Mk2 Sierran apukuskin jalkatila märkä!

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Jubi
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Heinä 2005 15:40
Paikkakunta: Lieksa

Mk2 Sierran apukuskin jalkatila märkä!

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Mk2 Sierran apukuskin jalkatila oli ihan märkä sieltä maton alta.. Sieltä oli ihan oudosti lähteny pohjasta (korin sisäpuolelta) massa vai mikä ihme aine siellä on ollukkaa ja näkyy sellaset pystyritilät pellin läpi, raaputtelin loppuja irti ja sieltä paljastu sellasta ritilikköä enemmänki.... Lampulla ku näyttää pohjasta nii näkyy valo sisään.. Mitä tolle pitää tehdä? Jostaki ylhäältä on sitä vettä sinne päässy? Mistä mahdollisesti?
Laitanko tohon vaa uuden massan päälle vai mitä? Oisko vettä voinu tulla tuulilasin tiivisteistä?
Otan vaikka kuvia maanantaina, jos ei se ritilä-juttu oikein auennu.. :D
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Taitaa olla 2 vaihtoehtoa: Joko lämppärinkenno vuotaa tai sitten sadevesi tulee sisään! Onko kadonnut jäähdytysnestettä tai onko haissut nesteelle? Itse kyllä veikkaisin tuota sadevettä 99% varmuudella, ainakin tuossa omassa entisessä sierrassa oli aina sateen jälkeen lattiat märät! En sitten koskaan tutkinut että mistä tuli :?

Siis onko pohja puhki :shock: :?: Vai mitä tarkoitit tuolla jutulla en kyllä ole koskaan mitään ritilää tavannut pohjasta :?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Itselläkin löytyi tuollaista ritelikköä sierran jalkatilasta runkopalkin yläpuolelta kun vähän purki
Escort 1.8 sport -97
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

joo siellä on siinä pellissä sellaiset "tuuletusaukot", ne on peitetty bitumilevyillä eli ei pitäisi ruikkia vettä sisään, mutta jos on se bitumi hajonnut niin sieltähän ne vedet tulee sisään. apukuskin jalkatila kyllä lahoaa muutenkin, myös kake/vaihteistotunnelin 'kylki' on useasti puhki vänkärin puolelta edestä.
Viimeksi muokannut Jaakko85, 26 Syys 2005 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jubi
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Heinä 2005 15:40
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Jaakko85 kirjoitti:joo siellä on siinä pellissä sellaiset "tuuletusaukot", ne on peitetty bitumilevyillä eli ei pitäisi ruikkia vettä sisään, mutta jos on se bitumi hajonnut niin sieltähän ne vedet tulee sisään. apukuskin jalkatila kyllä lahoaa muutenkin, myös kaketunnelin 'kylki' on useasti puhki vänkärin puolelta edestä.
Onks siin bitumin alla ollu joku massa tai vastaava vai pelkkä bitumi?
Millasen bitumin tohon laitan ja mistä ostan?
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

no sen bitumin alla on lattiapelti, eli se bitumi on semmonen musta levy joka on liimattu siihen lattiapeltiin kiinni ja toimii äänieristeenä.

sillä bitumilevyllä on peitetty ne tuuletusraotkin, esim. autotarvikeliikkeistä voi kysellä tollasta bitumia.

mun mielestä tuon kyllä melko tyhmä systeemi mutta ei voi mitään. :?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Jaakko85 kirjoitti: esim. autotarvikeliikkeistä voi kysellä tollasta bitumia.
:?
halvempaa rautakaupassa....
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Katopa piruuttaan vaikka hanttarin jalkotilan kautta sinne kojelaudan alle. Voi olla reikä siinä akun kohdalla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

mulla ainakin vuoti toi tuulilasi tuolta oikeasta alakulmasta ja se kasteli pelkääjän lattian :x
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

tai rintapellistä akun alta lähtenyt se kumitutti kävelemään...

