Mondeo TDCi 2.0 käy, ei käy, sammuu, pätkii
Lähetetty: 05 Marras 2009 14:58
2.0 TDCi/ 07/ ajettu noin 50 tkm ja auto on ihan susi. Hehkun merkkivalo syttyy kiihdytyksessä ja kone sammuu. Tätä satunnaisesti milloin sattuu. Välillä tehot kateissa ja max. 2000 kierrosta ja sitten hiivitään motarilla liikenteen jaloissa ja pelätään kuolemaa. Eka kerralla auto meni lavetilla Fordin huoltoon. Vikakoodilista oli kilometrin pitkä, asentaja oli käynyt ajamassa ja kuulemma auto on täysin kunnossa. Vikakoodit oli kyllä kiittävästi nollattu enkä ymmärtänyt vaatia printtiä itselleni.
Tässä sitten seuraava päivänä ajoin hehkun valo päällä, pätkivällä autolla takaisin huoltoon. Nyt kävi jo itse työnjohtaja ajamassa ja kertoi, että tämä toimii kuin enkeli ja että hehku hälytysvalo sammuu aikanaan.
Kolmannen kerran auto jäi poikittain tielle - ei jaksanut käydä. Työntämällä auto pihaan. Kymmenen minuutin tyhjäkäynnin jälkeen - kas kummaa - jaksoi taas käydä, mutta moottorihäiriön merkkivalo päällä. Eikun asiantuntevaan Fordin merkkikorjaamoon.
Nyt sitten kolmen päivän odottelun jälkeen armollinen ilmoitus korjaamolta, että ruiskupumppu on vaihdettava eikä maksa kuin tonnin ja työt?
Tämäkin ilmoitus haisee siltä, että korjaamo vain yrittää keksiä jotakin syytä. Miten mooses voi ruiskupumppu olla rikki - kunnossa - rikki-kunnossa. Välillä kun auto toimii ja välillä ei. Ja ne toimivat pätkät olivat pisimmillään 500km. Jos tämä ei ole sähkövika/kontaktihäiriö liittimissä/anturivika jossakin häristimessä niin on ihme.
Ja mitä helkkaria ne tekee sillä vikakoodilistalla? Luulisi siitä näkyvän syy, miksi TDCi moottori haluaa sammua. Näkyykö se vai eikö listaa osata lukea?
Tämän foordinpaskan kun saan myytyä pois ostan toimivan japsin ja aamen. Sierra 2.0 DOCH ja Mondeo 2.0 bensavehje olivat vielä autoja, mutta tämä nykyinen foordini on Jumalan rangaistus huonosta elämästä.
Tässä sitten seuraava päivänä ajoin hehkun valo päällä, pätkivällä autolla takaisin huoltoon. Nyt kävi jo itse työnjohtaja ajamassa ja kertoi, että tämä toimii kuin enkeli ja että hehku hälytysvalo sammuu aikanaan.
Kolmannen kerran auto jäi poikittain tielle - ei jaksanut käydä. Työntämällä auto pihaan. Kymmenen minuutin tyhjäkäynnin jälkeen - kas kummaa - jaksoi taas käydä, mutta moottorihäiriön merkkivalo päällä. Eikun asiantuntevaan Fordin merkkikorjaamoon.
Nyt sitten kolmen päivän odottelun jälkeen armollinen ilmoitus korjaamolta, että ruiskupumppu on vaihdettava eikä maksa kuin tonnin ja työt?
Tämäkin ilmoitus haisee siltä, että korjaamo vain yrittää keksiä jotakin syytä. Miten mooses voi ruiskupumppu olla rikki - kunnossa - rikki-kunnossa. Välillä kun auto toimii ja välillä ei. Ja ne toimivat pätkät olivat pisimmillään 500km. Jos tämä ei ole sähkövika/kontaktihäiriö liittimissä/anturivika jossakin häristimessä niin on ihme.
Ja mitä helkkaria ne tekee sillä vikakoodilistalla? Luulisi siitä näkyvän syy, miksi TDCi moottori haluaa sammua. Näkyykö se vai eikö listaa osata lukea?
Tämän foordinpaskan kun saan myytyä pois ostan toimivan japsin ja aamen. Sierra 2.0 DOCH ja Mondeo 2.0 bensavehje olivat vielä autoja, mutta tämä nykyinen foordini on Jumalan rangaistus huonosta elämästä.