1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hana
Viestit: 144
Liittynyt: 21 Huhti 2005 10:10
Paikkakunta: Lempäälä

1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Viesti Kirjoittaja hana »

Kuinka jyrkän nokka-akselin voi laittaa 1,6 cvh efi koneeseen, jos käyttää alkuperäistä moottorin ohjausta?
Eikös ruiskukone ala sekoileen jos on paljon (tarpeeksi) nostoa eikä käytä ohjelmoitavaa moottorinohjausta.
Päästöistä ei oo huolta, kone ei tuu liikennekäyttöön.
Kyllä lähtee.... jos ei lähde niin sutii...
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Kyllä siihen voi laittaa niin jyrkän nokan kun vain on saatavilla, nokkahihna pyörä pitää vain olla säädettävä, tehoja ei kauheesti välttämättä tule lisää vakioruiskun ohjauksella ja suuttimilla. 150hv suuttimet riittää vakioboksille ja vakiokannelle melko varmasti, ei sieltä vaparina lähde enempää ilman kannen porttaamista.
hana
Viestit: 144
Liittynyt: 21 Huhti 2005 10:10
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Viesti Kirjoittaja hana »

Ok, mistähän tollasia 150hv suuttimia kannattaa kysellä muutakun täältä foorumilta?
Kyllä lähtee.... jos ei lähde niin sutii...
Avatar
mohikaani
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Touko 2006 18:08
Paikkakunta: janakkala

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Viesti Kirjoittaja mohikaani »

niin,ja nostajat pitää vaihtaa koviksi.ei kestä hydrauliset hirveitä nostoja..
Fiesta -86 1.6 xr3i projekti
Focus -00 1.8 tddi
Ford mondeo-95 2.5 v6 farmari
hana
Viestit: 144
Liittynyt: 21 Huhti 2005 10:10
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Viesti Kirjoittaja hana »

mohikaani kirjoitti:niin,ja nostajat pitää vaihtaa koviksi.ei kestä hydrauliset hirveitä nostoja..
Aivan, mites venttiilien säätö sit tapahtuu?
Ilmeisesti säätöpaloilla, mutta mistä pääsee mittaan sopivat välykset?
Ei just nyt oo cvh konetta auki mutta muistaakseni se keinun mutteri vedetään aina kokonaan kiinni.
Rallyracessa näky olevan kovia nostajiakin, hinta on vaan kova tähän projektiin.
Saisko sitä hyde nostinta mitenkään kikkailtua kovaks?
Kyllä lähtee.... jos ei lähde niin sutii...
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Se kansi lähtee purkamalla siitä tapin päästä ja saa sisäkalut pois, olisko ollut saabin säätölevyt kun sinne käy tilalle, en muista tarkkaan, jossain oli jotain juttua siitä, varaosan myyjältä voi saada tietoa säätölevyistä kun ottaa mitat ensin mukaan. Niin ja se öljyreikä piti tulpata jotenkin siitä nostajasta.
hana
Viestit: 144
Liittynyt: 21 Huhti 2005 10:10
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Viesti Kirjoittaja hana »

Juu, kaverilta jo sainkin tietää että Saabin H-moottorin palat käy.
Ok, taidan tinata sen reijän juotteella kiinni.
Prkl, saattaa olla että vielä saan kuin saankin tehtyä räyheen koneen :D
Kyllä lähtee.... jos ei lähde niin sutii...
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: 1,6 CVH EFI ja jyrkkä nokka

Viesti Kirjoittaja koskar »

hana kirjoitti: Aivan, mites venttiilien säätö sit tapahtuu?
Ilmeisesti säätöpaloilla, mutta mistä pääsee mittaan sopivat välykset?
Ei just nyt oo cvh konetta auki mutta muistaakseni se keinun mutteri vedetään aina kokonaan kiinni.
Rallyracessa näky olevan kovia nostajiakin, hinta on vaan kova tähän projektiin.
Saisko sitä hyde nostinta mitenkään kikkailtua kovaks?
Muistaisin, että esim. RS1600i orggis kovat nostajat ja esim. ne mitä Burton pitää luettelossaan on ihan "pultti" malliset, että saa säätää kanteen päin ne kun sielä on kierre ja lukitusmutteri.
Burton ja toinen kuva. Bonuksena vielä juttua palasäätöisistä.
Vastaa Viestiin