Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tuossa yhtenä iltana huomasin kun laskin vedet pois sierrasta että näytti aika likaista olevan . Eli mietityttää millä sais kanavat hyvin puhtaiksi vinkkiä tulemaan
sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73
Siihen on ihan semmonen oma aineensa, pieni muoviputeli autotarvikeliikkeissä, olikohan STP merkkinen Motskussa ja hinta alle kympin. Toiset pistää sinne veden joukkoon tiskikoneen astianpesunapin...
Ja itse syyläri kannattaa puhdistaa huolellisesti, paras tapa ois vettä valuttaa yläletkusta vesiletkulla matalalla paineella, niin kauan kunnes alhaalta tulee juoma kelposta tavaraa pihalle.
Joo jäähdytysjärjestelmän puhdistus aineita on myynnissä: Eli vanhat nesteet pihalle, tilalle pelkät vedet jonka joukkoon puhdistus ainetta 20kilsan ajolenkki, nesteet pihalle ja uudet sisään ja ei muuta kuin kovaan ajoon
Itsekkin pitäisi vaihtaa nesteet kun ovat aika tummat. Sierran kone käy lämpöisenä eli yli puolenvälin on lämmöt mittarissa ja letkut tulikuumia, jopa molemmat letkut meno/paluu sisätilan kennolle, mutta sisälle ei tule kuin kusen haaleeta... Eli missä mahtaisi olla vika? Jos kenno olisi tukkeessa, niin eihän kennon paluuletku olisi kuuma?! Outoa. Olisikohan lämppärin vivustossa heittoa eli vaikka laittaa vivun ylös kuumalle, niin "läpät" ei liiku loppuun asti? Auttakaa poloista... Kone OHC vm-85.
Dodiin. Tuli laitettua Riesaan syylärinpesunestettä. Päästi vanhat ulos ja aivan täynnä ruostetta yms. Huuhtelu. Sit uus termari (92c) Motonetista ja tiivisteet. Uudet nesteet sisään ja ilmaus. Nyt sitten ei enää lämmöt nouse valkoiselta ja todella haaleeta tulee puhaltimesta. Ennen 88 termarilla oli sentäs lämmöt puolessa välissä vaikkei sisälle juuri kusenhaaleeta lämpimämpää tullut... Eli kertokaas missä vika!? Ja sisätilakenno puhallettu läpi ja lehdet poistettu kanavista ja kennon päältä. Nyt alkaa palelemaan tosissaan kun tuolla ajaa... paikallaan lämmöt nousee puoleen väliin, mutta ajossa laskee nollille (pakkasta -20c). Perkele että menee hermot.
Mulla teki vastvaa tarviketermari niin ikään, myöskin se sisempi tiiviste oli muljahtanut yhdestä kohtaa pois paikaltaan. Motocraftilla (Fordin orkkis) vastaavasti ei ole pula että kävisi kylmällä, ei edes yli 20 asteen pakkasilla.
Kannattaa siis todellakin hankkia se orkkis 92 asteinen talvea varten, ja katsoa että/asettaa sisempi tiiviste kunolla, hintakin huimat 18 euroa.
Vika löyty. Oli väärän kokoinen o-rengastiiviste Motonetista... millin puoltoista liian pieni halkaisija jolloin se meni huonosti paikoilleen ja vesi pääsi virtaamaan termarin ohi. Alkuperäistiiviste paikallaan ja avot! Nyt on kuuma Riesa!