tosin eräässä omassa oli jalkatilassa pohja ratkennut saumasta, ja sateella kastu kengät ja matto...
Focus 1.0 edition a6 2017
Jubi
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Heinä 2005 15:40
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Vetäsin siihen pohjalle sinkkimaalin, siite sen päälle oikeen maalin ja sitte pistän bitumin..
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
Nsa
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2005 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nsa »

Laitetaan nyt tänne kun aiheeseen liittyy. Juuri tänään sain kaverin kanssa nysvättyä lattiamatot ja bitumit pois tallilla. Alta paljastui juurikin mainitut reijät kardaanitunnelissa. Molemmilla puollilla oli kolme vaihdekepistä eteenpäin. Ritilöistä oli revenny pari välipalaa ja kulmissa oli kans ruostetta. Mikä jäi askarruttaa on se että voiko nuo ritilät peittää? Mietin että hitsais umpeen vai onko niillä joku suuri merkitys? Entä se järkyttävä kumitulppien määrä? Onko ne reijät ihan välttämättä oltava siellä vai voiko hitsaa umpeen? Jos vaikka pari jättäis vedenpaisumusta odotellessa..
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä

Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
AnttiA

Viesti Kirjoittaja AnttiA »

escortissa on sama vika :? ilmeisesti akun alla on reikä joka pitäis hitsata tässä joku kerta..
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Nsa kirjoitti:Laitetaan nyt tänne kun aiheeseen liittyy. Juuri tänään sain kaverin kanssa nysvättyä lattiamatot ja bitumit pois tallilla. Alta paljastui juurikin mainitut reijät kardaanitunnelissa. Molemmilla puollilla oli kolme vaihdekepistä eteenpäin. Ritilöistä oli revenny pari välipalaa ja kulmissa oli kans ruostetta. Mikä jäi askarruttaa on se että voiko nuo ritilät peittää? Mietin että hitsais umpeen vai onko niillä joku suuri merkitys? Entä se järkyttävä kumitulppien määrä? Onko ne reijät ihan välttämättä oltava siellä vai voiko hitsaa umpeen? Jos vaikka pari jättäis vedenpaisumusta odotellessa..
Suurin osa noista reijistä käsittääkseni tarpeettomia... Nehän on lähes kaikki peitetty juurikin bitumilla tms. ja vielä molemmin puolin.... Kai niitä on tarvittu jotenki auton kasaus vaiheessa :? , vai hengittääkö bitumi?? Ei tietääkseni :mrgreen: :lol: ...

Valkkaa pari reikä (pohjan alimmista paikoista) ja jätä ne vaik varoiks hitsaamatta... Jos kuitenkin jotain tekemistä veden poisvalumisella...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti: halvempaa rautakaupassa....
Rautakaupasta ei saa sitä äänieristykseen tarkoitettua PAKSUA levyä, mutta helpommin asennettavaa ja halvempaa kyllä. Esim räystäskaista.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Nsa kirjoitti:Laitetaan nyt tänne kun aiheeseen liittyy. Juuri tänään sain kaverin kanssa nysvättyä lattiamatot ja bitumit pois tallilla. Alta paljastui juurikin mainitut reijät kardaanitunnelissa. Molemmilla puollilla oli kolme vaihdekepistä eteenpäin. Ritilöistä oli revenny pari välipalaa ja kulmissa oli kans ruostetta. Mikä jäi askarruttaa on se että voiko nuo ritilät peittää? Mietin että hitsais umpeen vai onko niillä joku suuri merkitys? Entä se järkyttävä kumitulppien määrä? Onko ne reijät ihan välttämättä oltava siellä vai voiko hitsaa umpeen? Jos vaikka pari jättäis vedenpaisumusta odotellessa..
Reikien tarpeellisuudesta en tiedä, kannattaako hitsata umpeen siihen voi olla monta eri mielipidettä taas, mutta nuo kumitulpat laittaisin edestä umpeen ja taakse voi sitten varuilta ehkä jättääkkin (lattia laskee alaspäin takapenkkejä kohden, niin vesi valuu sinne) jos pelkää vedenpaisumusta. Tosin jos auton purkaa atomeiksi ja huomaa ns. vedenpaisumuksen niin ei siinä kauan mene kun lattiaan poraa reijät. Vedenpaisumus on kyllä vanhassa fordissa mahdottomuus, kun lattioissa on niitä "vesireikiä" kyllä vuosien varrella kehittynyt yleensä muutamia lisää. :wink:
Nsa
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2005 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nsa »

