Hei kaikki Fordin omistajat!
Minulla on Ford Mondeo 2.0 -97,jossa on ilmennyt eriskummallinen vika.Ajon aikana syttyy yhtäkkiä polttoaineen varoitusvalo ja samalla nopeusmittarin osoitin putoaa nollaan,muutaman sekunnin ajaksi.Tällaisena vika on ollut jo vuosia,enkä ole piitannut sitä korjata,mutta nyt vika on pahentunut siten,että se voi jäädä päälle pidemmäksi aikaa,jopa koko matkan ajaksi.Yleensä kaikki on OK kun jatkan matkaa moottorin jäähdyttyä. Käytin autoa vikadiagnostiikassa,muttei sieltä löytynyt yhtään vikaa. Onko joku jolla on ollut vastaavanlainen vika autossaan ja kuinka se on korjattu?
Mondeon ihmeellinen sähkövika
Re: Mondeon ihmeellinen sähkövika
Tuttu juttu, sillon kannattaa vaan lyödä nyrkillä mittariston kohdalta kojetaulua ja on aina lähtenyt pelittämään. Siellä on luultavasti mittaristossa kylmäjuotos.
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
Kiitos tersa,täytyypä kokeilla konstiasi.Nyt on mennyt pari päivää ongelmitta,mutta olen huomannut että kun sammutan moottorin sen ollessa täysin lämmin,niin senjälkeen uudelleen ajoon lähtiessäni nopeusmittari näyttää nollaa ja bensamittari vähempää kuin mitä bensaa tankissa on.
Joopa joo! Tuttu vika.Tosin mun moniska tekee sen yleensä kesä aikaan.Ei korjaannu mulla nyrkillä.Sitä koitin ekana kun telkkaritkin ennen sillai korjattiin.Bensamittarin virheen huomasin sit vasta kun auto alko nykiä rajusti!Ei muuta kun tavaraa tankkiin niin nykiminen loppui!Asiantuntia huollosta sanoi et mittariston vaihto,en siihen oo viel alkanut kun uus on varmaan hintava ja näköjään käytetyissä vikaa!Ei oo juuri häirinnyt mut tylsähän toi on!
Niin, voi siinä pienellä tuurilla olla vaan liitinkin joka pätkii, ja sen saisi herkisteltyä kun vähän putsaa. Mutta ilmesesti toi vika vaan on joku kylmäjuotos. Hmm.. itse asiassa, muistelisin joskus netissä olleen sivun kyseisestä viasta ja miten se korjattiin(?)
Autovahinkokeskuksella oli yhteen aikaan poistomyynnissä myös mondeon mittaristoja lopulta 5e/kpl mutta ei ole enää, eikä sieltä itsellekään täysin samanlaista löytynyt kuin autossa on..
Autovahinkokeskuksella oli yhteen aikaan poistomyynnissä myös mondeon mittaristoja lopulta 5e/kpl mutta ei ole enää, eikä sieltä itsellekään täysin samanlaista löytynyt kuin autossa on..
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)