Sivu 1/1

1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Lähetetty: 25 Helmi 2010 12:58
Kirjoittaja hana
Kuinka jyrkän nokka-akselin voi laittaa 1,6 cvh efi koneeseen, jos käyttää alkuperäistä moottorin ohjausta?
Eikös ruiskukone ala sekoileen jos on paljon (tarpeeksi) nostoa eikä käytä ohjelmoitavaa moottorinohjausta.
Päästöistä ei oo huolta, kone ei tuu liikennekäyttöön.

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Lähetetty: 26 Helmi 2010 00:01
Kirjoittaja xtaaviankka
Kyllä siihen voi laittaa niin jyrkän nokan kun vain on saatavilla, nokkahihna pyörä pitää vain olla säädettävä, tehoja ei kauheesti välttämättä tule lisää vakioruiskun ohjauksella ja suuttimilla. 150hv suuttimet riittää vakioboksille ja vakiokannelle melko varmasti, ei sieltä vaparina lähde enempää ilman kannen porttaamista.

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Lähetetty: 26 Helmi 2010 01:40
Kirjoittaja hana
Ok, mistähän tollasia 150hv suuttimia kannattaa kysellä muutakun täältä foorumilta?

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Lähetetty: 01 Maalis 2010 23:43
Kirjoittaja mohikaani
niin,ja nostajat pitää vaihtaa koviksi.ei kestä hydrauliset hirveitä nostoja..

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Lähetetty: 02 Maalis 2010 14:23
Kirjoittaja hana
mohikaani kirjoitti:niin,ja nostajat pitää vaihtaa koviksi.ei kestä hydrauliset hirveitä nostoja..
Aivan, mites venttiilien säätö sit tapahtuu?
Ilmeisesti säätöpaloilla, mutta mistä pääsee mittaan sopivat välykset?
Ei just nyt oo cvh konetta auki mutta muistaakseni se keinun mutteri vedetään aina kokonaan kiinni.
Rallyracessa näky olevan kovia nostajiakin, hinta on vaan kova tähän projektiin.
Saisko sitä hyde nostinta mitenkään kikkailtua kovaks?

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Lähetetty: 03 Maalis 2010 03:17
Kirjoittaja xtaaviankka
Se kansi lähtee purkamalla siitä tapin päästä ja saa sisäkalut pois, olisko ollut saabin säätölevyt kun sinne käy tilalle, en muista tarkkaan, jossain oli jotain juttua siitä, varaosan myyjältä voi saada tietoa säätölevyistä kun ottaa mitat ensin mukaan. Niin ja se öljyreikä piti tulpata jotenkin siitä nostajasta.

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Lähetetty: 03 Maalis 2010 15:02
Kirjoittaja hana
Juu, kaverilta jo sainkin tietää että Saabin H-moottorin palat käy.
Ok, taidan tinata sen reijän juotteella kiinni.
Prkl, saattaa olla että vielä saan kuin saankin tehtyä räyheen koneen :D

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Lähetetty: 03 Maalis 2010 15:03
Kirjoittaja koskar
hana kirjoitti: Aivan, mites venttiilien säätö sit tapahtuu?
Ilmeisesti säätöpaloilla, mutta mistä pääsee mittaan sopivat välykset?
Ei just nyt oo cvh konetta auki mutta muistaakseni se keinun mutteri vedetään aina kokonaan kiinni.
Rallyracessa näky olevan kovia nostajiakin, hinta on vaan kova tähän projektiin.
Saisko sitä hyde nostinta mitenkään kikkailtua kovaks?
Muistaisin, että esim. RS1600i orggis kovat nostajat ja esim. ne mitä Burton pitää luettelossaan on ihan "pultti" malliset, että saa säätää kanteen päin ne kun sielä on kierre ja lukitusmutteri.
Burton ja toinen kuva. Bonuksena vielä juttua palasäätöisistä.