Sivu 1/1

Ajonesto kotikonstein?

Lähetetty: 27 Syys 2005 12:13
Kirjoittaja gringo
Olisiko kellään kokemusta itsetehdystä ajonestovirityksestä? Pitäisi omaan kasikakkoseen Sierraan tehdä jonkinlainen viritys, että ei lähde Tampereen keskustasta teinien hupileluksi.

Tarkoitus olisi siis asentaa joku näppärä piilotettu kytkin, jolla auto muuttuisi starttikunnottomaksi. Ei viitsisi ostaa mitään kaupan sarjaa, kun auton arvo on parin sadan luokkaa...

Lähetetty: 27 Syys 2005 12:37
Kirjoittaja KajS
Puolan herätevirtaa on ainakin kuplaheput laittaneet menemään erillisen kytkimen yli. (Ei siis sitä paksua johtoa, joka menee puolalta virranjakajan kanteen). Parempi vielä katkoa maata.

Lähetetty: 27 Syys 2005 12:55
Kirjoittaja janzamar
onhan noita mahdollisuuksia,jos on sähköinen bensapumppu niin sinne jonnekin,virtalukolta herätejohtoon tai konehuoneen puolellakin on just tuo puola,sahaavat akun tyhjäksi muttei starttaa..
saahan noita katkaisijoita laitettua eikä edes kestä kauaa,riippuu mihin tahtoo piilottaa.

Lähetetty: 27 Syys 2005 12:56
Kirjoittaja zak69
Ralliauto-tyyppinen päävirtakatkaisin johonkin jemmaan vaan.

Lähetetty: 27 Syys 2005 17:06
Kirjoittaja evolution
toi päävirta kytkin on hyvä systeemi, omassani olen katkaissut virtalukolle menevän päävirran ja siihen ratin alapuolelle pelli lootaan sellainen kytkin niin ei ole johtojen yhdisteleminen ihan niin helppoa

Lähetetty: 27 Syys 2005 19:24
Kirjoittaja VesQ
No juu, siinä rallimallin kytkimessäkin on se huono puoli että niitä avaimia on vähän kaikilla ja toinen vähän huonompi juttu on se että riittää kun painaa esim rukarilla/tikulla siihen "avaimen" reikään niin se kytkee virrat päälle. Tosin sitä rukaria tai tikkua joutuu painamaan koko ajan mutta sehän ei ole ongelma

Lähetetty: 27 Syys 2005 22:19
Kirjoittaja lalli69
Olisko ideaa tehdä kyseinen viritys hätävilkkujen katkaisimeen?
Ei tulis ainakaan ekana mieleen laittaa hätävilkkuja päälle jos autoa olisin "lainaamassa"

...toisaalta järjetöntä tätä asiaa on täällä puida, kun muutkin saavat tietää salaisen katkaisijan paikan.
Siispä; päätä itse kaikessa hiljaisuudessa mihin "ajoneston" sijoitat. :)

Lähetetty: 29 Syys 2005 14:40
Kirjoittaja gringo
Hmmjooh, hätävilkkukytkin olisi sinällään näppärä, mutta ainakin viime katsastuksessa (erityisen wittumainen) katsastusmies testasi senkin toiminnan.

Ratin alta ei ehkä viitsi alkaa katkomaan piuhoja, koska niitähän rosmot ensimmäiseksi on yhdistelemässä joka tapauksessa. Jos siellä näkyy joku viritelmä niin voi olla että ei paljon hidasta :roll:

Parasta siis etsiä sopiva piuha konehuoneen puolelta ja katkoa sitä. Äänihälyttimen voisi ehkä väsätä töötistä: virta päälle niin töötti jää soimaan.

Mutta mitä niitä tarkoitukseen sopivia konehuoneen piuhoja taas olikaan?

