sierran käynti ongelmia

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hane

sierran käynti ongelmia

Viesti Kirjoittaja hane »

sierra 2.0 dohc 89/90. pyörii tyhjäkäyntiä todella matalilla kierroksilla ja välillä taas 2000- 4000. kiihdyttäessä vetää huonosti ja hieman röpöttäen noin 4000 kierrokseen asti josta ylöspäin vetää normaalisti mutta jumii kierrokset joksikin aikaa noin neljään tuhanteen... oisko kellään tietoa mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: sierran käynti ongelmia

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

hane kirjoitti: oisko kellään tietoa mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan?
"haku" toiminnolla voi tulla jopa useita vastauksia...
Focus 1.0 edition a6 2017
tjh
Viestit: 35
Liittynyt: 10 Huhti 2005 14:52
Paikkakunta: forssa

paineet

Viesti Kirjoittaja tjh »

ellet ole käyttänyt venttiilien suoja-ainetta niin mittauta puristus paineet....
nim. kokemusta on.

ellei auta niin vedä bensapumpulta -> bensansuodattimeen ->kaasuttimeen
se bensaletku ja tällä virityksellä aukijääneet letkut tukkoon.

imusarjasta ylöspäin lähtevä pienialipaine letku on käytännössä turha,
se menee ilmanputsarin ilman ohjaukseen ja se systeemi toimii lämmölläkin yleensä, => kyseinen letkun liitin tukkoon. :)

huohottimen letku mitkä ei yleensä kuulu imusarjaan voi johtaa muualle ja taas tukkia tämänkin reiän imusarjasta.(älä tuki huohotin letkua ! , jätä vaikka vapaaksi kunnes auto toimii ja toteuta systeemi uudelleen)

näin on yleisimmät vuotokohdat poistettu hintaan 0 euroa.
kiristä kaasarin kiinnitys pultit ja totea ettei auttanut, aja huoltoon ja käske paikallistaa vika,
eka selvität mikä huolto tietää juuri tuosta moottorista.
tunnin työ=n.40eur tai sitten itse vaihdat kaikki osat >100 eur ja vika voi olla vielä jäljellä.....
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Voihan tuo olla ruiskukin, vai miten on kun ei tuosta yltä selvinnyt :?
hane

Viesti Kirjoittaja hane »

juu siis ruisku vehje on kyseessä unohtu näköjään mainita..
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tarkista läpän anturi ja tyhjäkäyntiventtiili tai läpän säädin, siis kumpi tuossa on kun ei minulla hajuakaan tuosta motista! :oops:
tjh
Viestit: 35
Liittynyt: 10 Huhti 2005 14:52
Paikkakunta: forssa

läpän säädin

Viesti Kirjoittaja tjh »

siis jos ohc niin,
tarkoittanee sitä askelmoottoria.... joka kaasuttaa painamalla vivustossa olevaa säätöruuvia.
sitä säätöruuvia ei tod.kannata ruuvata liian pitkälle, kone ei tajua sitä jostain syystä vaikka se saakin tiedot miten nopeasti kone pyörii missäkin asennossa, vaan pumppaa kaasua.
sama juttu jos siinä ruuvin päässä on likaa koska se maadoittuu sitä kautta.

helppo todeta, laita erkkarin pala siihen ruuvin päälle, jos muuttui villimmäksi => askelmoottori ja maadoitus toimii.
alipaine säädin:
letku irti ja tukit sen imusarjan aukon, sitten aiheutat alipaineen letkuun => jos vaikuttaa jotain =>boksi toimii
tämään jälkeen:
pistä rankkaa moottori jarrutusta , jos putkessa paukkuu => imuilma vuoto, tällöin lopeta ennen kuin pakoputki repeää.

vuoto voi tulla myös siinä kun itse availee ja tutkii paikkoja , etenkin jos on sellaisia "kovia" letkuja, vähän kuin ohuet mehupillit.
Vastaa Viestiin