Sivu 1/2

Mk2 Sierran apukuskin jalkatila märkä!

Lähetetty: 24 Syys 2005 20:13
Kirjoittaja Jubi
Mk2 Sierran apukuskin jalkatila oli ihan märkä sieltä maton alta.. Sieltä oli ihan oudosti lähteny pohjasta (korin sisäpuolelta) massa vai mikä ihme aine siellä on ollukkaa ja näkyy sellaset pystyritilät pellin läpi, raaputtelin loppuja irti ja sieltä paljastu sellasta ritilikköä enemmänki.... Lampulla ku näyttää pohjasta nii näkyy valo sisään.. Mitä tolle pitää tehdä? Jostaki ylhäältä on sitä vettä sinne päässy? Mistä mahdollisesti?
Laitanko tohon vaa uuden massan päälle vai mitä? Oisko vettä voinu tulla tuulilasin tiivisteistä?
Otan vaikka kuvia maanantaina, jos ei se ritilä-juttu oikein auennu.. :D

Lähetetty: 24 Syys 2005 20:27
Kirjoittaja Riesa2.0
Taitaa olla 2 vaihtoehtoa: Joko lämppärinkenno vuotaa tai sitten sadevesi tulee sisään! Onko kadonnut jäähdytysnestettä tai onko haissut nesteelle? Itse kyllä veikkaisin tuota sadevettä 99% varmuudella, ainakin tuossa omassa entisessä sierrassa oli aina sateen jälkeen lattiat märät! En sitten koskaan tutkinut että mistä tuli :?

Siis onko pohja puhki :shock: :?: Vai mitä tarkoitit tuolla jutulla en kyllä ole koskaan mitään ritilää tavannut pohjasta :?

Lähetetty: 24 Syys 2005 20:33
Kirjoittaja Regu
Itselläkin löytyi tuollaista ritelikköä sierran jalkatilasta runkopalkin yläpuolelta kun vähän purki

Lähetetty: 24 Syys 2005 22:56
Kirjoittaja Jaakko85
joo siellä on siinä pellissä sellaiset "tuuletusaukot", ne on peitetty bitumilevyillä eli ei pitäisi ruikkia vettä sisään, mutta jos on se bitumi hajonnut niin sieltähän ne vedet tulee sisään. apukuskin jalkatila kyllä lahoaa muutenkin, myös kake/vaihteistotunnelin 'kylki' on useasti puhki vänkärin puolelta edestä.

Lähetetty: 26 Syys 2005 16:25
Kirjoittaja Jubi
Jaakko85 kirjoitti:joo siellä on siinä pellissä sellaiset "tuuletusaukot", ne on peitetty bitumilevyillä eli ei pitäisi ruikkia vettä sisään, mutta jos on se bitumi hajonnut niin sieltähän ne vedet tulee sisään. apukuskin jalkatila kyllä lahoaa muutenkin, myös kaketunnelin 'kylki' on useasti puhki vänkärin puolelta edestä.
Onks siin bitumin alla ollu joku massa tai vastaava vai pelkkä bitumi?
Millasen bitumin tohon laitan ja mistä ostan?

Lähetetty: 26 Syys 2005 18:00
Kirjoittaja Jaakko85
no sen bitumin alla on lattiapelti, eli se bitumi on semmonen musta levy joka on liimattu siihen lattiapeltiin kiinni ja toimii äänieristeenä.

sillä bitumilevyllä on peitetty ne tuuletusraotkin, esim. autotarvikeliikkeistä voi kysellä tollasta bitumia.

mun mielestä tuon kyllä melko tyhmä systeemi mutta ei voi mitään. :?

Lähetetty: 26 Syys 2005 18:07
Kirjoittaja jaska74
Jaakko85 kirjoitti: esim. autotarvikeliikkeistä voi kysellä tollasta bitumia.
:?
halvempaa rautakaupassa....

Lähetetty: 26 Syys 2005 19:13
Kirjoittaja TeRoK
Katopa piruuttaan vaikka hanttarin jalkotilan kautta sinne kojelaudan alle. Voi olla reikä siinä akun kohdalla.

