Onko kellään ollut ongelmia mk1 tddi fokkerin turbon kanssa?
Ensimmäinen turbo meni kun autolla ajettu 300 tkm.Ajattelin että tossa vaiheessa saattaa jo mennä kilometrien takia jos ei ole huollettu.Vaihdoin pakosarjan ja turbon.Putsailin kaikki paikat öljystä ja vaihdoin uudet öljyt.
Turbo oli myyjän mukaan 40 tkm ajettu.Ehdin ajaa sillä varmaan 300 km ja se lasahti.
Öljyjen seassa ei pitäisi olla mitään ylimääräistä skeidaa.En tiedä onko tossa vehkeessä mitään suodattimia ennen turboa ettei isommat partikkelit mene sinne..
Onko ideoita mistä turbojen kulutus johtuu vai kuuluuko vuosimalliin?
Focus mk1 tddi turbo-ongelmat
Focus mk1 tddi turbo-ongelmat
Fiesta -86 1.6 xr3i projekti
Focus -00 1.8 tddi
Ford mondeo-95 2.5 v6 farmari
Focus -00 1.8 tddi
Ford mondeo-95 2.5 v6 farmari
Re: Focus mk1 tddi turbo-ongelmat
riittääkö varmasti turbolle asti öljy? Putsaa ne tulo, ja paluuletkut ainakin, jos et ole vielä tehnyt sitä. Itsellä kilahti mondeossa n 100tkm kohdalla turbo, oli menny tuloletku tukkoon.
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
Sierra cosworth -91
Re: Focus mk1 tddi turbo-ongelmat
Kyllä sieltä öljyä tulee.Joudun ekan kerran ajamaan motarilta pois kun turbo hajos.Ahtoputket ja imusarja oli täynnä öljyä.Voisihan ne letkut silti tarkistaa että paluukin toimittaa..
Fiesta -86 1.6 xr3i projekti
Focus -00 1.8 tddi
Ford mondeo-95 2.5 v6 farmari
Focus -00 1.8 tddi
Ford mondeo-95 2.5 v6 farmari
Re: Focus mk1 tddi turbo-ongelmat
Minulla meni aikoinaan Focuksessa ahtoletkut rikki ja uusimisen jälkeen alkoi taas toimimaan.
Re: Focus mk1 tddi turbo-ongelmat
Nyt tuli purettua vähän konetta.Kansi ja öljypohja irti.Kaikkien paikkojen putsaus.Löytyihän sieltä metallin palaa ja muuta karstaa öljypohjasta.Eli ois pitänyt vaan tarkemmin aikaisemmin putsata.
Nyt tuli samalla vaihdettua ohjurit kanteen ja kanavat tehtyä.
Nyt tuli samalla vaihdettua ohjurit kanteen ja kanavat tehtyä.
Fiesta -86 1.6 xr3i projekti
Focus -00 1.8 tddi
Ford mondeo-95 2.5 v6 farmari
Focus -00 1.8 tddi
Ford mondeo-95 2.5 v6 farmari