Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
olen sitä mieltää että cvh:n venakumit on parhaat,ei nouse pois paikoiltaan,ei kovetu kuten normikumit.tosin haittapuolena on sitten se että rajuilla nokkaakseleilla on sitten hieman liian korkeat eli ottaa retaineriin kiinni.
voicecoil kirjoitti:olen sitä mieltää että cvh:n venakumit on parhaat,ei nouse pois paikoiltaan,ei kovetu kuten normikumit.tosin haittapuolena on sitten se että rajuilla nokkaakseleilla on sitten hieman liian korkeat eli ottaa retaineriin kiinni.
Kyllä mun rst:stä oli noussu pakopuolelta jokainen....
Saa tarvikkeenakin ohhohceehen kauluksellisia gummeja, ilman kaulusta ei kannata edes ajatella kasaavansa... taisi olla muuten samalla numerolla CVHn kanssa?
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Hyvimpä on minullakin pysynyt nuo ihan "perusmallin" kumit (mustat, ei kaulusta)
Oli meinaan ne vanhatkin sitten pikkusen tiukat repiä pois ja nuo uudet vielä tiukemmat painaa paikalleen joten on suorastaan ihme jos jollain keinolla pääsevät nousemaan. Siitä en sitten tiedä miten kovettuvat ajan kanssa mutta ainakin kiinni pysyvät
voicecoil kirjoitti:en ymmärrä miten ne voi nousta pois paikaltaan koska tulevat jousen alle.
Kansi on edelleen irti joten sopii tulla katsomaan...En oo purkanu kantta vielä joten on siinä kunnossa missä on otettu irti ja kumit on noussu pois paikoiltaan...
Janska kirjoitti:
Kansi on edelleen irti joten sopii tulla katsomaan...En oo purkanu kantta vielä joten on siinä kunnossa missä on otettu irti ja kumit on noussu pois paikoiltaan...
en tiedä sitä että minkälaiset kumit siinää sitten on,mulla ainakin on semmosia ollut aina cvh:n kumit että ne tulevat venttiilinjousen alle.
Meillä duunissa yhellä kundilla on siihen sopiva kierretyökalu ja sano että sillä kun on ne laittanut niin eipä nouse enää...Sillä ajattelin itekin laittaa jotta pyvät sitten paikoillaan
henu kirjoitti:
no minä oon ainakin ymmärtäny ja huomannu et ne nousee yleensä siks pois et ohjurit on väljät eli vena pääsee heilumaan ja se saa ne irtoomaan
no jos jollain on kuvaa cvh:n venttiilinvarren kumista ohc:n kannessa tai cvh:N kannessa niin laittakaa ihmeessä kuva tänne niin jokainen voi miettiä että miten se pääsee sieltä venttiilijousen alta pois jos venttiilinjousta ei irroteta.olkoon ohjurit miten väljät tahaansa.siis käytettäessä cvh:n venakumeja.
ei ne ohc:n kumit mihkään nouse kun ne laittaa oikein, eli kun se kansi vastaa ekan kerran niin silloin täytyy älytä lopettaa lyöminen eikä enää lyödä sitä varmuuden vuoksi kerran.
evolution kirjoitti:ei ne ohc:n kumit mihkään nouse kun ne laittaa oikein, eli kun se kansi vastaa ekan kerran niin silloin täytyy älytä lopettaa lyöminen eikä enää lyödä sitä varmuuden vuoksi kerran.
Samaa mieltä, ei oo noussu vaikka tarvikkeitakin oon käyttänyt.
Kantta irroittamatta!?!?!
Eihän nyt sentään kantta irti, vaan rakennetaan hitsaamalla vanhasta tulpasta, putken pätkästä ja paineilmaliittimestä(uros) paineilma adapteri tulpanreikään.
Keinut irti, tulpanreijästä paineilmaa sylinteriin ja lautanen, lukot, jousi pois. sitten kumi vaihtaen.
Vennttiilinjousen puristuksessa tarvittavan työkalun voi myös rakennella itse tai tilata esin biltemasta
Joskus kun oli kiire niin meillä oli 4 adapteriholkkia ja haaroitettu paineilmaletku.
Saatiin kaikkiin sylintereihin paine yhtäaikaa. vaihtui kumit aika liukkaasti kun vielä käytteli paineilmaräikkää apuna.