Mondeo ei käynnisty ja vaihde jumissa
Lähetetty: 10 Huhti 2010 19:23
Vähän arvoin päässäni kuuluuko tämä tekniikka vai sähkö aluuelle. Tänne kuitenkin sen päädyin laittamaan. Jos olen väärässä paikassa. Pahoittelen.
Kyseessä on vm 2002 Mondeo TDCi 2.0 farkku automaattivaihteilla.
Torstai aamuna heitin muksun hoitoon ja hoitopaikan pihasta lähdettäessä yllättäen auto starttasi laiskasti, aivan kuin akku olisi ollut heikossa hapessa. Pääsin autolla töihin ja töistä kotiin lähdettässä auto starttasi nätisti. Perjantai aamua auto ei startannut lainkaan. Aikku vaikutti olevan aika tyhjä ja laitoin akun lataamaan.
Äsken kävin kokeilemassa käynnistää autoa, ja se ei onnistunut. Virta päälle => hehku => moottoritilasta kuului naksahdus. Toistin tätä muutamaan otteeseen ja lopulta koitin vääntää avainta vähän pidempään (n. 10 sek). Kuului ääntä, kuin startti ei jaksaisi pyöriä, ja sitten alkoi haisemaan. Avasin konetilan ja konetilasta tuli savua ja savu haisi "sähkölle". Siispä auto pitäisi saada huoltoon. Voisiko starttimottori olla entinen, vai onko parempaa ehdotusta?
Ongelmaksi tässä muodostuu se että vaihteisto on jumittanut p -vaihteelle ja auto on tallissa. Kun vaihdekeppiä yrittää kääntää vapaalle, se vain ei liiku. Myöskin vaihdekepissä oleva painike ei painu pohjaan. Onko tähän jotain kikkakuutosta saada vaihdetta vapaalle, jotta saisin auton ulos tallista ilman "väkivaltaa"
Kyseessä on vm 2002 Mondeo TDCi 2.0 farkku automaattivaihteilla.
Torstai aamuna heitin muksun hoitoon ja hoitopaikan pihasta lähdettäessä yllättäen auto starttasi laiskasti, aivan kuin akku olisi ollut heikossa hapessa. Pääsin autolla töihin ja töistä kotiin lähdettässä auto starttasi nätisti. Perjantai aamua auto ei startannut lainkaan. Aikku vaikutti olevan aika tyhjä ja laitoin akun lataamaan.
Äsken kävin kokeilemassa käynnistää autoa, ja se ei onnistunut. Virta päälle => hehku => moottoritilasta kuului naksahdus. Toistin tätä muutamaan otteeseen ja lopulta koitin vääntää avainta vähän pidempään (n. 10 sek). Kuului ääntä, kuin startti ei jaksaisi pyöriä, ja sitten alkoi haisemaan. Avasin konetilan ja konetilasta tuli savua ja savu haisi "sähkölle". Siispä auto pitäisi saada huoltoon. Voisiko starttimottori olla entinen, vai onko parempaa ehdotusta?
Ongelmaksi tässä muodostuu se että vaihteisto on jumittanut p -vaihteelle ja auto on tallissa. Kun vaihdekeppiä yrittää kääntää vapaalle, se vain ei liiku. Myöskin vaihdekepissä oleva painike ei painu pohjaan. Onko tähän jotain kikkakuutosta saada vaihdetta vapaalle, jotta saisin auton ulos tallista ilman "väkivaltaa"