Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkäs tämmönen ois kaverin kans ajatuksena. Tallissa lojuu Mk2 Escort ilman tekniikkaa. Ja puuhun ajettu -84 2.0 ohc sierra. Sierrassa toimii kone hyvin. Pari tkm, sitten venttiilit säädetty ja venttiilinvarren kumit vaihdettu (tarkemmin en tiedä, koska ostin peltoautoksi eikä entinen omistaja osannut sanoa). Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon tuossa koneen vaihdossa escorttiin? Käykö esim. escortin oma kardaani, vaihdelaatikko tuohon ohc koneeseen? Mites esim johtosarjat?
Autohan tulee peltoautoksi, mutta sen takia rakennellaan, että jotain opittaisiin näistä vehkeistä
Eli auttakaahan tyhmiä
Patteri_ kirjoitti:Elikkäs tämmönen ois kaverin kans ajatuksena. Tallissa lojuu Mk2 Escort ilman tekniikkaa. Ja puuhun ajettu -84 2.0 ohc sierra. Sierrassa toimii kone hyvin. Pari tkm, sitten venttiilit säädetty ja venttiilinvarren kumit vaihdettu (tarkemmin en tiedä, koska ostin peltoautoksi eikä entinen omistaja osannut sanoa). Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon tuossa koneen vaihdossa escorttiin? Käykö esim. escortin oma kardaani, vaihdelaatikko tuohon ohc koneeseen? Mites esim johtosarjat?
Autohan tulee peltoautoksi, mutta sen takia rakennellaan, että jotain opittaisiin näistä vehkeistä
Eli auttakaahan tyhmiä
Ja tätäkin asiaa on puitu useaan otteeseen täälä, eli haulla varmasti olis löytynyt.
Mutta jos nyt jotain kirjottelen. Eli laatikko sopii suoraan ohc myllyyn (jos autossa pikkulaatikko niin kestävyys laatikolla on aika rajoilla). Escortissa ilmeisesti ollut kent tekniikka ennen? joten laturin sähköt pitää siirtää toiselle puolelle samoin kuin bensaletku tankilta. Öljypohjaa pitää muokata (sierran öljypohja ottaa kiinni etupalkkiin). Sitten esim. kent:stä koneen korvat ja kone pitäis istua tilaansa. Syyläriä pitää siirtää eteenpäin (ohc on pitempi kone). Ja kytkin menee vaihtoon sillä 2-litrasessa on kytkinlevyn booreissa 23uraa kun kentin 190mm:sessä on 20uraa.
Tuossa noin pääpirteittäin. Muuta ei oikeastaan tarvi vaihtaa jos peltoauto kyseessä. Jos tieliikenteeseen tehdään vaatii se taas alusta muutoksia.
Juuh, yritin kyllä haulla etsiä mk2 sanoilla ja tekniikanvaihto ja vaikka millä. Juu elikkäs escort on tosiaan kentin tekniikalla. Tekniikkakin löytyy kaverilta. Eli mikä kytkin siihen pitäisi sitten laittaa? Kentin? Joku muu?
Osaatko sanoa lisää tuosta öljypohjan muokaamisesta? Miitän muuta ei enää tarvii sähköille? Ajan kanssa saattaa tulla tieliikenne auto..
Patteri_ kirjoitti:Juuh, yritin kyllä haulla etsiä mk2 sanoilla ja tekniikanvaihto ja vaikka millä. Juu elikkäs escort on tosiaan kentin tekniikalla. Tekniikkakin löytyy kaverilta. Eli mikä kytkin siihen pitäisi sitten laittaa? Kentin? Joku muu?
Osaatko sanoa lisää tuosta öljypohjan muokaamisesta? Miitän muuta ei enää tarvii sähköille? Ajan kanssa saattaa tulla tieliikenne auto..
Kytkin pitää olla pikkulaatikolle sopiva, eli 20boorinen mutta 215mm. Eli iso kytkinlevy pienemmällä boorilla. Löytyy ainakin joistakin 1.6GT taunuksista.
Öljypohjan sitä alaosaa missä on tyhjennystulppa pitää lyhentää että se mahtuu olemaan escortin etupalkin takana.
Sähköistä unohtu se että virranjakaja on toisella puolella joten puolan +johtokin ja koko puola pitää siirtää toiselle puolle. Muuta ei sähköihin tarvi tehdä.
Se pikkulaatikko kestää ihan hyvin vakio 2.0 koneen.On kokemusta.Ja voi siihen 2.0 ohc perään laittaa pienemmän vauhtipyörän 1.6 ohc koneesta ja 190mm kytkimen.Kestää nekin vakiokoneessa vaikka kuminpolton.
mukila kirjoitti:Se pikkulaatikko kestää ihan hyvin vakio 2.0 koneen.On kokemusta.Ja voi siihen 2.0 ohc perään laittaa pienemmän vauhtipyörän 1.6 ohc koneesta ja 190mm kytkimen.Kestää nekin vakiokoneessa vaikka kuminpolton.
Mulla tuo 190mm kytkin luistaa jo 1.6:llakin. (uusi levy + asetelma).
pikkulaatikko kestää kyllä kun nätisti ajaa, tahtoo nuo peltovehkeet vaan saada hanaa aika huolella. 8)