Sivu 1/1

fiesta täristää kiihdyttäessä

Lähetetty: 30 Marras 2009 20:32
Kirjoittaja tukese
Eli seuraavanlaista onkelmaa esiintyy 96 1.25 zetec fiestassa kun kiihdyttää niin täristää ja kun otat jonku kyytiin vänkäriksi niin vaan pahenee tärinät, tuntuu että tippuu kohta osia tielle, pyöränlaakerit ,alapallot, raidetangonpäät ja vetoakselit katottu, ei välystä. Voisko olla moottorin kumityyny menny, kaikki antaa vähän periksi?? Mutta mikä niistä, eipä kehtaa rueta ostaan kaikkia turhantakia, jos vika edes niissä on :evil:

Re: fiesta täristää kiihdyttäessä

Lähetetty: 01 Joulu 2009 17:48
Kirjoittaja Krisse
Vetarin sisäpäältä toi musta kuitenkin haiskahtaa. En tie mutta uskoisin ettei näppituntumalla välttämättä huomaa ylimääräistä klappia kun auto jo kiihdyttäessä vapisee. Moottorin kumeja en oikein usko, jos siellä ois kumissa klappia nii kyllähän se eri tilanteissa vääntäisi itteään tasaisesti johonkin suuntaan liikaa.

Näissä vikailmoituksissa ois kyllä kiva tietää aina et onko se alkanu yhtäkkiä vai tullu pikkuhiljaa pahemmaksi yms, yleensä tää tieto aina puuttuu näistä jutuista.

Re: fiesta täristää kiihdyttäessä

Lähetetty: 01 Joulu 2009 20:45
Kirjoittaja Tpa84
Itsellä escort:ssa teki tuota samaa että mitä kovempaa kiihdytti niin sitä enemmän täristi.. Vaihdoin pidemmän vetoakselin niin loppu tärinät

Re: fiesta täristää kiihdyttäessä

Lähetetty: 02 Joulu 2009 15:31
Kirjoittaja tukese
Joo, eli pikkuhiljaa muuttunu pahemmaksi, niin ja autossa myös -40mm madallus, senhän ei pitäis vaikuttaa mihinkään.

Re: fiesta täristää kiihdyttäessä

Lähetetty: 09 Joulu 2009 17:21
Kirjoittaja tukese
Laitoin vakiojouset takasin paikoilleen ja tärinät loppu. Onkohan se vika sittenkään vetoakseleissa/ akselissa, eikö sen pitäis tärryyttää nytkin jos ois akselissa vika. On tullu monia muitakin automerkkejä madallettua mutta ei mitään vastaavaa oo koskaan tullu vastaan - 40mm sarjalla.

Re: fiesta täristää kiihdyttäessä

Lähetetty: 10 Joulu 2009 02:29
Kirjoittaja ekn1
tukese kirjoitti:Onkohan se vika sittenkään vetoakseleissa/ akselissa, eikö sen pitäis tärryyttää nytkin jos ois akselissa vika.
Eikös vetoakselien ja -nivelten asento kuitenkin riipu siitä missä asennossa pyörät (tai pyöränripustus) on ja noiden madallusjousien kanssa pyörät varmasti ovat eri asennossa kuin vakiojousilla, joten sinänsä kuulostaisi ihan uskottavalta että vetoakselit aiheuttavat täristystä vain madallusjousien kanssa. Sen voin sanoa omasta kokemuksesta että esim. se että joku istuu takapenkillä saattaa saada kuluneet vetoakselit aiheuttamaan kiihdyttäessä täristystä, vaikka samalla autolla ilman takapenkkiläisiä ei täristystä esiintyisikään.