Doch sierran huohotinputki ym..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Doch sierran huohotinputki ym..

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Joo eli ajattelin kysäistä että mitähän tuolle huohotinputkelle kannattaisi tehdä, kun se on nyt ollut koko kesän vain alaspäin käännettynä. :?

Syy miksi se on käännetty alaspäin on se että sieltä tulee koko putken täydeltä sellaista keltaista kuraa joka tukkii ilmanputsarin jos se on siinä kotelossa kiinni. Eli minkä h******n takia sieltä tulee sitä kuraa koko putken täydeltä, eihän siitä vain ole kansi menossa? Kun tuota jäähdytysnestettäkin katoaa paisuntasäiliöllinen parisviikos ja kun tuota ilmaakin kerää tonne systeemiin (lorina). Veljen nissanis oli nimittäin justiin saman näköistä kuraa koko venttiilikoppa täynnä kun siitä meni kannentiiviste. Siinä näkyi kyllä öljyissäkin vikaa, kun taas tuossa on öljyt ihan OK! :shock:

Sitten vielä kysymys kuinka ylös porukalla nousee lämmöt dohc koneissa, kun tuossa ei nouse kuin siihen M kirjaimen kohtaan :(
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Aika pahalta kuulostaa. Tekeekö se siis painetta paisuntasäiliöön ?

Jos nestettä katoaa säiliöllinen viikossa (ei siis ulkoisia vuotoja) niin minusta olisi korkea aika nostaa kansi pois. Kuulostaa kannentiivisteen hajoamiselta/kannen halkeamiselta.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Jaakko85 kirjoitti:Aika pahalta kuulostaa. Tekeekö se siis painetta paisuntasäiliöön ?

Jos nestettä katoaa säiliöllinen viikossa (ei siis ulkoisia vuotoja) niin minusta olisi korkea aika nostaa kansi pois. Kuulostaa kannentiivisteen hajoamiselta/kannen halkeamiselta.
Kyllä siellä paisuntasäiliössä jonkin verran painetta on: sihahtaa kun korkin avaa ja nestepinta nousee pari senttiä. Se on tehnyt tuota koko mun lyhyen omistusajan vajaa puolivuotta, mutta nyt on alkanut noi lämmötkin sekoilla. Keväällä oli niin lämminauto, mutta nyt ei lämmöt nouse enää millään... Ja kun tuota lorinaa ei saa loppumaan vaikka kuinka ilmaa, niin aina parin päivän päästä alkaa uudelleen lorisemaan ja paisuntasäiliöön tulemaan painetta! :( Ja tuo "kura" jota tulee huohotinputkesta ihmetyttää aika lailla :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Se kura on öljyn ja veden sekoitusta.
avaappas venttiilikopan korkki ja katso onko sielläkin "kuraa"
Kyllä taitaa olla aika kannen irrotukselle.
Escort 1.8 sport -97
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

juu, tuohon ei enää ole muuta tehtävissä kun kansiremontti.
ei auta edes motorup :lol:
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

ja kansikin voi olla entinen (halki) eli kannenvaihto voi olla ainut vaihtoehto.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

No niinpä tätähän mä vähän tuomioksi pelkäsinkin, mutta on se kumma että öljyt pysyy silti aivan normaaleina :shock: Vai vuotaako se vain niin vähän että sitä ei huomaa muutenkuin tuona huohotinputkesta ulos tulevana :?:

Otin tuos äsken huohotinputken irti moottorista ja kävin kiertämäs 5km lenkin tulos näkyy kuvassa :arrow: Kuva

Ajattilin tässä ruuvata tuon ventiilikopan auki ja katsoa että kuinka paljon tota mönjää siellä on... öljykorkista ei näy mitään erikoista :?

Muoks:

No niin avasin venttiilikopankannen ei siellä näkynyt mitään epäilyttävää :roll: Öljyt ihan normaalit, nokka-akselit kuluneet ym. Mutta tuossa muovikannessa on sisäpuolella sellainen neliöputki ja sen pohjalla oli vähän tuota kuraa kun sormella pyyhkäisi. Tossa kuva kopasta Kuva2

Oliskohan tuohon putkeen voinut kertyä vain kosteutta joka muuttuu tuoksi "kuraksi" ONKO KELLÄÄN TAPAHTUNUT VASTAAVAA DOHC KONEISSA? Olis kiva tietää ettei panikoi aivan turhaa.. No Täytyy katsoa kauanko vielä toimii ja antaa tuo huohotinputki olla irti ilmanputsarilta, ettei se sitä sotke! :?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
caltsu

Viesti Kirjoittaja caltsu »

jos nestettä häviää niin joku siellä kannessa on vikana. 7 dohc sierran kokemuksella.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

hmm...
huohotinletku irti ja pesu kunnolla jos sinne on jääny joku kakkakikkare.

jossain malleissa sen sisällä on rautaverkkoa joka pitää lämpimän letkun muodossaan ja se kerää kaikki skeidat yms jutut sinne muhimaan
Focus 1.0 edition a6 2017
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kerran onnistui yhdessä autossa, ei voorti, paikkaus parilla sokeripalalla eli paikkausmömmöllä joka pannaan syyläriin ja ajetaan auto kuumaksi. 8) Nuista nestemäisistä litkuista ei hyviä kokemuksia, mutta saako noita "sokereita" enää? :shock:
Edit: Tuo onnistuu vain jos neste pelkästään vuotaa jostain öljytilaan, ei luultavasti jos pytty vuotaa, on liikaa painetta ja vääriä aineita. 8)
JOP
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Helmi 2005 21:32

Viesti Kirjoittaja JOP »

Mulla ainakin entinen auto (fiat) alkoi syksyisin ja talvisin keräämään tuota möhnää venttiilikopan sisään. Viisaamat kertoi sen johtuvan siitä että ajo on lyhyttä eikä moottori pääse lämpenemään tarpeeksi. Vettä kondensoituu moottoriin.

