjoittaja harma
Suositelkaas jotaki Foordeja, kun olis tarkotus tässä hommata toinen auto, tollaseks kaupunkihyrräks lähinnä. Tai että mitä ei kannata ainakaan hommata, tai mitä kannattaa ottaa huomioon. Hintaa saa olla joku 1000-5000 (tietenkin jos alle 3000 jäis nii ois aika jees). Ja Fordin joutuu hommaan ku ei voi merkistä luopua

En oo hirveesti ollu vanhempien autojen kanssa nyt tekemisissä nii vähän pihalla kuvioista, nii aattelin täällä kysästä... Lähinnä tärkeetä on että tekniikka ois sellasessa kunnossa että ei tarviis koko ajan kölöttellä auton alla ja ruosteet kurissa.
Tulipa taas ilmaistua ittesä selkeesti, mut toivottavasti tuosta nyt ottaa selvää...
Tuttavallisesti hän kiittää jo etukäteen
t. Harmakettu
Lähetetty: 06 Loka 2005 10:54
Kirjoittaja janzamar
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=443150
tässä olis luotettava..
ja kun nuo kaikki muuttuu taunuksiksi kumminkin
ei ole oma ilmoitus,suosituksia kysyttiin(modet huom)

Lähetetty: 06 Loka 2005 11:11
Kirjoittaja KajS
Edellä mainittu Taunus lienee jo "llian hieno", laittaisin varmaan vitriiniin tuollaisen.
Kakkosautoksi ottaisin itse jonkun mahdollisimman uuden ja yleisen mallin, jotta osien saatavuus olisi hyvää ja halpaa. Riippuu siitä, haluatko ostaa itsellesi töitä vai ajettavan auton.
Itse vuonna 1997 etsin kakkosautoa, tuolloin listalla oli ooppelsorsa ja fordfiesta. Päädyin ooppeliin (vm 1984), siksi koska kokemusta ooppelista oli enemmän ja taloudessa oli ooppeli. Synergiaetujen vuoksi: samat jarruosat, renkaat ymym. Sorsa (vaikkei täällä saakaan ooppleita kehua) oli kerrassaan hyvä ostos, pappamallina sitä ei oltu kiusattu eikä siitä ruostuneet kuin ovet.
Eli tähtää johonkin vähänajettuun Fiestaan, nettiautosta saa muutamalla donallakin mainion näköisiä vekottimia.
Lähetetty: 06 Loka 2005 11:39
Kirjoittaja kariboy
Tai Escort, mk4 tai mk5.
Ainakin meillä ´88 Escort on palvellut tytärtä hyvin, tosin autolla on ajettu vasta 150tkm.
Osat on halpoja ja saa tarvikkeena, etuvetoinenhan se on...

Lähetetty: 06 Loka 2005 15:18
Kirjoittaja jype
sierrat on ainaki hirveitä ajaa.
Lähetetty: 06 Loka 2005 15:30
Kirjoittaja DragoN1982
jype kirjoitti:sierrat on ainaki hireveitä ajaa.
''
Saiskos perusteluja?
Lähetetty: 06 Loka 2005 17:01
Kirjoittaja TeRoK
Mä meinasin ainakin ostaa kakkos/talviautoks jonkun sierran. Se on kuitenkin vähän isompi kuin ekkerit tai fiestat ja on takatuuppari.
Eikä se sirra nyt mikään kauhee ajettava oo jos on kunnossa.
Meinasin vielä et jos farmarin ostais niin olis vähän kuljetuskapasiteettiakin. Ja tietty talvea ajatellen olis neliveto pirun kiva, mutta taitaa mennä harvinaiseks ja hintahan pompsahtaa myös.
Kun toi oma budjetti on ihan jotai n.500e nurkilla. Jos jonkun vermeen sillä sais millä tavlen yli pääsee.
Lähetetty: 06 Loka 2005 18:41
Kirjoittaja jype
DragoN1982 kirjoitti:''
Saiskos perusteluja?
ainaski vakioalustalla on semmonen "kumipallo", vetkula , kytkin on jäykkä, hidas ohjaus, kankea, ja jarrut on persiistä.
Lähetetty: 06 Loka 2005 19:14
Kirjoittaja jaska74
jype kirjoitti:ainaski vakioalustalla on semmonen "kumipallo", vetkula , kytkin on jäykkä, hidas ohjaus, kankea, ja jarrut on persiistä.
mitä voi odottaa autolta joka on taunus paitsi koriltaan...
Lähetetty: 06 Loka 2005 19:24
Kirjoittaja DragoN1982
Meinaatko että sierran ja taunuksen alusta on sama.
Lähetetty: 06 Loka 2005 19:47
Kirjoittaja janzamar
taunus on loistopeli
sierrakin melkein yhtä kiva.
Lähetetty: 06 Loka 2005 20:22
Kirjoittaja Herkko
jaska74 kirjoitti:
mitä voi odottaa autolta joka on taunus paitsi koriltaan...
Et taida kovin montaa osaa saada sopimaan
keskenään,nuin niinku alustassa

