venttiilivarrenkumit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sierra666
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Syys 2005 16:44

venttiilivarrenkumit

Viesti Kirjoittaja Sierra666 »

Minkälaiset ventiilivarrenkumit oisi hyvät? Niin ja mistä niitä saa? KIITOS. (-83 Sierra 2.0 ohc) :idea:
Viina on viisasten keksintö
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

kannattaa hakea suosiolla merkkiliikkeestä niin on varmasti kunnolliset, kun eivät kerran maksa paljoa
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Vihreät siliconi kumit.. viri viri kaupat ja joskus jopa tarvikeliikkeestä.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Joo itellä on jotkut tarvikkeet ja kyllä sinistä riittää. (Alakerta rempattu)
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

olen sitä mieltää että cvh:n venakumit on parhaat,ei nouse pois paikoiltaan,ei kovetu kuten normikumit.tosin haittapuolena on sitten se että rajuilla nokkaakseleilla on sitten hieman liian korkeat eli ottaa retaineriin kiinni.
irc voicecoil
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

voicecoil kirjoitti:olen sitä mieltää että cvh:n venakumit on parhaat,ei nouse pois paikoiltaan,ei kovetu kuten normikumit.tosin haittapuolena on sitten se että rajuilla nokkaakseleilla on sitten hieman liian korkeat eli ottaa retaineriin kiinni.
Kyllä mun rst:stä oli noussu pakopuolelta jokainen....
Kilosta alkaa ilo
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

tarkoitti varmaan että cvh koneen gummit on parhaat ohc koneessa.
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Saa tarvikkeenakin ohhohceehen kauluksellisia gummeja, ilman kaulusta ei kannata edes ajatella kasaavansa... taisi olla muuten samalla numerolla CVHn kanssa?
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Hyvimpä on minullakin pysynyt nuo ihan "perusmallin" kumit (mustat, ei kaulusta)

Oli meinaan ne vanhatkin sitten pikkusen tiukat repiä pois ja nuo uudet vielä tiukemmat painaa paikalleen joten on suorastaan ihme jos jollain keinolla pääsevät nousemaan. Siitä en sitten tiedä miten kovettuvat ajan kanssa mutta ainakin kiinni pysyvät
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

venttiilivarrenkumit

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Ne vihreät Koivusen on hyvät. Niissä on se metallivahvike. Ne kun pistää pikaliiman kanssa paikoilleen niin pysyy myös CVH:ssa.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Janska kirjoitti: Kyllä mun rst:stä oli noussu pakopuolelta jokainen....
en ymmärrä miten ne voi nousta pois paikaltaan koska tulevat jousen alle.
irc voicecoil
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

voicecoil kirjoitti:en ymmärrä miten ne voi nousta pois paikaltaan koska tulevat jousen alle.
Kansi on edelleen irti joten sopii tulla katsomaan...En oo purkanu kantta vielä joten on siinä kunnossa missä on otettu irti ja kumit on noussu pois paikoiltaan...
Kilosta alkaa ilo
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Janska kirjoitti: Kansi on edelleen irti joten sopii tulla katsomaan...En oo purkanu kantta vielä joten on siinä kunnossa missä on otettu irti ja kumit on noussu pois paikoiltaan...
en tiedä sitä että minkälaiset kumit siinää sitten on,mulla ainakin on semmosia ollut aina cvh:n kumit että ne tulevat venttiilinjousen alle.
irc voicecoil
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

voicecoil kirjoitti:en ymmärrä miten ne voi nousta pois paikaltaan koska tulevat jousen alle.
no minä oon ainakin ymmärtäny ja huomannu et ne nousee yleensä siks pois et ohjurit on väljät eli vena pääsee heilumaan ja se saa ne irtoomaan
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

Meillä duunissa yhellä kundilla on siihen sopiva kierretyökalu ja sano että sillä kun on ne laittanut niin eipä nouse enää...Sillä ajattelin itekin laittaa jotta pyvät sitten paikoillaan :lol:
Kilosta alkaa ilo
jamppav

Viesti Kirjoittaja jamppav »

mullaki pitäs vaihtaa ne kumet tuohon uusimpaan menopeliin, tai eihän niitä kannata orioniin vaihtaa on vielä kalliimmat ku auto itessän.
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

henu kirjoitti: no minä oon ainakin ymmärtäny ja huomannu et ne nousee yleensä siks pois et ohjurit on väljät eli vena pääsee heilumaan ja se saa ne irtoomaan
no jos jollain on kuvaa cvh:n venttiilinvarren kumista ohc:n kannessa tai cvh:N kannessa niin laittakaa ihmeessä kuva tänne niin jokainen voi miettiä että miten se pääsee sieltä venttiilijousen alta pois jos venttiilinjousta ei irroteta.olkoon ohjurit miten väljät tahaansa.siis käytettäessä cvh:n venakumeja.
irc voicecoil
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ei ne ohc:n kumit mihkään nouse kun ne laittaa oikein, eli kun se kansi vastaa ekan kerran niin silloin täytyy älytä lopettaa lyöminen eikä enää lyödä sitä varmuuden vuoksi kerran.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

evolution kirjoitti:ei ne ohc:n kumit mihkään nouse kun ne laittaa oikein, eli kun se kansi vastaa ekan kerran niin silloin täytyy älytä lopettaa lyöminen eikä enää lyödä sitä varmuuden vuoksi kerran.
Samaa mieltä, ei oo noussu vaikka tarvikkeitakin oon käyttänyt.
DragoN1982
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja DragoN1982 »

Suosittelen fordilta ostamaan ne vihreät kumit. Ei maksa paljoa ja varmasti pysyy ja osaava kaveri laittaa ne paikalleen ilman kannen irrotusta.
Sierra 2.3i 16v
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

venttiilivarrenkumit

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Kantta irroittamatta!?!?!
Eihän nyt sentään kantta irti, vaan rakennetaan hitsaamalla vanhasta tulpasta, putken pätkästä ja paineilmaliittimestä(uros) paineilma adapteri tulpanreikään.

Keinut irti, tulpanreijästä paineilmaa sylinteriin ja lautanen, lukot, jousi pois. sitten kumi vaihtaen.

Vennttiilinjousen puristuksessa tarvittavan työkalun voi myös rakennella itse tai tilata esin biltemasta
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

eikä välttämättä tarvita edes tota paineilmaa kun mäntä on ylhäällä ei venttiili karkaa kauas.

just viime viikonloppuna vaihdoin omastani noi kumit ilman paineilmaa ja hyvin onnistui, aikaa meni n.1 1/2h
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

vennttiilivarrenkumit

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Joo jos sitten ei ole kiire.

Joskus kun oli kiire niin meillä oli 4 adapteriholkkia ja haaroitettu paineilmaletku.
Saatiin kaikkiin sylintereihin paine yhtäaikaa. vaihtui kumit aika liukkaasti kun vielä käytteli paineilmaräikkää apuna.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tai sitten työntää narua pyttyyn ettei vena tipu! :D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

tuo naruhomma ei välttämättä niin mukava.
Vastaa Viestiin