Lähetetty: 26 Syys 2005 21:04
Kirjoittaja jesse1987
mulla ainakin vuoti toi tuulilasi tuolta oikeasta alakulmasta ja se kasteli pelkääjän lattian :x

Lähetetty: 26 Syys 2005 21:25
Kirjoittaja jaska74
tai rintapellistä akun alta lähtenyt se kumitutti kävelemään...

tosin eräässä omassa oli jalkatilassa pohja ratkennut saumasta, ja sateella kastu kengät ja matto...

Lähetetty: 30 Syys 2005 08:57
Kirjoittaja Jubi
Vetäsin siihen pohjalle sinkkimaalin, siite sen päälle oikeen maalin ja sitte pistän bitumin..

Lähetetty: 20 Marras 2005 01:13
Kirjoittaja Nsa
Laitetaan nyt tänne kun aiheeseen liittyy. Juuri tänään sain kaverin kanssa nysvättyä lattiamatot ja bitumit pois tallilla. Alta paljastui juurikin mainitut reijät kardaanitunnelissa. Molemmilla puollilla oli kolme vaihdekepistä eteenpäin. Ritilöistä oli revenny pari välipalaa ja kulmissa oli kans ruostetta. Mikä jäi askarruttaa on se että voiko nuo ritilät peittää? Mietin että hitsais umpeen vai onko niillä joku suuri merkitys? Entä se järkyttävä kumitulppien määrä? Onko ne reijät ihan välttämättä oltava siellä vai voiko hitsaa umpeen? Jos vaikka pari jättäis vedenpaisumusta odotellessa..

Lähetetty: 22 Marras 2005 10:51
Kirjoittaja AnttiA
escortissa on sama vika :? ilmeisesti akun alla on reikä joka pitäis hitsata tässä joku kerta..

Lähetetty: 22 Marras 2005 11:01
Kirjoittaja Kessi
Nsa kirjoitti:Laitetaan nyt tänne kun aiheeseen liittyy. Juuri tänään sain kaverin kanssa nysvättyä lattiamatot ja bitumit pois tallilla. Alta paljastui juurikin mainitut reijät kardaanitunnelissa. Molemmilla puollilla oli kolme vaihdekepistä eteenpäin. Ritilöistä oli revenny pari välipalaa ja kulmissa oli kans ruostetta. Mikä jäi askarruttaa on se että voiko nuo ritilät peittää? Mietin että hitsais umpeen vai onko niillä joku suuri merkitys? Entä se järkyttävä kumitulppien määrä? Onko ne reijät ihan välttämättä oltava siellä vai voiko hitsaa umpeen? Jos vaikka pari jättäis vedenpaisumusta odotellessa..
Suurin osa noista reijistä käsittääkseni tarpeettomia... Nehän on lähes kaikki peitetty juurikin bitumilla tms. ja vielä molemmin puolin.... Kai niitä on tarvittu jotenki auton kasaus vaiheessa :? , vai hengittääkö bitumi?? Ei tietääkseni :mrgreen: :lol: ...

Valkkaa pari reikä (pohjan alimmista paikoista) ja jätä ne vaik varoiks hitsaamatta... Jos kuitenkin jotain tekemistä veden poisvalumisella...

Lähetetty: 22 Marras 2005 13:30
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti: halvempaa rautakaupassa....
Rautakaupasta ei saa sitä äänieristykseen tarkoitettua PAKSUA levyä, mutta helpommin asennettavaa ja halvempaa kyllä. Esim räystäskaista.

Lähetetty: 22 Marras 2005 13:36
Kirjoittaja Jaakko85
Nsa kirjoitti:Laitetaan nyt tänne kun aiheeseen liittyy. Juuri tänään sain kaverin kanssa nysvättyä lattiamatot ja bitumit pois tallilla. Alta paljastui juurikin mainitut reijät kardaanitunnelissa. Molemmilla puollilla oli kolme vaihdekepistä eteenpäin. Ritilöistä oli revenny pari välipalaa ja kulmissa oli kans ruostetta. Mikä jäi askarruttaa on se että voiko nuo ritilät peittää? Mietin että hitsais umpeen vai onko niillä joku suuri merkitys? Entä se järkyttävä kumitulppien määrä? Onko ne reijät ihan välttämättä oltava siellä vai voiko hitsaa umpeen? Jos vaikka pari jättäis vedenpaisumusta odotellessa..
Reikien tarpeellisuudesta en tiedä, kannattaako hitsata umpeen siihen voi olla monta eri mielipidettä taas, mutta nuo kumitulpat laittaisin edestä umpeen ja taakse voi sitten varuilta ehkä jättääkkin (lattia laskee alaspäin takapenkkejä kohden, niin vesi valuu sinne) jos pelkää vedenpaisumusta. Tosin jos auton purkaa atomeiksi ja huomaa ns. vedenpaisumuksen niin ei siinä kauan mene kun lattiaan poraa reijät. Vedenpaisumus on kyllä vanhassa fordissa mahdottomuus, kun lattioissa on niitä "vesireikiä" kyllä vuosien varrella kehittynyt yleensä muutamia lisää. :wink:

