Sivu 1/1
Turbo
Lähetetty: 22 Maalis 2010 10:53
Kirjoittaja veksi
Turbo ei ole mukana. Onko niissä joku vakio vika? Välijäähdyttimen otin irti letkuineen ja koeponnistin; ei vuotoja. Liittyykö ongelma moottorin ohjausjärjestelmään? Laakerit eivät ole pitäneet ääntä. Focus 1.8 td -99 500tkm
Re: Turbo
Lähetetty: 22 Maalis 2010 12:28
Kirjoittaja Riipe
hukkaportti toimiiko?
Re: Turbo
Lähetetty: 22 Maalis 2010 12:45
Kirjoittaja veksi
Miten sen saa tsekattua?
Re: Turbo
Lähetetty: 23 Maalis 2010 08:24
Kirjoittaja Riipe
Paineilmakompuralla laitat painetta hukkaportin kelloon. Katot missä paineessa hukkaportti alkaa aueta. Jos noin äkkiseltään tuumailis niin 1bar kohdalla aukeaa. näkee ainakin toimiiko tuo kello
ja liikkuuko hukkaportti.
onko mitään tietoa ahtopaineista?
Re: Turbo
Lähetetty: 23 Maalis 2010 09:42
Kirjoittaja veksi
Paineilmaa on kyllä käytössä. Täytyy etsiä se kello. Ahdas paikka, mutta se lienee turbossa kiinni? Onko se kumiletku heti turbon jälkeen sinne kelloon? Ahtopaineita ei ole koskaan tarvinnut mitata. Ei tietoa.
Re: Turbo
Lähetetty: 23 Maalis 2010 09:57
Kirjoittaja Riipe
eli en ihan tarkaan tiedä fordin turbosta mutta
periaate on
kun imusarjassa paine kasvaa tarpeeksi kellosta pääsee paine eteenpäin eli hukkaportiin
joka sitten avautuu.
eli tuo paine kello on joko imusrjassa kiinni tai imusarjasta lähtee kumiletku kellolle
ja kellolta hukkaportiin.
kanttaisi ostaa ahtopaine mittari ja laitta kiinni niin näkis ajossa nuo ahtopaineet.
motonetistä taitaa saada 20eurolla mittarin.
Re: Turbo
Lähetetty: 23 Maalis 2010 10:45
Kirjoittaja veksi
Tossa on ko turbon kuva;
http://www.autopurkaamot.com/imgpart.ph ... e=original
Siinä ei näy kun turbon jälkeinen kumiletky kellolle. Sekö ohjaa kelloa?
Missä hukkaportti sitten lienee?
Re: Turbo
Lähetetty: 23 Maalis 2010 12:15
Kirjoittaja Riipe
juu tuo letku ohjaa kelloa ja kellosta menee se tanko hukkaportille.
ja kun laittaa paineilmaa niin kanttaa laittaa rengaspainemittarilla
niin näkee paljonko kerää painetta ennen kun hukkaportti avautuu
Re: Turbo
Lähetetty: 23 Maalis 2010 22:45
Kirjoittaja country sedan
Onko se puhallin yleensä toimintakunnossa? Ilmanputsarin letku irti ja reiästä pällistelemään pyöriikö siipi, tyhjäkäynnillä ei saa paljain sormin akselista pysäytettyä.
On varmaan noilla kilsoilla jo kertaalleen remontoitu, nyt vois olla seuraavan remontin aika...
Re: Turbo
Lähetetty: 24 Maalis 2010 08:18
Kirjoittaja veksi
Täytyy varmistaa sekin. Alkuperäinen turbo se on.
Re: Turbo
Lähetetty: 26 Maalis 2010 08:25
Kirjoittaja veksi
Vaikuttaa siltä että hukkaportin ja kellon välinen tanko on jumissa. Kummassa päässä sitten vika lienee? Minkähänlainen hukkaportin rakenne on? Romuttamot myy pakosarja-turboyhdistelmiä kohtuu hintaan. Onko hukkaportti mukana ko. limpussa?
Re: Turbo
Lähetetty: 26 Maalis 2010 11:51
Kirjoittaja Riipe
jos mahdollista niin kannattaa purkaa se tanko irti niin voi
sitten kokeilla kumpi jumittaa.
yleensä myydään koko paketti mutta voi sen hukkaportin erikseenkin saada.