Avaimen teettäminen

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
joni.tuokko

Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja joni.tuokko »

Hävitin -94 mallisen Mondeon avaimet. Paikallisesta Ford-liikkeestä selvisi, että Fordilla on avaintiedot vain vuodesta -96 eteenpäin. Uusien lukkojen ja avaimien teettäminen olisi maksanut niin infernaallisen hinnan, että en nähnyt siinä mitään järkeä.

Uuden avaimen olisi voinut teettää jos avainkoodi olisi ollut merkittynä huoltokirjaan, mutta eipä sitä siellä ollut.

Tietääkö kukaan onko lukkopesän perusteella mahdollista rakentaa avainta? Ainakaan eivät merkkiliikkeessä uskoneet sen olevan mahdollista. Onko kellään kokemuksia?
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja Tekno »

joni.tuokko kirjoitti:Hävitin -94 mallisen Mondeon avaimet. Paikallisesta Ford-liikkeestä selvisi, että Fordilla on avaintiedot vain vuodesta -96 eteenpäin. Uusien lukkojen ja avaimien teettäminen olisi maksanut niin infernaallisen hinnan, että en nähnyt siinä mitään järkeä.

Uuden avaimen olisi voinut teettää jos avainkoodi olisi ollut merkittynä huoltokirjaan, mutta eipä sitä siellä ollut.

Tietääkö kukaan onko lukkopesän perusteella mahdollista rakentaa avainta? Ainakaan eivät merkkiliikkeessä uskoneet sen olevan mahdollista. Onko kellään kokemuksia?
Ei kannata lukkopesän perusteella rakentaa avainta, vaan järjestellä lukkopesän haittalevyt uuden avaimen mukaan. Niin ainakin itse olen tehnyt. Miinuksena sitten se, että ovet tuntui aukeavan kaikilla ford avaimilla. Ei kannata kertoa kellekään :lol:

Tosin ei kai kokonaisetkaan lukkopesät+avain -sarjat maksa hirveästi? Silloin ainakin toimii hyvin. Ja noihan on melkeen samoja pesiä kaikissa 90-luvun fordeissa, joten ei pitäisi saatavuus olla ongelma? Toki oma työnsä vaihdella, ellei sitten uusi vain kuskin oven ja virtalukon pesät.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
lexicon69
Viestit: 181
Liittynyt: 27 Joulu 2006 23:33

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja lexicon69 »

Ainakin -87 sierraan sai avaimen teetettyä ovenlukosta löytyvällä "koodilla", eli siinä näkyi numeroina haittojen kyljessä. Lukkoseppä muakin neuvoi, kun lähes pyöreellä tikulla oisin halunnut vara-avaimen teettää. Samalla kyl kannattaa vaihtaa lukkoon uudet haitatkin, kun ne usein kuluu. Haittoja saa lukkosepiltä aikas halvalla.
deezer
Viestit: 94
Liittynyt: 17 Elo 2008 18:01

Re: Avaimen teettäminen

Viesti Kirjoittaja deezer »

Mikäli kyse on samankaltaisesta "Tibbe" -lukosta kuin esim. Pumassa, niin on aika helppoa lukea koodi yhden puretun lukkopesän perusteella. Irrottaa patruunan esim ovesta ja aukaisee sen varovasti siten ettei päästä haittoja menemään sekaisin. Haitat on merkitty numeroilla 1-4. On varmasti vähemmän työläs vaihtoehto purkaa yksi lukkopesä kuin vaihtaa kaikki.

Itse olen sitä mieltä että Fordin avaimet kuluvat melko sukkelasti, haitat kyllä kestävät.

Tästä voi olla apua:

http://www.fordscorpio.co.uk/doorlockbld.htm
Vastaa Viestiin