Fiesta 1.1 kysymyksiä...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ronikko
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Syys 2005 13:17

Fiesta 1.1 kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja ronikko »

juu, tuli ostettua tommonen rassi talviautoksi.
semmoset seikat ois mielessä, kun venttiili koneisto on noissa aika yleisesti äänekäs, (niin minunkin autossa) että onko sille tehtävissä mitään äänen pienentämiseksi vai kuuluuko ominaisuuteen??
ja toinen olisi vas. etukulmasta tuleva ääni kovemmassa vauhdissa, ehkä hiukan laahaava tai kohina???? epäilisin vaihteiston seutua, mistä vois tulla??
kytkimen painaminen ja vapaalla rullaaminen ei poista ääntä.
ei kuitenkaan ehkä pyöränlaakerin ääni,tai tiedä häntä.
saattaa tieten olla vetarin sisäpäänkin laakeri, vai oisko öljy vähissä laatikosta? :?
farmisierra
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Huhti 2005 19:03

Viesti Kirjoittaja farmisierra »

vaikuttaa tuo ääni takuuvarmalta etupyörän laakerilta. nosta kulma ylös ja heiluttele. Varmaankin klappia ja laakeri sökö. Onneksi fiestaan ei mikään maksa mitään. Kokeile säätää venttiilit. jos ei säksätys lopu, on nokka aavistuksen kulunut, jolloin säätö ei tahdo onnistua. Jos näin, niin jatka ajelua tyytyväisenä, ei tuota konetta ajamalla saa hajalle!
ronikko
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Syys 2005 13:17

laakerin vaihto...

Viesti Kirjoittaja ronikko »

voiskos joku heittää etupyörän laakerin vaihtoon liittyviä seikkoja, eli millanen homma fiestassa??tuleeko pelkkä laakeri, vai jonkinlainen paketti? prässättävä vai ei ja onko sokkia ym. oisko kenties jossain netissä esim räjäytyskuvaa.
henkistä valmentumista ens viikon koitokseen :)
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Ei se mikään ameriikantemppu ole. Napamutteri auki, raidetangonpää irti ja alapallo irti, ja sitten vetoakseli lähteekin 'ihan vaan vetämällä' veke ja työ tekijäänsä neuvoo. Itse kyllä otan nykyään koko olkavarsisysteemin pöydälle akselin irroituksen jälkeen, paljon helpompi askarrella.

Et tuossa vuosimallia mainitse, mutta ainakin 76-95 tulee 2 kartiorullaa jotka vedetään 'niin tiukalle kun saadaan' kasausvaiheessa.

Sen verran varoituksen sanaa kuitenkn, että näissä Voorteissa nuo pyörän navat ovat aika perseestä. Olen tässä vuosien mittaan vaihtanut aika monet etulaakerit noihin, ja todella usein on laakerin sisäkehä jyystänyt navan siihen kuntoon että pakko ollut sekin vaihtaa. Jos napa silmämääräisesti on ok, se on ok vaikka uusi laakerikin tuntuu aika löysältä sen päällä sitten. Ruuvi- tai kartiolukitetta kannattaa sitten laittaa sisäkehän ja navan väliin.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Joissain voorteissa on "vääränkätinen" kierre toisessa napamutterissa, mites tuossa? :roll:
Vastaa Viestiin