Sivu 1/1

Takaiskuventtiili?

Lähetetty: 17 Syys 2005 01:01
Kirjoittaja NiceMan
Mitä suosittteletta, pitäisi olla mielellään 8mm letkuliitännällä.
Tulisi huohotin puolelle letkujen väliin.
Mitä ja mistä?

Lähetetty: 17 Syys 2005 09:07
Kirjoittaja jaska74
kysymys: miksi

Lähetetty: 17 Syys 2005 11:15
Kirjoittaja NiceMan
Siksi kun ahtopaine nousee niin ei ala lykkäämään painetta väärään paikkaan eli lohkon sisään.

takaiskuvennttiili

Lähetetty: 17 Syys 2005 13:28
Kirjoittaja Hoppa
Siis kun ahdin työskentelee (imusarjassa paine) niin huohotin ei toimi?
Eli huohotus purkaantuu öljykorkin/öljytikun kautta :?

Re: takaiskuvennttiili

Lähetetty: 17 Syys 2005 14:58
Kirjoittaja voicecoil
Hoppa kirjoitti:Siis kun ahdin työskentelee (imusarjassa paine) niin huohotin ei toimi?
Eli huohotus purkaantuu öljykorkin/öljytikun kautta :?
kannatta laittaa se huohotus juuri sen takia joko ulkoilmaan tai sitten ahtimen imupuolelle,vaikutus ei ole suuri pienessä moottorissa mutta suuremmilla tehoilla vaikutus on suurempi kun imetään kampikammion paineet esim pakopuolelle jolloin alakerta on tyhjiönä ettei moottorin liikeenergiaa kulu siihen että männän täytyy alaspäin mennessään työntää pois tieltään kampikammiossa olevaa painetta.

Lähetetty: 17 Syys 2005 15:08
Kirjoittaja NiceMan
Aivan mutta itse teen huohotuksen imusarjaan ja systeemi on suljettu eli tavoiteena saada jonkilainen alipaine lohkon sisään.

Lähetetty: 17 Syys 2005 16:15
Kirjoittaja jaska74
mulla oli yks stockan satsi niin siinä oli huAhotusletku suoraan putsariin, ahtimen eteen. ilman takaiskuventtiileitä. eli ahdin imi huohotukset

Lähetetty: 17 Syys 2005 16:50
Kirjoittaja Jaakko85
mutta kaikki ei halua liata imusarjaa sillä pas-kalla mitä se huohottaa.

Lähetetty: 17 Syys 2005 16:56
Kirjoittaja NiceMan
En minäkään halua liata ainakaan ahdinta, välijäähdytintä... höyry kun tiivistyy letkuun ja jäätyy talvella... pikku pikku klimppi irtoaa letkusta ja menee imuilman mukana ahtimeen... No tuskin isoa jälkeä tekee mutta kuitenkin.

No tutkailen mistä löydän.

Lähetetty: 17 Syys 2005 17:13
Kirjoittaja Jaakko85
sekin vielä jos on ahdettu moottori kyseessä.

Lähetetty: 17 Syys 2005 17:19
Kirjoittaja NiceMan
No omani on tai siis tarkoitus olisi =)

Lähetetty: 17 Syys 2005 17:26
Kirjoittaja Jaakko85
NiceMan kirjoitti:No omani on tai siis tarkoitus olisi =)
No sepäs sattui niin mullakin, ei tosin lähellekkään yhtä hieno toteutus kuin sulla :wink:

Re: takaiskuvennttiili

Lähetetty: 17 Syys 2005 18:50
Kirjoittaja HELLbound
voicecoil kirjoitti:kannatta laittaa se huohotus juuri sen takia joko ulkoilmaan tai sitten ahtimen imupuolelle,vaikutus ei ole suuri pienessä moottorissa mutta suuremmilla tehoilla vaikutus on suurempi kun imetään kampikammion paineet esim pakopuolelle jolloin alakerta on tyhjiönä ettei moottorin liikeenergiaa kulu siihen että männän täytyy alaspäin mennessään työntää pois tieltään kampikammiossa olevaa painetta.
eikös esim. neloskoneessa liiku yhtäaikaa kaksi mäntää ylös ja toiset kaksi mäntää alas jolloin ne kumoaa toistensa "paineet"???

Re: takaiskuvennttiili

Lähetetty: 17 Syys 2005 19:58
Kirjoittaja voicecoil
HELLbound kirjoitti:eikös esim. neloskoneessa liiku yhtäaikaa kaksi mäntää ylös ja toiset kaksi mäntää alas jolloin ne kumoaa toistensa "paineet"???
no joo onhan se noinkin mutta sellasia settejä on myytävänä millä imetään paine pois kammiosta,esim kaarnan cossu taunuksessa on tällanen systeemi ainakin.liekkö sitten tehon takia vai öljyn pakenemisen takia? sitä en tiedä,mutta siinä öljytilasta tulee putki ainakin pakopuolelle.jos joku muistaa paremmin tuon systeemin niin valottakoon asiaa.ja ameriikassa tuntus olevan supraan aika kova sana nuo järjestelmät.