Pika googletus tuntuu vahvistavan asian: linkki.

Kannattaa tarkistaa ettei se vuoda sitä nestettä mistään.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Oli miten oli niin eiköhän ole aika irroittaa se kansi kun se 99% varmuudella on halki. Nestettä katoaa kuitenkin melko paljon.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Jaakko85 kirjoitti:Oli miten oli niin eiköhän ole aika irroittaa se kansi kun se 99% varmuudella on halki. Nestettä katoaa kuitenkin melko paljon.
Niin no! Tutkin eilen illalla vielä vähän tuota ja huomasin että jäähdyttimen alareunassa oli sellainen lyhyt pieni letkunpala joka oli tukittu puutikulla ja klemmarilla :shock: Siitä oli näyttänyt ainakin tulleen nestettä pihalle joten tukin sen letkun nyt kunnolla. Kyllähän se varmaan siitä kerkeää jo melkein paisuntasäiliöllisen vuotaa parinviikon aikana :roll: Perkl. kun on tuollainen piha ettei huomaa vaikka olisi tullut mitä pihalle koneesta :oops: Ja onhan se voinut tuon takia ottaa ilmaa sinne systeemiin ja sen takia lämmöt sekoilee.
Mulla ainakin entinen auto (fiat) alkoi syksyisin ja talvisin keräämään tuota möhnää venttiilikopan sisään. Viisaamat kertoi sen johtuvan siitä että ajo on lyhyttä eikä moottori pääse lämpenemään tarpeeksi. Vettä kondensoituu moottoriin.
:? Onko 2x15km päivässä lyhyttä ajoa? Kuitenkin voihan se näinkin olla. Varsinkin kun en ole saanut lämpöjä nousemaan normaalissa ajossa kertaakaan tuon M-kirjaimen yläpuolelle, paitsi pari kertaa kaupunkiajossa helteellä nousi jopa O-kirjaimen kohdille 8) Pitäisi varmaan uusia termostaatti ja katsoa mitä sitten tekee.
Viimeksi muokannut Riesa2.0, 18 Syys 2005 09:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

no sieltähän pääsee jo häviämään..
ja ainahan ne puristuspaineet voi mittauttaa ennenkuin kantta irrottaa,ainakin selkeimmät vuodot löytynee.
ei sieltä mitään junia t...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Laita vaikka sanomalehti yön ajaksi moottorin/konehuoneen alle, niin näkee vuotaako.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

janzamar kirjoitti:no sieltähän pääsee jo häviämään..
ja ainahan ne puristuspaineet voi mittauttaa ennenkuin kantta irrottaa,ainakin selkeimmät vuodot löytynee.
joka kannattaa suorittaa sekä moottori kylmänä ja lämpimänä (jos/kun kansi on halki)
Viimeksi muokannut Jaakko85, 18 Syys 2005 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Kansi halki turha toivookkaan muuta.

Tuntuu olevan melkonen tyyppivika.. Itelläni meni kansi viimö talvena (oma vika tosin kun oli liian laihat litkut) Uutta kun lähin romiksilta ettimään oli melkeen jokanen yksilö halki,3 sylinterin imu ja pako venttiilien välistä.

Niin ja noi dokkilaiset tosiaan käy aika viileinä, se on ihan normaalia.
Mutta sitten kun jossain ruuhkassa saa lämmöt nousemaan niin kannattaa varoa koska sähköflektit jotka ei ole ikinä joutunu pyörimään on todennäkösesti jumissa eikä sitten jäähdytäkkään mitään.. :?
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

K.S. kirjoitti:Kansi halki turha toivookkaan muuta.

Tuntuu olevan melkonen tyyppivika.. Itelläni meni kansi viimö talvena (oma vika tosin kun oli liian laihat litkut) Uutta kun lähin romiksilta ettimään oli melkeen jokanen yksilö halki,3 sylinterin imu ja pako venttiilien välistä.

Niin ja noi dokkilaiset tosiaan käy aika viileinä, se on ihan normaalia.
Mutta sitten kun jossain ruuhkassa saa lämmöt nousemaan niin kannattaa varoa koska sähköflektit jotka ei ole ikinä joutunu pyörimään on todennäkösesti jumissa eikä sitten jäähdytäkkään mitään.. :?

Niin mutta toivossa on hyvä elää :D Joo pitää kattoo mihin suuntaan tuo alkaa mennä todennäköisesti pitää se kansi nostaa joskus pois, mutta jos se nyt vielä hetken kestäis...ja onhan se tähän astikkin kestänytkin! :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

^^Niin minäkin luulin, niin minäkin luulin. Kalliiksi tuli, mutta uusi kinneri olisi tullut kuiteskin kallimmaaksi. Nyt onkin ilo rallataa! 8)

PS. Jäi yli yhet nokka-akselit, jos kiinnostaa...
Vastaa Viestiin