Lähetetty: 23 Marras 2005 00:46
Kirjoittaja Nsa
Näin ovat näemmä insinöörit asian suunnitelleet.. Ko. yksilössä puhutaan kymministä aukoista joista vesi varmasti pääsee pois.. :roll: Kotiteollisuutta vapaasti lainaten: "Hitsaa poika, hitsaa vaan, ruoste ei lopu milloinkaan.."

Lähetetty: 18 Joulu 2005 18:06
Kirjoittaja Jubi
Riesa2.0 kirjoitti:Taitaa olla 2 vaihtoehtoa: Joko lämppärinkenno vuotaa tai sitten sadevesi tulee sisään! Onko kadonnut jäähdytysnestettä tai onko haissut nesteelle? Itse kyllä veikkaisin tuota sadevettä 99% varmuudella, ainakin tuossa omassa entisessä sierrassa oli aina sateen jälkeen lattiat märät! En sitten koskaan tutkinut että mistä tuli :?

Siis onko pohja puhki :shock: :?: Vai mitä tarkoitit tuolla jutulla en kyllä ole koskaan mitään ritilää tavannut pohjasta :?
Otataas tää taas ylös..

Nii.. JAlkotila edelleen märkä ja näin talven tultua sisällä haisee välillä aika hirveelle.. Eli mistä tietää vuotaa se lämppärinkenno? Hieman kyllä vettä kadottaa paisuntasäiliöstä..

Onko kuinka v-mäinen vaihdettava toi kenno? :?

Lähetetty: 18 Joulu 2005 18:11
Kirjoittaja lalli69
Sisällä haisee glygoli, lasit tahmaantuu...

...Vaihtaessa purkamaan joutuu puoli autoa.

Lähetetty: 18 Joulu 2005 18:31
Kirjoittaja Jubi
lalli69 kirjoitti:Sisällä haisee glygoli, lasit tahmaantuu...

...Vaihtaessa purkamaan joutuu puoli autoa.
Joo.. lasit mul menee huuruun..
Ja glykoli kai se on joka haisee...

Kannattaako alkaa itse vaikka kesällä purkamaan vai antaa suoraan jonnekki pajalle vaihdettavaks?

Lähetetty: 18 Joulu 2005 18:58
Kirjoittaja lalli69
Ei se vaihtaminen vaikeeta oo, mutta paljon työtä se vaatii.
Kalliiksi se ainakin korjaamolla tulee.

Lähetetty: 20 Joulu 2005 19:01
Kirjoittaja jaska74
ensiapuna kannattaa kokeilla sellasta syylarinpaikkausnestettä.
mulla autto pariinkin kennoon eikä menny edes tukkoon.
maksaa alle kympin huoltiksella

Lähetetty: 21 Joulu 2005 09:00
Kirjoittaja Jubi
jaska74 kirjoitti:ensiapuna kannattaa kokeilla sellasta syylarinpaikkausnestettä.
mulla autto pariinkin kennoon eikä menny edes tukkoon.
maksaa alle kympin huoltiksella
Mites se niinku laitetaan? :oops: Paisuntasäiliöön?

Lähetetty: 21 Joulu 2005 13:30
Kirjoittaja Jubi
lapazu kirjoitti: Yleensä ylävesiletkun kautta suoraan kiertoon, paisuntasäiliöstä ei kiertoa synny juurikaan.
Vaan eikös se ois helpompi työntää suoraan siitä paisuntasäiliöstä?

Lähetetty: 21 Joulu 2005 17:24
Kirjoittaja jaska74
moottori lämpimäksi ja sitten kaadetaan aine paisuntasäiliöön, ja sitten ajellaan 15-30min normaalisti jotta aine ehtii kiertää joka paikan