2.0 ohc venttiilien säätö?
2.0 ohc venttiilien säätö?
Säädin venttiilit 2.0 ohc koneesta jonka jälkeen ei lähde käyntiin. Kaikki säätö ruuvit oli löystynyt auki, joten välykset oli tosi isot. Välykset laitoin 0.20 imu ja 0.25 pako. Nokka ilmeisesti joku viri, näytti ainakin. Kaasutin on kaks kurkkuinen weeberi. Ei mitään tietoa mitä koneelle on muuta tehty.
Startatessa kone potkii vastaan ja silloin tällöin hörähtää mutta ei saa käyntiin jäämään. Syttyä käänsin myöhemmälle, mutta ei vaikutusta, tarpeeksi kun myöhemmälle käänsi alkoi paukkaa pakoputkessa. Jakaja nyt kampiakselin ollessa ykk nii pyörijä osoittaa 1 kohdalle kannessa.
Mihin kohtaan tuon jakajan osaa kääntää ku ei lamppua käytössä ja ei saa edes käntiin tuota nii ei voi korvalla säätää"?
Startatessa kone potkii vastaan ja silloin tällöin hörähtää mutta ei saa käyntiin jäämään. Syttyä käänsin myöhemmälle, mutta ei vaikutusta, tarpeeksi kun myöhemmälle käänsi alkoi paukkaa pakoputkessa. Jakaja nyt kampiakselin ollessa ykk nii pyörijä osoittaa 1 kohdalle kannessa.
Mihin kohtaan tuon jakajan osaa kääntää ku ei lamppua käytössä ja ei saa edes käntiin tuota nii ei voi korvalla säätää"?
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04
Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?
Alfamerin mukaan oletusarvo on 10astetta EYKK
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?
Mi
Mitenkäs minä totean tuon?Soundsystem kirjoitti:Alfamerin mukaan oletusarvo on 10astetta EYKK
Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?
No siinä kampiaksekin siima pyöräsähän on viivoja vejelty yks syvempi mikä nolla kohta ja pienemmät tais mennä 2,4,6,8,10,12
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?
mutta tarvii lampun, että niistä saa katottua 

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?
Oliko siinä kärjellien vai kärietön sytytys! Jos käriellinen ni sitä tarvi kopu kynää kummempaa lamppua sytytyksen kohile laittamiseen.
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?
Kaikissa sierroissa on alkuperäisenä kärjetön sytytys.. Tanareissa on ollut niitä kärjellisiä syttyjä.K A R I kirjoitti:Oliko siinä kärjellien vai kärietön sytytys! Jos käriellinen ni sitä tarvi kopu kynää kummempaa lamppua sytytyksen kohile laittamiseen.
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04
Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?
Eikä ne bilteman tai motonetin lamput mitään ihan hirveitä maksa.TeRoK kirjoitti:mutta tarvii lampun, että niistä saa katottua
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?
No ei se tekemätön paikka ole silti sytytys saaha kohilleen oli siinä kärkiä taikka ei! Ajoitus lamppuhan tarvi olla vältämättä se stropo jos käriet vielä. Helepottaa huomattavasti seki jos löytyy esim kopu kynä ennen ko korvakuulo.
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?
Pyöritä konetta niin et on se 10ast merkki kohilla ,ja sit virrat pääl käännät jakajaa niin kauan et räpsäsee kipinän ykkösen piuhasta
Tarkista ekaks noin 17kertaa että tulpan piuhat on oikein ,sytytystä ei pitäs hirveesti saada sekasin venttiileitä säätämällä
Tarkista ekaks noin 17kertaa että tulpan piuhat on oikein ,sytytystä ei pitäs hirveesti saada sekasin venttiileitä säätämällä
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04
Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?
Ja tietysti kannattaa myös tarkistaa se imusarjan pohjasta virranjakajan kyljessä olevaan kelloon tuleva alipaineletku. Tekee helposti käyntihäiriötä jos irti.
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...