Lähetetty: 06 Loka 2005 21:10
Kirjoittaja jype
silläpä se taunus onki parempi ajaa

vielä kun Dohc koneen laittaa niin avott...
Lähetetty: 06 Loka 2005 21:13
Kirjoittaja Jaakko85
jype kirjoitti:
ainaski vakioalustalla on semmonen "kumipallo", vetkula , kytkin on jäykkä, hidas ohjaus, kankea, ja jarrut on persiistä.
Sanoo tojotamies.
Lähetetty: 06 Loka 2005 21:15
Kirjoittaja Jaakko85
DragoN1982 kirjoitti:Meinaatko että sierran ja taunuksen alusta on sama.
no kyllä 9vjordin kjokemuksella voi sanoa vaikka noin

Lähetetty: 06 Loka 2005 21:38
Kirjoittaja Herkko
Jaakko85 kirjoitti:
no kyllä 9vjordin kjokemuksella voi sanoa vaikka noin

Käyppä joskus vähän aikaa makaan
Taunuksen ja sen jälkeen,edelleen
vähän aikaa Sierran alla.
Katsele alustaa,huomaat ihmeen,
se on erillainen

Lähetetty: 06 Loka 2005 21:39
Kirjoittaja Jaakko85
Herkko kirjoitti:
Käyppä joskus vähän aikaa makaan
Taunuksen ja sen jälkeen,edelleen
vähän aikaa Sierran alla.
Katsele alustaa,huomaat ihmeen,
se on erillainen

oli varmaan hieman epäselvä tuo lainaus
tiedän että ovat erilaiset
kato ylempää...
Lähetetty: 06 Loka 2005 22:28
Kirjoittaja jype
silti en itse ainakaan sierraa hommais, kahdesta sai jo ihan tarpeeks.
Lähetetty: 06 Loka 2005 23:04
Kirjoittaja Monteonisti
Osta Esko 1.8 Zetecci, parilla tonnilla löytyy hyviä! 8)
Lähetetty: 07 Loka 2005 09:05
Kirjoittaja janzamar
toyota corolla
ja liimaat ford-merkit jokasen toitsu-logon päälle ettei kukaan huomaa..

Lähetetty: 07 Loka 2005 17:32
Kirjoittaja jaska74
mk 1 sierra on lähes suora kopio taunuksesta
Syksyllä 1982 Ford esitteli Sierran, joka korvasi Taunuksen. Uwe Bahnsenin piirtämän Sierran muotoilu oli poikkeuksellisen radikaalia Fordiksi ja edellä aikaansa. Tämä karkotti vanhoja Taunuksen omistajia. Odotuksista poiketen uutuus oli perinteinen takavetoinen.
Tekniikka otettiin lähes suoraan Taunuksesta . Moottorivaihtoehdot olivat 1,3/60 hv, 1,6/75 hv, 2,0/105 hv, 2.0V6/90 hv ja 2,3V6/114 hv
lähde:
http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htm[/u]
Lähetetty: 07 Loka 2005 17:40
Kirjoittaja VesQ
Jaa mistä kohtaa
Esim, tanarissa kaksi kolmio-tukivartta edessä joiden välissä on jousi ja iskari kun sierrassa on McPherson tolpat, takana tanarissa jäykkä akseli kun sierrassa tukivarsilla toteutettu erillisjousitus. Pohjalevy taitanee olla kummassakin yhtä samanlainen kuin kuu ja aurinko ja muutenkin näkö ja muoto eri planeetalta
Jos nyt väkisin haluaa yhtäläisyyksiä etsiä niin molemmat on foortteja ja niitä on saannut samalla koneella
edit: Jaa sinne tulikin vielä lisäystä
Se sama tekniikka on melkolailla hyvinkin vähäistä, no sama kone ja laatikko. Siihen se sama taitaakin jäädä
Lähetetty: 07 Loka 2005 18:08
Kirjoittaja jaska74
no jos tarkkaan lukee, niin kukaan ei oo väittäny että ne ois 100% samanlaisia, vaan kyse on siitä että ne on pas*** ajaa...
kuten em. linkissäkin todetaan:
Talviominaisuudet olivat edelleen heikot. Sierran laatu oli varsinkin aluksi vaihteleva. Moottorit olivat enimmäkseen vanhahtavia: niiden kulutus ja suorituskyky olivat kilpailijoita heikompia. Varustelu oli saksalaiseen tapaan melko köyhä
Lähetetty: 07 Loka 2005 18:27
Kirjoittaja janzamar
tuommoiset on vaan höpinöitä semmosilta jotka ei osaa ajaa noilla
ainoa ajoa haittaava puoli noissa on se että talvella voi jäädä
kahden sentin hangessa tasaselle jumiin

Lähetetty: 07 Loka 2005 18:38
Kirjoittaja TeRoK
Sekin renkaista riippuen. Musta toi on ihan tommosta yleistä "essonbaarissa" kuultua jupinaa, että sierrat on huonoja ajaa.
Tietysti riippuu kuinka vaativa maku on, mutta kyllä tolla sierralla pärjää. Varsinkin jos otetaan huomioon hintaluokka.