Takaiskuventtiili?
Lähetetty: 17 Syys 2005 01:01
Mitä suosittteletta, pitäisi olla mielellään 8mm letkuliitännällä.
Tulisi huohotin puolelle letkujen väliin.
Mitä ja mistä?
Tulisi huohotin puolelle letkujen väliin.
Mitä ja mistä?
kannatta laittaa se huohotus juuri sen takia joko ulkoilmaan tai sitten ahtimen imupuolelle,vaikutus ei ole suuri pienessä moottorissa mutta suuremmilla tehoilla vaikutus on suurempi kun imetään kampikammion paineet esim pakopuolelle jolloin alakerta on tyhjiönä ettei moottorin liikeenergiaa kulu siihen että männän täytyy alaspäin mennessään työntää pois tieltään kampikammiossa olevaa painetta.Hoppa kirjoitti:Siis kun ahdin työskentelee (imusarjassa paine) niin huohotin ei toimi?
Eli huohotus purkaantuu öljykorkin/öljytikun kautta
No sepäs sattui niin mullakin, ei tosin lähellekkään yhtä hieno toteutus kuin sullaNiceMan kirjoitti:No omani on tai siis tarkoitus olisi =)
eikös esim. neloskoneessa liiku yhtäaikaa kaksi mäntää ylös ja toiset kaksi mäntää alas jolloin ne kumoaa toistensa "paineet"???voicecoil kirjoitti:kannatta laittaa se huohotus juuri sen takia joko ulkoilmaan tai sitten ahtimen imupuolelle,vaikutus ei ole suuri pienessä moottorissa mutta suuremmilla tehoilla vaikutus on suurempi kun imetään kampikammion paineet esim pakopuolelle jolloin alakerta on tyhjiönä ettei moottorin liikeenergiaa kulu siihen että männän täytyy alaspäin mennessään työntää pois tieltään kampikammiossa olevaa painetta.
no joo onhan se noinkin mutta sellasia settejä on myytävänä millä imetään paine pois kammiosta,esim kaarnan cossu taunuksessa on tällanen systeemi ainakin.liekkö sitten tehon takia vai öljyn pakenemisen takia? sitä en tiedä,mutta siinä öljytilasta tulee putki ainakin pakopuolelle.jos joku muistaa paremmin tuon systeemin niin valottakoon asiaa.ja ameriikassa tuntus olevan supraan aika kova sana nuo järjestelmät.HELLbound kirjoitti:eikös esim. neloskoneessa liiku yhtäaikaa kaksi mäntää ylös ja toiset kaksi mäntää alas jolloin ne kumoaa toistensa "paineet"???