Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Moottori, voimansiirto, viritys jne.
foorti
Viestit: 25 Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja foorti » 19 Syys 2005 18:42
Mahtaakohan 1.6 sierran alkuperäiset kiertokanget kestää kuinka hyvin ahtopaineita, vai laitetaanko suoraan vaihtoon? Ollaan siis hankkimassa koneeseen osia,Kokemukset ja vinkit tervetulleita..
Bootsi
Viestit: 1084 Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » 19 Syys 2005 20:48
Riippuu paineista..
jaska74
Viestit: 2600 Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja jaska74 » 19 Syys 2005 21:19
kanget kestää joku 0.5bar ainakin, mutta laakerit ei tykkää (=laakerit uusiks)
kansipahvi vaihtoon, eikä parempi ö-pumppukaan pahaa tekis
stocka-tbo:ssa on muistaakseni noin 100 heppaa, ja vakio 2.0:ssa pari enemmän, eli....
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772 Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16
Viesti
Kirjoittaja Jaakko85 » 19 Syys 2005 21:25
no mikäs niistä laakereista heikon tekee ??
Bootsi
Viestit: 1084 Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » 19 Syys 2005 21:29
Jaakko85 kirjoitti: no mikäs niistä laakereista heikon tekee ??
Ei mikään, vakiolaakerit kestää uskomattomia tehoja/paineita. ns. kuparilaakerit (punametalli) on vanhanaikaista "turhaa" kikkailua.
Jaakko85
Viestit: 1772 Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16
Viesti
Kirjoittaja Jaakko85 » 19 Syys 2005 22:09
Bootsi kirjoitti:
Ei mikään, vakiolaakerit kestää uskomattomia tehoja/paineita. ns. kuparilaakerit (punametalli) on vanhanaikaista "turhaa" kikkailua.
no en usko että ne vakiolaakerit mitään puoltabaria säikähtää.
Bootsi
Viestit: 1084 Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » 19 Syys 2005 22:17
Jaakko85 kirjoitti:
no en usko että ne vakiolaakerit mitään puoltabaria säikähtää.
Eikä vielä puoltatoistakaan. (jos laakerivälykset ja ö-paineet kunnossa)
Jaakko85
Viestit: 1772 Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16
Viesti
Kirjoittaja Jaakko85 » 19 Syys 2005 22:58
eikös ne jotkut cossyissäkin käytä ohc laakereita, ovat yhtä lujia? mutta maksavat hieman vähemmän.
Mikey
Viestit: 26 Liittynyt: 16 Helmi 2005 21:23
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti
Kirjoittaja Mikey » 20 Syys 2005 12:44
Kyllä ne käy sillä itsekin laitoin Ohc:n laakerit Cossun konneeseen ja on paljon halvemmat kuin Cossun omat (n.400€)
Ei riemull rejaa ku Cossu tanel ajaa
Jaakko85
Viestit: 1772 Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16
Viesti
Kirjoittaja Jaakko85 » 20 Syys 2005 12:51
Mikey kirjoitti: Kyllä ne käy sillä itsekin laitoin Ohc:n laakerit Cossun konneeseen ja on paljon halvemmat kuin Cossun omat (n.400€)
Näin.
foorti
Viestit: 25 Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja foorti » 20 Syys 2005 14:17
kyllä, kiertokanget kestää varmaan tuota painetta..Mutta rpm rajapinta menee varmaan tuolla 8000 kierroksen paikkeilla, 1.6 saa vissiin vahvistettuja kiertokankeja jostain metallialan yrityksistä, ainakin kuuleman mukaan. Tarkoituksena olisi laittaa kyseiseen koneeseen Cosworthin männät jotka ovat lujempaa tekoa.
jaska74
Viestit: 2600 Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja jaska74 » 20 Syys 2005 17:39
kannattaa melkein sitten alottaa 2.0 lohkosta niin ei tarvitse paljoa porata että männät mahtuu sinne..
Focus 1.0 edition a6 2017
foorti
Viestit: 25 Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja foorti » 20 Syys 2005 18:39
varastosta löytyy jo kairattu 1.6 lohko mihin käy 2l männät..
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548 Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja NiceMan » 20 Syys 2005 18:51
Seinämän paksuun on mikä? Ettäei vaan mene puhki... ?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (
Myyty )
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
foorti
Viestit: 25 Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja foorti » 20 Syys 2005 20:02
Kyllä siinä vielä paksuutta on, sen jälkeen kun lohko on pamahtunut en varmaan sano noin
Jaakko85
Viestit: 1772 Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16
Viesti
Kirjoittaja Jaakko85 » 20 Syys 2005 20:05
höm, mikset vaihda vaikka 205 lohkoon, saa kuitenkin halvalla ja kestää paremmin kun tuo 16lohko. ? tietenkin jos haluaa harrastaa...
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548 Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja NiceMan » 20 Syys 2005 20:09
Tosin itselläni on 2l lohko jossa 92mm männät... Jos puhkeaa sylinteri niin sitten asennutan sylinteriputket paksulla seinämällä niin pitäisi alkaa kestää.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (
Myyty )
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
foorti
Viestit: 25 Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja foorti » 20 Syys 2005 21:28
on minulla 2l lohkojakin..ei nyt siitä ole kyse ettei 2l lohkoon kannattaisi rakentaa.
Eemeli
Viestit: 297 Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » 21 Syys 2005 01:07
foorti kirjoitti: on minulla 2l lohkojakin..ei nyt siitä ole kyse ettei 2l lohkoon kannattaisi rakentaa.
...vaan siitä mitä taisin jo jossain topicis sanoa, eli huijataan sit pahaa setää(inssiä) että kone olisi 1.6 turbo niin saadaan se läpi 2.0+20%tehoa papereilla.
eiks je?
foorti
Viestit: 25 Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja foorti » 21 Syys 2005 08:07
voi olla..
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548 Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja NiceMan » 21 Syys 2005 09:37
Heh... tekisi 1.3:sta =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (
Myyty )
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
voicecoil
Viestit: 306 Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja voicecoil » 21 Syys 2005 10:16
Eemeli kirjoitti:
...vaan siitä mitä taisin jo jossain topicis sanoa, eli huijataan sit pahaa setää(inssiä) että kone olisi 1.6 turbo niin saadaan se läpi 2.0+20%tehoa papereilla.
eiks je?
mutta mikäs tässä ajatuksessa on takana?saman verranhan siinä saa tehoa olla vaikka tekis sen 1.3 :sta jos sitä verrataan 2.0 alustaan ja tehoihin+20%tehoa.
irc voicecoil
foorti
Viestit: 25 Liittynyt: 24 Huhti 2005 18:33
Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja foorti » 21 Syys 2005 10:47
tai sitten jos auto on 1.6 papereilla+puhallin..ei tarvi muutoskatsastaa 2 litraseksi..vaan saa suoraan leiman vaikka siinnä on 1.6:ssa on 2l sisukset. Kun inssi katsoo vaan lohkonumeron perusteella että se on 1.6..
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837 Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Volmari » 21 Syys 2005 11:41
hei mistä mä saan noita "punalaakereita"?? en tiedä edes mistä niitä ylipäätään kysyy...
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
turbiiniriesa
Viestit: 454 Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » 21 Syys 2005 12:39
Volmari kirjoitti: hei mistä mä saan noita "punalaakereita"?? en tiedä edes mistä niitä ylipäätään kysyy...
alan viripajoilta.esim.rallyrace,autoracing jne...