Ford Focus -02 1.8 dieselistä (90 hepoa) alkoi tehot hävitä varsinkin suurilla vaihteilla. Pienillä tuntui kulkevan ihan normaalisti. Ihmettelin tietysti, että mitä vittua. Sitten aloin katsella pintapuolisesti turbon ja välijäähyn putkia, ei vikaa niissäkään.
Lopulta nostin akun pois ja huomasin, että se keulalta ilmanputsarille menevä ilmanottoputki oli täysin katki ilmanputsarikotelon ja sen tuloputken liitoskohdasta. Ei se ainakaan sinne suostunut menemään enää takaisin. Ihme homma

Ensimmäinen kysymys kuuluukin, että mitä nuo kilkkeet maksaa? Siis se ilmanoton tuloputki putsarille ja mahdollisesti se kotelokin...en tiedä millainen liitos siinä on.
Toinen kysymys olisi, että miten paljon auton tehoihin kyseinen katkos vaikuttaa? Moottorihan saa edelleen ilmaa, mutta ilma on varmasti lämpimämpää, eikö tule vauhdissa niin kovalla paineella..
Kiitos, jos jollakin on pika-apua vitutukseen. Täytyy kysyä fordilta osia kunhan kerkiää.