Mikä mahtaa vaivata kun lämpömittari seilaa vähän, mutta lämppäri puhaltelee välillä kuumaa (kuumaa, ei lehmänhönkää) ja välillä kylmää? Alle 2000 kierroksilla ja kun laskee tyhjäkäynnille niin yleensä hyttiin alkaa tulla kylmää, joka taas lämpenee jos nostaa kierrokset yli 2000. Mittari nousee N kirjaimen kohdalle pitemmillä matkoilla. Jos laitan lämpötilansäätönupin kylmälle niin lämpömittari ei pahemmin seilaa.
Vesipumpulla ikää hieman yli 100tkm. Termari (tarvike) ja nesteet vaihdettu ja ilmatakin on yritetty. Onko tuossa ilmaamisessa jotain erikoista mitä pitäisi tehdä? Paisarin korkki avoinna käyttelin lämpimäksi ja puristelin ylä- ja alavesiletkuja, sekä ajoin korkki auki 15km lenkin kaasutellen. Tuon jäkeen ei ainakaan enää kuplinut paisariin kun kaasutteli, joten ilmaus lienee kunnossa. Voiskohan siellä kennossa olla silti ilmaa?
Läppäkin tuntuisi paukahtavan kohdilleen, kun lämpötilansäätönuppia nopeasti kääntää.
Mondeo 1.8td -96 lämpöongelmia
Re: Mondeo 1.8td -96 lämpöongelmia
Apuja kaivataan vieläkin, kun pilkkihaalareissa ei kehtaa ajella valoisaan aikaan.
Viikonloppuna aion huuhdella lämppärin kennon ja ohittaa sen metallisen paluuputken joka ilmeisesti usein syöpyy puhki, vielä tosin näyttää ehjältä. Mitä muita ehdotuksia?
Viikonloppuna aion huuhdella lämppärin kennon ja ohittaa sen metallisen paluuputken joka ilmeisesti usein syöpyy puhki, vielä tosin näyttää ehjältä. Mitä muita ehdotuksia?