Mk2 Sierran apukuskin jalkatila märkä!
Mk2 Sierran apukuskin jalkatila märkä!
Mk2 Sierran apukuskin jalkatila oli ihan märkä sieltä maton alta.. Sieltä oli ihan oudosti lähteny pohjasta (korin sisäpuolelta) massa vai mikä ihme aine siellä on ollukkaa ja näkyy sellaset pystyritilät pellin läpi, raaputtelin loppuja irti ja sieltä paljastu sellasta ritilikköä enemmänki.... Lampulla ku näyttää pohjasta nii näkyy valo sisään.. Mitä tolle pitää tehdä? Jostaki ylhäältä on sitä vettä sinne päässy? Mistä mahdollisesti?
Laitanko tohon vaa uuden massan päälle vai mitä? Oisko vettä voinu tulla tuulilasin tiivisteistä?
Otan vaikka kuvia maanantaina, jos ei se ritilä-juttu oikein auennu..
Laitanko tohon vaa uuden massan päälle vai mitä? Oisko vettä voinu tulla tuulilasin tiivisteistä?
Otan vaikka kuvia maanantaina, jos ei se ritilä-juttu oikein auennu..
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
Taitaa olla 2 vaihtoehtoa: Joko lämppärinkenno vuotaa tai sitten sadevesi tulee sisään! Onko kadonnut jäähdytysnestettä tai onko haissut nesteelle? Itse kyllä veikkaisin tuota sadevettä 99% varmuudella, ainakin tuossa omassa entisessä sierrassa oli aina sateen jälkeen lattiat märät! En sitten koskaan tutkinut että mistä tuli
Siis onko pohja puhki Vai mitä tarkoitit tuolla jutulla en kyllä ole koskaan mitään ritilää tavannut pohjasta
Siis onko pohja puhki Vai mitä tarkoitit tuolla jutulla en kyllä ole koskaan mitään ritilää tavannut pohjasta
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
joo siellä on siinä pellissä sellaiset "tuuletusaukot", ne on peitetty bitumilevyillä eli ei pitäisi ruikkia vettä sisään, mutta jos on se bitumi hajonnut niin sieltähän ne vedet tulee sisään. apukuskin jalkatila kyllä lahoaa muutenkin, myös kake/vaihteistotunnelin 'kylki' on useasti puhki vänkärin puolelta edestä.
Viimeksi muokannut Jaakko85, 26 Syys 2005 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onks siin bitumin alla ollu joku massa tai vastaava vai pelkkä bitumi?Jaakko85 kirjoitti:joo siellä on siinä pellissä sellaiset "tuuletusaukot", ne on peitetty bitumilevyillä eli ei pitäisi ruikkia vettä sisään, mutta jos on se bitumi hajonnut niin sieltähän ne vedet tulee sisään. apukuskin jalkatila kyllä lahoaa muutenkin, myös kaketunnelin 'kylki' on useasti puhki vänkärin puolelta edestä.
Millasen bitumin tohon laitan ja mistä ostan?
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
no sen bitumin alla on lattiapelti, eli se bitumi on semmonen musta levy joka on liimattu siihen lattiapeltiin kiinni ja toimii äänieristeenä.
sillä bitumilevyllä on peitetty ne tuuletusraotkin, esim. autotarvikeliikkeistä voi kysellä tollasta bitumia.
mun mielestä tuon kyllä melko tyhmä systeemi mutta ei voi mitään.
sillä bitumilevyllä on peitetty ne tuuletusraotkin, esim. autotarvikeliikkeistä voi kysellä tollasta bitumia.
mun mielestä tuon kyllä melko tyhmä systeemi mutta ei voi mitään.
Laitetaan nyt tänne kun aiheeseen liittyy. Juuri tänään sain kaverin kanssa nysvättyä lattiamatot ja bitumit pois tallilla. Alta paljastui juurikin mainitut reijät kardaanitunnelissa. Molemmilla puollilla oli kolme vaihdekepistä eteenpäin. Ritilöistä oli revenny pari välipalaa ja kulmissa oli kans ruostetta. Mikä jäi askarruttaa on se että voiko nuo ritilät peittää? Mietin että hitsais umpeen vai onko niillä joku suuri merkitys? Entä se järkyttävä kumitulppien määrä? Onko ne reijät ihan välttämättä oltava siellä vai voiko hitsaa umpeen? Jos vaikka pari jättäis vedenpaisumusta odotellessa..
