Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vein mutsin kokoukseen ja tulin kotiin.. Sitte 3 tuntia sen jälkeen yritin lähteä töihi, mut auto ei enää käynnistyny.. Ku käännän avainta nii auto vaa sahaa ja sahaa mut ei lähe käyntiin..
Vararenkaan keskeltä oon sen bensapumpun katkaisijan(vai mikä onki) jo tarkastanu ja puolan johot oon kattonu läpi vaa ei lähde.. Missä vika? Eikö auto saa bensaa? Tää homma tuli siis ihan yht`äkkiä..
Ja auto on Sierra 2.0i DOHC -90..
Ja jos jotaki neuvotte nii neuvokaa nii, että amatööri ymmärtää..
testaa tuleeko kipinää, jos tulee niin et tarvitse ylläolevaa sytytysmodulia, siis se mistä janzamar mainitsi.
edit: ei näemmä tule kipinää.
Tuleeko puolalta jakajalle lähtevästä johdosta kipinää kun sen laittaa johonkin peltiä vasten ja starttaa?. Eli antaako puola jännitettä vai katoaako se jakajassa ?
Viimeksi muokannut Jaakko85, 18 Syys 2005 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
testaa tuleeko kipinää, jos tulee niin et tarvitse ylläolevaa sytytysmodulia, siis se mistä janzamar mainitsi.
edit: ei näemmä tule kipinää.
Tuleeko puolalta jakajalle lähtevästä johdosta kipinää kun sen laittaa johonkin peltiä vasten ja starttaa?. Eli antaako puola jännitettä vai katoaako se jakajassa ?
Silloin käyt ostamassa uuden sytkämodulin, eli ilmeisesti se on tuo jonka copy pastesin motonetin luettelosta tohon ylempään viestiini. Tietysti voi ja kannattaa mitata että puolalle tulee + jännite, eli puolan plus napaan yleismittarin toinen johto ja runkoon toinen ja virrat päälle.
no sitten puolan johto ja eteenpäin johtoja ja muita pitkin,mikä siitä puolalta nyt seuraavaksi löytyy tulppien suuntaan.
mutta kumma jos ei ole se moduli mennyt..
melkein tavallisin vika mitä tulee.
Puolalle tulee siis plus jännite ? Tuonhan saa mitattua esim ledeillä tuleeko sitä pätkivää miinusta sinne puolalle. Kaksi vaihtoehtoa, joko puola tai sytkämoduli, ne on aika varmoja vaihtoehtoja.
testaa tuleeko kipinää, jos tulee niin et tarvitse ylläolevaa sytytysmodulia, siis se mistä janzamar mainitsi.
edit: ei näemmä tule kipinää.
Tuleeko puolalta jakajalle lähtevästä johdosta kipinää kun sen laittaa johonkin peltiä vasten ja starttaa?. Eli antaako puola jännitettä vai katoaako se jakajassa ?
Tosta puolalta jakajalle lähtevästä johdosta ei tule kipinää ku laittaa maihin ja starttaa.. Tulpilta ei oo ees kokeiltu.. Äske kävin purkaamolta käytetyn puolan mut ei lähteny siitä huolimatta käyntiin.. Eli missä se vika sit on..??
Ja mitä modulia porukka tarkottaa?
Mittasitko, että puolalle tulee jännite myös startatessa?
Ja kampiakselin asentoanturi jos on pois pelistä niin ei starttaa.
Eräälläkin kaverilla jäi se koneenvaihdon yhteydessä irti.
Kuka tuntee piston sydämessään.
Jubi kirjoitti:
Tosta puolalta jakajalle lähtevästä johdosta ei tule kipinää ku laittaa maihin ja starttaa.. Tulpilta ei oo ees kokeiltu.. Äske kävin purkaamolta käytetyn puolan mut ei lähteny siitä huolimatta käyntiin.. Eli missä se vika sit on..??
Ja mitä modulia porukka tarkottaa?
Sytytysmoduli, sytytysyksikkö, sytkämoduli ja ties vielä mitä muitakin nimityksiä.. - nuo kaikki tarkoittavat samaa. Eli tuo "moduli" katkoo sitä puolalle menevää miinusta. Katkoo sitä sen takia että puola pystyy muodostamaan sen suurjänitteen tulpille. Jos sytkämoduli on rikki puola ei saa kuin plus jännitettä eikä näin ollen katkovaa maata ollenkaan ja näin ollen jännitettä ei mene tulpillekaan. Vikahan voi tietysti olla jossain muuallakin, mutta aika monesti se vika on hajonnut sytytysyksikkö eli sytytysmoduli
Toivottavasti tajusit.
Jaakko85 kirjoitti:niin ja sellaiset hlöt joilla dohc koneinen sierra voivat kertoa missä tuo moduli sijaitsee. onko se sitten jakajassa vai missä sitä en tiedä.
puolan alla lokasuojassa, melkein ilmanputsarin alapuolella musta mötikkä
Moi katsoppa bensa pumpun virta johdot tankin päältä on usein ollut ongelmia ensin kuitenkin se että virta kulkee varapyörä kotelon integraali kytkimen läpi jos kulkee niin pumpun virta liittimet valkoinen liitin tankin päällä melkein sieltä löytyy vika
TeRoK kirjoitti:Mittasitko, että puolalle tulee jännite myös startatessa?
Ja kampiakselin asentoanturi jos on pois pelistä niin ei starttaa.
Eräälläkin kaverilla jäi se koneenvaihdon yhteydessä irti.
Kuka tuntee piston sydämessään.
Kyllä muuten starttaa.. Ittellä oli docissa just samat oireet ja tarttas ihan ok.. vaihdoin ekku ton sytkä modulin ja sitten vasta ton asento anturin.. Ja asentoanturissa lopen se vika oli.. ´Joten jos ei käynnisty ton boxin vaihdon jälkeen niin sitte toi asentoanturi..