sierraan bemarin vanteet?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
zozua
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Tammi 2009 23:40

sierraan bemarin vanteet?

Viesti Kirjoittaja zozua »

eli oon tuossa mietiskelly että jos sierraan sais pistettyä 5x120 jaola olevat vanteet, keskireikä on 72.5, niin mistähän sais noita adaptereita millä saa muutettua pulttijako ja noita keskireikiä? vai saako noin isoa muttosta ees tehtyä?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierraan bemarin vanteet?

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Tee ennemmin 5x112 jaon muutos niin pääsee paljon helpommalla.
gti golo palloilija
zozua
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Tammi 2009 23:40

Re: sierraan bemarin vanteet?

Viesti Kirjoittaja zozua »

no oishan se varmaan helpompi mutta kun ois nuo 5x120 vanteet kiikarissa... niin jos nyt sais vastausta tuohon! tai pistäkää linkkiä mistä saa edes jonkinlaisia adaptereita
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: sierraan bemarin vanteet?

Viesti Kirjoittaja Tekno »

Ite kanssa mietin joskus saisiko 5x112 vanteet 4x108 napoihin koskematta itse napohin. lopputulema oli:

Aivan järkyttävän kokoset möllit tulee, koska 4 <-> 5 reiän pulttijakomuutoksessa ne kiinnitysreiät menee väkisinkin päällekkäin jos ei tee ihan saakelin paksuja adaptereita tai sitten sellaista että vanteet kiinnitetään tyyliin 3:lla tai korkeintaan 4:llä mutterilla epäkeskosti.

Alumiinin hinta + työpalkkio (ellei joku tee ilmaseks) huomioonottaen, tuskin alle 150 euron saat kunnollisia "adaptereita". Sitten kun meet ja teetätät nuo, ja isket ne kiinni niin sulla on pyörissä aika mielenkiintoinen offsetti, mukavasti rasitusta laakereilla, reilusti lisää jousittamatonta massaa jne.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: sierraan bemarin vanteet?

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Heh tulee semmoset Leepu adapterit, 300mm minimi.
rassi
Viestit: 24
Liittynyt: 15 Tammi 2007 18:16
Paikkakunta: lappeenranta

Re: sierraan bemarin vanteet?

Viesti Kirjoittaja rassi »

http://tommisbillet.com/ näyttää tekevän adaptereita mut hinnoista ei tietoo
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierraan bemarin vanteet?

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Vaihtaa 5x112 navat ja teettää niihin uuden pulttijaon vanhojen väliin.
gti golo palloilija
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Re: sierraan bemarin vanteet?

Viesti Kirjoittaja samiharju »

5x112 navat scorpiosta ja jos ne 5x120 vanteet on ainoat maailmassa ja ne on siis pakko saada, niin toimiisko epäkeskomutterit..?
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: sierraan bemarin vanteet?

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Mä en yleensä kyseenalaista muiden puuhia, kun itsekin tulee mentyä joskus ns. p3rse edellä sinne petäjään, mutta tässä tuntuu kyllä olevan aikalailla yritystä. :mrgreen:

Mun mielestä tuo Aksun idea on toteuttamiskelpoisin. Vaihtonavat jostain scorpparista ja koneistamolle, samalla kannattaa teettää navan keskiön muutosholkit. Väkisinkin tulee mieleen, että saavutettavaan hyötyyn nähden aika arvokasta puuhaa - ellei ole jossain duunissa, missä pääsee itse tekemään iltaisin tai viikonloppuisin. Muuten on vaan halvempaa myydä ne vanteet ja ostaa suoraan sopivat tilalle.

Ja vielä, tuon muutoksen jälkeen pitää vielä uusia talvirenkaidenkin vanteet. :roll:
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierraan bemarin vanteet?

Viesti Kirjoittaja Aksu »

samiharju kirjoitti:5x112 navat scorpiosta ja jos ne 5x120 vanteet on ainoat maailmassa ja ne on siis pakko saada, niin toimiisko epäkeskomutterit..?
Ei taida enään riittää epäkeskoissakaan vara siirtoon. Mullä on semmonen muistikuva et jossain 4-5 paikkeilla on suurin muutos jota niillä pystytään muuttamaan.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin