PIKA APUA KAIVATAAN! bensaa dieseliin meni!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JaniMetz

PIKA APUA KAIVATAAN! bensaa dieseliin meni!

Viesti Kirjoittaja JaniMetz »

auto on vm 05 2 litran tdci mondeo

aamulla meni 7l bensaa kuivahkoon tankkiin, huoltamolla sanoivat et laita loput sinne sitä dieseliä ja öljyä muutama desi! soitin merkkiliikkeeseen ja kyselivät onko webastoa (mitä tekemistä sillä on tuon kans) mulla ei ole sitä ja ne tuumas et ei EHKÄ sitten ole niin iso ongelma mut pahimmassa tapuksessa voi mennä suutimet paskaksi ( 400e/kpl)

autolla olen ajanut vain n. 300m asemalta kotipihaan...

onko neuvoja? olisko vaaraton toi et lorauttas vain kaksitahti öljyä muutaman desin ja ajelis vain ja tankkais useasti? vaiko pitäskö tyhjentää letkulla tankki??
kujis

Re: PIKA APUA KAIVATAAN! bensaa dieseliin meni!

Viesti Kirjoittaja kujis »

Omaan mondeoon vaimo tankkas kans bensaa n.puoli tankillista, ja ajoi sillä niin kauan kuin se sammu. :) Tyhjennin tankin ja suodattimen, dieseliä tankkiin, ja pari desiä 2t öljyä, ja käyntiin lähti kuin aina ennenkin. Tämä tapahtui n. 1,5vuotta sitten, nyt meni kaksi suutinta väljäksi, en tiedä johtuneeko tuosta sitten...
edittiä vielä sen verran. että kannattaa kysyä suuttimia jostain tarvike varaosa puljusta, jossa myyvät delphin osia, ja suuttimen numeron kanssa sinne. Uusi suutin maksoi mulla 270€/kpl
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
jamppevaan

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Se on vähän että haluaako ottaa riskiä vai ei. Itse kyllä tyhjentäisin tankin koska voi juuri ne suuttimet + pumppu olla vaarassa jos ei saa voitelua.

Jos lähdet tyhjentelemään, niin ottaa esim. suodattimelta letkun irti ja imee siitä jollain tankin tyhjäksi ja sitten vaan uutta tavaraa tankkiin. Voi tuohon kyllä olla helpompikin keino?
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
JaniMetz

juu kyl taidan imeä tankin tyhjiks, eikö sen voi tehdä ihan vain laittamalla letkun tankkiin ja siitä alkuimut et lähtee tulemaan, ei pitäs olla mitään läppäsysteemejä tankissa tuossa autossa.
JaniMetz

Homma tehty! Ajattelin ilmoittaa et hetken auto kävi epätasaisesti eli taitaa todellakin olla niin että tuollaisetkin määrät n. 15% bensaa tekee jonkinlaista häiriötä moottoriin, mitä jos olisin kuunnellut huoltamosetää ja ajanut koko tankillisen, olisko ollut kohta suutumien vaihto edessä?
Vastaa Viestiin