Lähetetty: 29 Syys 2005 15:03
Kirjoittaja janzamar
no startin heräte varmaan sielläkin ja se puolan johto ainakin..
niissä ei joudu vielä ihan julman kokoista katkaisijaa laittamaan,ettei nyt akun +johdon paksuiselle johdolle joudu sopivaa katkaisijaa hakemaan..

ajonesto

Lähetetty: 29 Syys 2005 17:27
Kirjoittaja Hoppa
Eikös joskus ollut lehdessä juttua kun joku valopää oli viritellyt omatekoisen varashälyttimen autoonsa.
Laite toimi siten että kun rosmo tunkeutui autoon niin vähän jyräkämmät stereot rärähti soimaan täyssillä :shock:

No joku toinen valopää tietty murtautu sitten siihen autoon sillä seurauksella että sai kuulovaurion :lol: :oops:

Arvatkaas kuka joutu maksumieheksi?


Ei sen murtosuojauksen tartte aina olla monimutkainen. Joskus kaverin hallille murtautu pari sälliä mutta ei päässeet käsiksi työkaluihin jotka olivat työkaluvarastossa. Ja tämä siitä syystä että varaston palo-ovi aukesi niin että kahvaa piti nostaa eikä painaa niinku normaalisti :D :D :D

Lähetetty: 29 Syys 2005 19:15
Kirjoittaja VesQ
No johan on perskeles, itse ainakin jätän autoni mankan juuri niin kovalle kun itsestä tuntuu. Tuli sinne sitten murtovaras tai kuka vaan niin omapahan on asiansa

Ja onhan noita murtosuojia, lohkolämmittimestä suojamaadoitus pois ja vaiheen kytkee auton runkoon, sittenkun nappaa ovenkahvasta kiinni :shock: tietysti roikka sellaiseen pistorasiaan missä ei ole vikavirtasuojaa ja mahdollisimman iso sulake (25A :wink: )

No ei vaan, tuokin on sellainen että en suosittele mennä kokeilemaan, siinähän sitä kusessa on kun joku naapurin mummo vähän nojaa autoon kun kengännaruja rupeaa sitomaan

Lähetetty: 29 Syys 2005 23:14
Kirjoittaja Monteonisti
Kait se pensapumpun johto olis paras tai laukaisee yöksi tahallaan turvakytkimen? Karhuraudat kuskin jalkatilassa ovat myös hyvät, varsinkin pimeällä jos sisävalot on kytketty pois päältä? 8)

Lähetetty: 30 Syys 2005 21:55
Kirjoittaja VesQ
Ja karhunraudat pultattu lattiaan, tietysti jollain pikalukituksella jota ei pimeässä keksi :D , ja niihin rautoihin sitten anturi joka kytkee vilkut, valot, töötin päälle :shock:

Lähetetty: 02 Loka 2005 13:10
Kirjoittaja glo
pyörijä taskuun, kun jättää auton johonkin

Lähetetty: 02 Loka 2005 13:40
Kirjoittaja janzamar
älkääs nyt höpsikö tästä..tämmöinen siellä pitää olla :lol:
http://www.trunkmonkey.com/content/view/45/51/

ajonesto

Lähetetty: 03 Loka 2005 10:14
Kirjoittaja Hoppa
:lol: :lol: :lol: ... :? mutta mites tuo toimii Suomen talvessa :?:

Lähetetty: 03 Loka 2005 11:22
Kirjoittaja janzamar
niin joo,kai siihen webaston sitten tarvis kaveriksi.. :(

Lähetetty: 03 Loka 2005 22:38
Kirjoittaja Monteonisti
Mikä pyörijä, ei kait niitä enää ole? :D

Lähetetty: 03 Loka 2005 22:44
Kirjoittaja Sultzi
Näissä kunnon Fordeissa ne on :)

Lähetetty: 03 Loka 2005 22:50
Kirjoittaja Monteonisti
Minulle sitten sattunut 2 huonoa? :(

Lähetetty: 04 Loka 2005 12:17
Kirjoittaja gringo
Apina-ajatus on mainio, tosin hieman haasteellinen toteutettava (vaikka Tampereella ollaankin :P )

Karhuraudoissa olisi tyyliä, mutta taitaa tuo puolan johto olla vieläkin näppärämpi vaihtoehto.

Pyörijän irrottaminen on hyvä vaihtoehto, kun jättää auton pidemmäksi aikaa. Jos vielä nykäisee pari tulpan johtoa ja akkukaapelin irti niin ei kovin helposti lähde... Siis jos viitsii pistäytyä konehuoneen puolella.