tps kysymys
tps kysymys
Joku varmaan osaa sanoa miten on mahdollista kun mittaa asentotunnistin irrallaan ohmi arvot niin ei näytä kun täysin auki lukemaa mutta kun mittaa jännitteet tunnistin paikoillaan niin näyttäs pelaavan oikein (auto siis 2.0is sierra) oranssiin johtoon tulee n.5v ja vihreässä vaihtuu jännite kaasu kiinni n.0,6v ja siitä nousee normaalisti ja kaasu auki n.4.8v. eihän siinä minusta pitäisi muuttua jännite kun sitä kääntää, kun ei ohmi mittari näytä mitään. Eihän tosta tiedä onko rikki vai ei. Auto sammuilee ku kierroksilta nostaa kaasun aivan ylös, ei siis jotenki vissiin tunnista tyhjäkäynti piiriä.Onhan noi johtojen värit oikein mihin tulee mitäki virtaa?
Re: tps kysymys
jos sulla on ohmimittari väärällä alueella. Eikös siinä vastus pienene mitä enemmän kaasu on auki.
Eli menee yli asteikon aluksi.
Eli menee yli asteikon aluksi.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: tps kysymys
joo kokeilin tänään eri mittarilla missä on niitä eri alueita, tossa pihtimallin mittarissa ei ole eri alueita. 20k alueella näytti kiinni olessaan 0.31 ja täysin auki 4.38 ohmia. kai nuo arvot on sitte oikiat ja säädin toimii, mutta mistähän tuo kierroksilta sammuilu vois sitte johtua? määrämittarin olen kokeillut jo vaihtaa ja tyhjäkäyntimoottorin puhdistaa ja vaihtaa mutta ei vaikutusta?
Re: tps kysymys
Tärkeintä siiä tps:ssä on, että se alue kasvaa/laskee tasaisesti, eli misään kohtaa ei ole katkoksia. Itselle kun vaihdoin niin oli kulunut poikki tyhjäkäynnin kohdalta.
Re: tps kysymys
Ei siinä ole katkoksia. Oliko sulla samanlainen vika omassa?
Re: tps kysymys
Mulla ei käyny tyhjäkäyntiä ollenkaan.ohcworth kirjoitti:Ei siinä ole katkoksia. Oliko sulla samanlainen vika omassa?
Re: tps kysymys
Mulla jää käymään kun rauhallisesti nostaa kaasun , sammuu kun nostaa kierroksilta kokonaan kaasun ylös.