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Suurin osa noista reijistä käsittääkseni tarpeettomia... Nehän on lähes kaikki peitetty juurikin bitumilla tms. ja vielä molemmin puolin.... Kai niitä on tarvittu jotenki auton kasaus vaiheessa , vai hengittääkö bitumi?? Ei tietääkseni ...Nsa kirjoitti:Laitetaan nyt tänne kun aiheeseen liittyy. Juuri tänään sain kaverin kanssa nysvättyä lattiamatot ja bitumit pois tallilla. Alta paljastui juurikin mainitut reijät kardaanitunnelissa. Molemmilla puollilla oli kolme vaihdekepistä eteenpäin. Ritilöistä oli revenny pari välipalaa ja kulmissa oli kans ruostetta. Mikä jäi askarruttaa on se että voiko nuo ritilät peittää? Mietin että hitsais umpeen vai onko niillä joku suuri merkitys? Entä se järkyttävä kumitulppien määrä? Onko ne reijät ihan välttämättä oltava siellä vai voiko hitsaa umpeen? Jos vaikka pari jättäis vedenpaisumusta odotellessa..
Valkkaa pari reikä (pohjan alimmista paikoista) ja jätä ne vaik varoiks hitsaamatta... Jos kuitenkin jotain tekemistä veden poisvalumisella...
Reikien tarpeellisuudesta en tiedä, kannattaako hitsata umpeen siihen voi olla monta eri mielipidettä taas, mutta nuo kumitulpat laittaisin edestä umpeen ja taakse voi sitten varuilta ehkä jättääkkin (lattia laskee alaspäin takapenkkejä kohden, niin vesi valuu sinne) jos pelkää vedenpaisumusta. Tosin jos auton purkaa atomeiksi ja huomaa ns. vedenpaisumuksen niin ei siinä kauan mene kun lattiaan poraa reijät. Vedenpaisumus on kyllä vanhassa fordissa mahdottomuus, kun lattioissa on niitä "vesireikiä" kyllä vuosien varrella kehittynyt yleensä muutamia lisää.Nsa kirjoitti:Laitetaan nyt tänne kun aiheeseen liittyy. Juuri tänään sain kaverin kanssa nysvättyä lattiamatot ja bitumit pois tallilla. Alta paljastui juurikin mainitut reijät kardaanitunnelissa. Molemmilla puollilla oli kolme vaihdekepistä eteenpäin. Ritilöistä oli revenny pari välipalaa ja kulmissa oli kans ruostetta. Mikä jäi askarruttaa on se että voiko nuo ritilät peittää? Mietin että hitsais umpeen vai onko niillä joku suuri merkitys? Entä se järkyttävä kumitulppien määrä? Onko ne reijät ihan välttämättä oltava siellä vai voiko hitsaa umpeen? Jos vaikka pari jättäis vedenpaisumusta odotellessa..
Näin ovat näemmä insinöörit asian suunnitelleet.. Ko. yksilössä puhutaan kymministä aukoista joista vesi varmasti pääsee pois.. Kotiteollisuutta vapaasti lainaten: "Hitsaa poika, hitsaa vaan, ruoste ei lopu milloinkaan.."
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Otataas tää taas ylös..Riesa2.0 kirjoitti:Taitaa olla 2 vaihtoehtoa: Joko lämppärinkenno vuotaa tai sitten sadevesi tulee sisään! Onko kadonnut jäähdytysnestettä tai onko haissut nesteelle? Itse kyllä veikkaisin tuota sadevettä 99% varmuudella, ainakin tuossa omassa entisessä sierrassa oli aina sateen jälkeen lattiat märät! En sitten koskaan tutkinut että mistä tuli
Siis onko pohja puhki Vai mitä tarkoitit tuolla jutulla en kyllä ole koskaan mitään ritilää tavannut pohjasta
Nii.. JAlkotila edelleen märkä ja näin talven tultua sisällä haisee välillä aika hirveelle.. Eli mistä tietää vuotaa se lämppärinkenno? Hieman kyllä vettä kadottaa paisuntasäiliöstä..
Onko kuinka v-mäinen vaihdettava toi kenno?
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
Joo.. lasit mul menee huuruun..lalli69 kirjoitti:Sisällä haisee glygoli, lasit tahmaantuu...
...Vaihtaessa purkamaan joutuu puoli autoa.
Ja glykoli kai se on joka haisee...
Kannattaako alkaa itse vaikka kesällä purkamaan vai antaa suoraan jonnekki pajalle vaihdettavaks?
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"