Sivu 1/1

Ford Focus/Mondeo viidellä eurolla 25 heppaa lisää

Lähetetty: 04 Loka 2005 17:31
Kirjoittaja MiksuT
Kattokaas tuo linkki.
Mitenköhän on? Onko kellään parempaa tietoa asiasta?

http://cgi.ebay.de/ECU-CHIP-TUNING-fuer ... dZViewItem

Lähetetty: 04 Loka 2005 20:02
Kirjoittaja Tinde
Osta ja kokeile. Samalla varmaan kulutus putoaa, kuskilla vyötärön ympärys pienenee ja "se" pitenee tuumalla. Tämä oli vaan arvaus kun en ymmärrä sanaakaan saksaa. :roll:

edit. Onhan tuosta imuilmanlämpöanturin "huijaamisesta" joskus ennenkin hössötetty, ainoastaan dynomittaukset puuttuu...

Lähetetty: 04 Loka 2005 21:51
Kirjoittaja TeRoK
Jos toi on taas semmonen vastus maf:n langan väliin niin en usko että toimii. Niitä arvoja pitäs eri alueilla muutella kuitenkin erilailla.

Lähetetty: 04 Loka 2005 22:51
Kirjoittaja lalli69
Kyllä ainakin BMW:n 2,5Tdi koneeseen (sama kuin omegan 2,5tdi) saa vastuksen lisäämällä 22hv lisää. (vai olikohan jopa 24hv)
Tästä löytyy myös Matalamäellä penkitetty tulos ennen ja jälkeen.
Myös tasaisen ajon kulutus putos muutaman desin / 100km

...sitä en tiedä, että onko tuosta haittaa koneelle...

Lähetetty: 05 Loka 2005 07:06
Kirjoittaja glo
volvolandian jannut on laittanut 1Kohm säätövastuksia nuppineuloilla ecun liittimeen tjsp. jolloin oli säädettävissä tehonlisäys, jotkut olivat vielä laittaneen katkaisijan väliin, joka oli kaasupoljinvivustossa, eli kun kaasua painetaan yli puolenvälin, astuu tämä vastus vasta peliin, että pysyy seokset oikeina matalilla kierroksilla. Lisäinfoa volvolandian foorumilla jossain..

Lähetetty: 05 Loka 2005 08:14
Kirjoittaja Tinde
No paljonkohan autotehtaat ovat jättäneet ecun karttoihin tyhjää, eli että täydellä kaasulla konetta käytettäisiin vielä hieman laihalla? Ehkä hieman, mutta en todellakaan usko mihinkään 25hp lisäyksiin, varsinkaan vaparikoneissa.
Enemmän kuvittelisin olevan vaikutusta kaikenlaisilla ilmansuodatinkikkailuilla jos niillä vaan saadaan imuilmanlämpötilaa oikeasti laskettua eikä ainoastaan vastuksella huijata ecua luulemaan niin.

Mittaustuloksia odotellessa...

Lähetetty: 05 Loka 2005 08:51
Kirjoittaja KajS
Linkin takaa löytyy tarvikkeet sarjaan "Kukin rikkoo autonsa ihan vapaaehtoisesti". Toimii tai ei toimi, se on sama, tärkeää tuossa on nuo lauseet, jotka vapauttaa myyjän tietty kaikesta vastuusta:

"Dieses Tuning ist nicht TÜV zugelassen(gibt auch keine ABE). Der Widerstand kann aber jederzeit schnell entfernt und wieder eingebaut werden"

Eli sillä vehkeellä (mikä on siis vastus) EI ole TÜV eikä ABE-hyväksyntää, helposti poistettavissa viittaa siihen, että päästöarvot saattaa mennä huonoiksi

"Wer gemäß der Anleitung den Widerstand einbaut, macht das auf eigenes Risiko.


Von unserer Seite aus gibt es keine Garantie bei eventuellen Schäden!!!"

Eli henkilö joka asentaa vehkeen asennusohjeen mukaan, tekee sen omalla vastuulla.

Myyjä ei myönnä mitään takuuta mahdollisten vahinkojen varalle.

Eli en ehkä kuitenkaan OBD II-autoon tuollaista laittaisi. Olenkin erilainen nuori, jos kaipaisin meidän 75 hv fiikkukseen lisää tehoa, ehkä tekisin sen kalliisti, vaihtaisin vahvempaan.

Mutta tuon linkin:

"Und für alle, die beim Tuning auch noch sparen wollen, hier unser besonderer Hinweis


Klicken Sie hier um zu sparen"

***klikkaa tästä***

takaa löytyy ehdoton säästökalu: heti värkkäämään neodyymimagneetit imuilman sisäänottoon ja bensalinjoihin, säästö on heti havaittavissa!!!

Mikä ettei?

Lähetetty: 05 Loka 2005 12:28
Kirjoittaja eddie61
Eiköhän toi ole tarkoitettu turbo diesel autoihin? Kuullostaa kyllä ihan mielenkiintoiselta ajatukselta!

Re: Mikä ettei?

Lähetetty: 05 Loka 2005 13:17
Kirjoittaja KajS
eddie61 kirjoitti:Eiköhän toi ole tarkoitettu turbo diesel autoihin? Kuullostaa kyllä ihan mielenkiintoiselta ajatukselta!
Sori, jäi tuo kääntämättä:

Funktioniert nicht bei Diesel Motoren, Turbo-Motoren und Motoren ohne IAT-Sensor!

Eli ei skulaa ja fudaa dieselissä, turboissa ja moottoreissa ilman IAT:tä.

Siispä vaikuttaa hieman kevyeltä humpuukilaitteelta, jolla ei ole mitään tekemistä sellaisten vekottimien kanssa, jolla turbodieselvito laitetaan polttamaan nakkia.

Lähetetty: 11 Loka 2005 17:38
Kirjoittaja Juutas
Tinde kirjoitti:No paljonkohan autotehtaat ovat jättäneet ecun karttoihin tyhjää, eli että täydellä kaasulla konetta käytettäisiin vielä hieman laihalla? Ehkä hieman, mutta en todellakaan usko mihinkään 25hp lisäyksiin, varsinkaan vaparikoneissa.
Enemmän kuvittelisin olevan vaikutusta kaikenlaisilla ilmansuodatinkikkailuilla jos niillä vaan saadaan imuilmanlämpötilaa oikeasti laskettua eikä ainoastaan vastuksella huijata ecua luulemaan niin.

Mittaustuloksia odotellessa...
Samaa mieltä. Ehkä -2,5hp lähempänä totuutta... :twisted:

Lähetetty: 11 Loka 2005 19:46
Kirjoittaja TeRoK
Joo vähän ihmettelen, että pelkällä vastuksella sais noin paljon tehoa.
Kun ei noilla ohljemolitavilla ruiskun lisäbokseillakaan paljon mitään tekoa oo ilman koneen imu- ja pako puolen muokkausta.
Voihan se tietty olla, että joissain talousmallin koneissa on niin paljon jätetty varaa ecun ohjelmaan, mutta vähänkin tehokkaammissa vehkeissä kyllä on aika tarkaan käytetty moottorin hengittävyys hyväksi.