Sivu 1/1
Nelivedon mysteeri.. (Sierra XR4i 4wd)
Lähetetty: 01 Loka 2005 15:34
Kirjoittaja glo
Eli autona tekniikanvaihto 4-veto XR4i. Edestä toinen vetari sökönä, mutta mistä johtuu, että tuntuu ettei peräkään vedä.. Eli kun auto on paikallaan, vaihde silmässä ja kone käynnissä, tämä kyseinen särkinäinen vetari surraa tyhjää, ja auto ei liiku mihinkään.. Jakolaatikko paskana? Vai onko normaali ilmiö? Autossa on ilmeisesti normaalin 4wd-sierran perät, eli ei ilmeisesti lukkoja?
Lähetetty: 01 Loka 2005 16:19
Kirjoittaja jaska74
jos nyt ymmärsin kysymyksen oikein, niin vika johtuu juuri tuosta rikkinäisestä vetarista + lukkoperän puutteesta
Lähetetty: 01 Loka 2005 20:41
Kirjoittaja Bootsi
Nelikoissa
visko lukkoperä (KAIKISSA alkuperäisissä suomi nelikoissa ).
Jos ei anna kierroksia koneelle, ei viskot lämpene ja ala pitämään.. etuvetari sutii.

Lähetetty: 01 Loka 2005 22:10
Kirjoittaja JesseT
Onhan siellä toki keskitasauspyörästö ja siinäkin visko. Jos on autolla väkisin yritetty ilman etuvetaria ajaa, niin sitten on varmaan sekin visko jo paskana eikä enää mikään pyörä jaksa vetää.
Lähetetty: 02 Loka 2005 16:58
Kirjoittaja glo
Mitäs tuollaisen keskitasauspyörästön viskon korjauttaminen palttiarallaa maksaa ja missäs sitä voi sitten suunnitella toteuttavansa, jos on ajankohtainen?
Lähetetty: 05 Loka 2005 08:34
Kirjoittaja pappa
glo kirjoitti:Mitäs tuollaisen keskitasauspyörästön viskon korjauttaminen palttiarallaa maksaa ja missäs sitä voi sitten suunnitella toteuttavansa, jos on ajankohtainen?
Hum!
Mulla on menossa -86 2.8 Scorpion 4x4 tekniikanvaihto
(etuperä vetoakseleineen, type 9 loota, takaperä vetoakseleineen)
uudempiin vehkeisiin eli -90 MT75 lootaan, etuperä+vetarit ja
takaperä + vetarit. Aikaa projektiin vaan on pirun niukasti, mutta
noi -86 täysin toimivat vermeet jää sitten ylimääräisiksi. Vielä on tarkistamatta että käykö MT75 ylipäätään tohon
-86 2.8 EFI V6:sen perään, siihen voi torpata koko projekti - osaako
kukaan antaa tähän tietoa?
Kaikki kaupankäynti sitten privalla -ylläpito-
Lähetetty: 05 Loka 2005 17:34
Kirjoittaja glo
Kun katselin tuossa tuon jakolaatikon räjäytyskuvaa, niin eikös takaveto tule ns. jatkuvana, ja etuvetoa kytketään viskolla? Eli viskon ei luulisi olevan jakolaatikosta sökönä, sillä jos etuperä vetää, niin silloinhan visko pyörittää sitä etuperän ketjua.
Noh, selviää varmaan viikonloppuna.
Lähetetty: 05 Loka 2005 22:05
Kirjoittaja JesseT
Ei tule suorana takavetokaan.
Lähetetty: 10 Loka 2005 14:34
Kirjoittaja pappa
-86 2.8 EFI V6:sen perään, siihen voi torpata koko projekti - osaako
kukaan antaa tähän tietoa?
Kaikki kaupankäynti sitten privalla -ylläpito-[/quote]
Asia selkonen.
Päätin jättää ko. loodan ainakin toistaiseksi nurkkaan seisomaan, koskaanhan ei voi tietää milloin tuo nyt parempi loota mosahtaa.
Tämä on sentään laakeroitu + vitosen synkka korjattu.
MT75 on nyt hollilla, mutta en jaksanut illalla enää vääntää
sitä ihan loppuun asti kiinni. Näyttää kuitenkin siltä että
se menisi 2.8i V6:sen perään ihan suoraan. Paineasetelman+kytkin
levyn otin varuilta 2.9efistä, mutta eipä niissäkään näkynyt mitään
kovin suurta eroa.