Sivu 1/3

kiertokanget

Lähetetty: 19 Syys 2005 18:42
Kirjoittaja foorti
Mahtaakohan 1.6 sierran alkuperäiset kiertokanget kestää kuinka hyvin ahtopaineita, vai laitetaanko suoraan vaihtoon? Ollaan siis hankkimassa koneeseen osia,Kokemukset ja vinkit tervetulleita..

Lähetetty: 19 Syys 2005 20:48
Kirjoittaja Bootsi
Riippuu paineista.. :roll:

Lähetetty: 19 Syys 2005 21:19
Kirjoittaja jaska74
kanget kestää joku 0.5bar ainakin, mutta laakerit ei tykkää (=laakerit uusiks)
kansipahvi vaihtoon, eikä parempi ö-pumppukaan pahaa tekis

stocka-tbo:ssa on muistaakseni noin 100 heppaa, ja vakio 2.0:ssa pari enemmän, eli....

Lähetetty: 19 Syys 2005 21:25
Kirjoittaja Jaakko85
no mikäs niistä laakereista heikon tekee ??

Lähetetty: 19 Syys 2005 21:29
Kirjoittaja Bootsi
Jaakko85 kirjoitti:no mikäs niistä laakereista heikon tekee ??
Ei mikään, vakiolaakerit kestää uskomattomia tehoja/paineita. ns. kuparilaakerit (punametalli) on vanhanaikaista "turhaa" kikkailua. :wink:

Lähetetty: 19 Syys 2005 22:09
Kirjoittaja Jaakko85
Bootsi kirjoitti: Ei mikään, vakiolaakerit kestää uskomattomia tehoja/paineita. ns. kuparilaakerit (punametalli) on vanhanaikaista "turhaa" kikkailua. :wink:
no en usko että ne vakiolaakerit mitään puoltabaria säikähtää.

Lähetetty: 19 Syys 2005 22:17
Kirjoittaja Bootsi
Jaakko85 kirjoitti: no en usko että ne vakiolaakerit mitään puoltabaria säikähtää.
Eikä vielä puoltatoistakaan. (jos laakerivälykset ja ö-paineet kunnossa)

Lähetetty: 19 Syys 2005 22:58
Kirjoittaja Jaakko85
eikös ne jotkut cossyissäkin käytä ohc laakereita, ovat yhtä lujia? mutta maksavat hieman vähemmän.

Lähetetty: 20 Syys 2005 12:44
Kirjoittaja Mikey
Kyllä ne käy sillä itsekin laitoin Ohc:n laakerit Cossun konneeseen ja on paljon halvemmat kuin Cossun omat (n.400€) :shock:

Lähetetty: 20 Syys 2005 12:51
Kirjoittaja Jaakko85
Mikey kirjoitti:Kyllä ne käy sillä itsekin laitoin Ohc:n laakerit Cossun konneeseen ja on paljon halvemmat kuin Cossun omat (n.400€) :shock:
Näin.

Lähetetty: 20 Syys 2005 14:17
Kirjoittaja foorti
kyllä, kiertokanget kestää varmaan tuota painetta..Mutta rpm rajapinta menee varmaan tuolla 8000 kierroksen paikkeilla, 1.6 saa vissiin vahvistettuja kiertokankeja jostain metallialan yrityksistä, ainakin kuuleman mukaan. Tarkoituksena olisi laittaa kyseiseen koneeseen Cosworthin männät jotka ovat lujempaa tekoa.

Lähetetty: 20 Syys 2005 17:39
Kirjoittaja jaska74
kannattaa melkein sitten alottaa 2.0 lohkosta niin ei tarvitse paljoa porata että männät mahtuu sinne..

Lähetetty: 20 Syys 2005 18:39
Kirjoittaja foorti
varastosta löytyy jo kairattu 1.6 lohko mihin käy 2l männät..

Lähetetty: 20 Syys 2005 18:51
Kirjoittaja NiceMan
Seinämän paksuun on mikä? Ettäei vaan mene puhki... ?

Lähetetty: 20 Syys 2005 20:02
Kirjoittaja foorti
Kyllä siinä vielä paksuutta on, sen jälkeen kun lohko on pamahtunut en varmaan sano noin :)

Lähetetty: 20 Syys 2005 20:05
Kirjoittaja Jaakko85
höm, mikset vaihda vaikka 205 lohkoon, saa kuitenkin halvalla ja kestää paremmin kun tuo 16lohko. ? tietenkin jos haluaa harrastaa...

Lähetetty: 20 Syys 2005 20:09
Kirjoittaja NiceMan
Tosin itselläni on 2l lohko jossa 92mm männät... Jos puhkeaa sylinteri niin sitten asennutan sylinteriputket paksulla seinämällä niin pitäisi alkaa kestää.

Lähetetty: 20 Syys 2005 21:28
Kirjoittaja foorti
on minulla 2l lohkojakin..ei nyt siitä ole kyse ettei 2l lohkoon kannattaisi rakentaa.

Lähetetty: 21 Syys 2005 01:07
Kirjoittaja Eemeli
foorti kirjoitti:on minulla 2l lohkojakin..ei nyt siitä ole kyse ettei 2l lohkoon kannattaisi rakentaa.
...vaan siitä mitä taisin jo jossain topicis sanoa, eli huijataan sit pahaa setää(inssiä) että kone olisi 1.6 turbo niin saadaan se läpi 2.0+20%tehoa papereilla. :wink: eiks je?

Lähetetty: 21 Syys 2005 08:07
Kirjoittaja foorti
voi olla.. :wink:

Lähetetty: 21 Syys 2005 09:37
Kirjoittaja NiceMan
Heh... tekisi 1.3:sta =)

Lähetetty: 21 Syys 2005 10:16
Kirjoittaja voicecoil
Eemeli kirjoitti: ...vaan siitä mitä taisin jo jossain topicis sanoa, eli huijataan sit pahaa setää(inssiä) että kone olisi 1.6 turbo niin saadaan se läpi 2.0+20%tehoa papereilla. :wink: eiks je?
mutta mikäs tässä ajatuksessa on takana?saman verranhan siinä saa tehoa olla vaikka tekis sen 1.3 :sta jos sitä verrataan 2.0 alustaan ja tehoihin+20%tehoa.

Lähetetty: 21 Syys 2005 10:47
Kirjoittaja foorti
tai sitten jos auto on 1.6 papereilla+puhallin..ei tarvi muutoskatsastaa 2 litraseksi..vaan saa suoraan leiman vaikka siinnä on 1.6:ssa on 2l sisukset. Kun inssi katsoo vaan lohkonumeron perusteella että se on 1.6..

Lähetetty: 21 Syys 2005 11:41
Kirjoittaja Volmari
hei mistä mä saan noita "punalaakereita"?? en tiedä edes mistä niitä ylipäätään kysyy...

Lähetetty: 21 Syys 2005 12:39
Kirjoittaja turbiiniriesa
Volmari kirjoitti:hei mistä mä saan noita "punalaakereita"?? en tiedä edes mistä niitä ylipäätään kysyy...
alan viripajoilta.esim.rallyrace,autoracing jne...