Näin ovat näemmä insinöörit asian suunnitelleet.. Ko. yksilössä puhutaan kymministä aukoista joista vesi varmasti pääsee pois.. :roll: Kotiteollisuutta vapaasti lainaten: "Hitsaa poika, hitsaa vaan, ruoste ei lopu milloinkaan.."
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä

Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Jubi
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Heinä 2005 15:40
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

Riesa2.0 kirjoitti:Taitaa olla 2 vaihtoehtoa: Joko lämppärinkenno vuotaa tai sitten sadevesi tulee sisään! Onko kadonnut jäähdytysnestettä tai onko haissut nesteelle? Itse kyllä veikkaisin tuota sadevettä 99% varmuudella, ainakin tuossa omassa entisessä sierrassa oli aina sateen jälkeen lattiat märät! En sitten koskaan tutkinut että mistä tuli :?

Siis onko pohja puhki :shock: :?: Vai mitä tarkoitit tuolla jutulla en kyllä ole koskaan mitään ritilää tavannut pohjasta :?
Otataas tää taas ylös..

Nii.. JAlkotila edelleen märkä ja näin talven tultua sisällä haisee välillä aika hirveelle.. Eli mistä tietää vuotaa se lämppärinkenno? Hieman kyllä vettä kadottaa paisuntasäiliöstä..

Onko kuinka v-mäinen vaihdettava toi kenno? :?
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Sisällä haisee glygoli, lasit tahmaantuu...

...Vaihtaessa purkamaan joutuu puoli autoa.
Jubi
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Heinä 2005 15:40
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

lalli69 kirjoitti:Sisällä haisee glygoli, lasit tahmaantuu...

...Vaihtaessa purkamaan joutuu puoli autoa.
Joo.. lasit mul menee huuruun..
Ja glykoli kai se on joka haisee...

Kannattaako alkaa itse vaikka kesällä purkamaan vai antaa suoraan jonnekki pajalle vaihdettavaks?
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Ei se vaihtaminen vaikeeta oo, mutta paljon työtä se vaatii.
Kalliiksi se ainakin korjaamolla tulee.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ensiapuna kannattaa kokeilla sellasta syylarinpaikkausnestettä.
mulla autto pariinkin kennoon eikä menny edes tukkoon.
maksaa alle kympin huoltiksella
Focus 1.0 edition a6 2017
Jubi
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Heinä 2005 15:40
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

jaska74 kirjoitti:ensiapuna kannattaa kokeilla sellasta syylarinpaikkausnestettä.
mulla autto pariinkin kennoon eikä menny edes tukkoon.
maksaa alle kympin huoltiksella
Mites se niinku laitetaan? :oops: Paisuntasäiliöön?
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
Jubi
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Heinä 2005 15:40
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jubi »

lapazu kirjoitti: Yleensä ylävesiletkun kautta suoraan kiertoon, paisuntasäiliöstä ei kiertoa synny juurikaan.
Vaan eikös se ois helpompi työntää suoraan siitä paisuntasäiliöstä?
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

moottori lämpimäksi ja sitten kaadetaan aine paisuntasäiliöön, ja sitten ajellaan 15-30min normaalisti jotta aine ehtii kiertää joka paikan
Focus 1.0 edition a6 2017
Vastaa Viestiin