Sivu 1/1
Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Lähetetty: 27 Loka 2009 20:42
Kirjoittaja jucca
Eli jos erehtyisi tekemään tekniikanvaihdon Scorppariin, niin pitäis tietää mitä eroa on 2.0 - 2.9 12V alustoissa. Kyseessä -92 sedan. Ainakin Motonetin perusteella kaikissa olisi samat jarrut, iskarit, ja jouset. Onko näin? Entäpä kallistuksenvakaajat?
Mitenkäs 2.3 16V tai 2.9 12V menisi tuon automaatin perään? Mikä on tuon laatikon mallimerkintä? Vaihdekaavio on suora, toisin kun esim. vanhemmassa Sierrassa.
Sitten semmoinen kysymys, että onko -92 2.0 automaatti Scorpiossa lukkoperä?
Re: Scorpio mallien väliset erot
Lähetetty: 27 Loka 2009 20:59
Kirjoittaja Taunus/Sierra
No mulla ainakin lukkoperä 2.0 automaatti-Sierrassa,ja laatikko a4ld.
Sutaset jollain hiekkatien pätkällä niin kyllä sen lukkoperän heti erottaa jos on.
Re: Scorpio mallien väliset erot
Lähetetty: 27 Loka 2009 21:33
Kirjoittaja jucca
Taunus/Sierra kirjoitti:No mulla ainakin lukkoperä 2.0 automaatti-Sierrassa,ja laatikko a4ld.
Sutaset jollain hiekkatien pätkällä niin kyllä sen lukkoperän heti erottaa jos on.
Sierroissa se on lisävaruste, mutta mitenhän Scorpiossa?
Ei ole itellä tuommosta autoa vielä, siks kysyn. Kyllähän sen äkkiä kokeilis jos olis.
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Lähetetty: 28 Loka 2009 10:01
Kirjoittaja Tekno
mulla oli -91 2.0 (dohc) automaatti Scorpio. Ei ollut lukkoperää vaan ihan normi 7,5" 3.91 lukoton perämurikka laippavetareilla.
Sulla on luultavasti siis facelift, jos vaihdekaavio on suora. Vaihteisto on sillon A4LDe. Huomaa pieni e -kirjain.
2.3 16V kone on EEC-V ohjattu, joten ecunsa puolesta tarttisi kaverikseen A4LDE:n (iso E -kirjain)
2.9 12V vuosimalleista 92-94 voisi olla helppo vaihtaa tilalle, kun on vielä EEC-IV eculla.
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Lähetetty: 28 Loka 2009 22:57
Kirjoittaja samiharju
mk1 scorpio 2.0-2.9 on alustaltaan identtisiä, vasta cossuscorpiossa on eri jarrut.
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Lähetetty: 30 Loka 2009 22:13
Kirjoittaja ohc205
Etujousissa ehkä jotain pieniä jäykkyys eroja. Ja siis 2,0 Dohc a4ld ja 2,9 a4ld ei käy ristiin, lootan pulttijako on eri, Kun vaihat lootan, kaikki loppu on ihan bolt-on tyylillä. Eli pikkulapsikin selviytyy moisesta operaatiosta.
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Lähetetty: 31 Loka 2009 13:19
Kirjoittaja Meca
Jatkanpa tähän samaan uusilla kysymyksillä.
-Onko MK1 ja MK2 tehty samalle pohjalevylle? Eli käykö samat apurungot akselistoineen bolt-on.
-Onko kaikki MK2 mallit vähäpäästöisiä?
Joskus pyörinyyt mielessä laittaa mk1 nelivetotekniikka sammakkonaamaan, sillä kyselen.
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Lähetetty: 31 Loka 2009 17:42
Kirjoittaja Tekno
fordscorpio.co.uk sivustolla ainakin jollain oli neliveto-mulkkari projekti. Tai ainakin jotain puhetta sellaisen tekemisestä.
Etupään osien luovuttajaksi kelpaa (tai apurungon suhteen ainakin) neliveto-sierra.
Ei liene siis mahdottomuus rakennalla tuollanen
http://www.fordscorpio.co.uk/cgi-bin/ya ... 1;start=27
ja on vähäpäästöisiä, kuten varmaan kaikki 95-> autot muutenkin
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Lähetetty: 01 Marras 2009 12:13
Kirjoittaja ohc205
Uudemmissa mulkosilmissa on erilainen etuakselisto rakenne, kuin vahoissa scorpioissa ja sierroissa. En muista tarkkaan millon se muuttuu.
Re: Scorpio tekniikanvaihto, mallien väliset erot jne.
Lähetetty: 01 Marras 2009 18:02
Kirjoittaja Taunus/Sierra
Onko noissa ruiskuissa muuten mitään eroa,onko ohc vai dohc?
Ei oo tuotakaan koskaan tajunnu ihmetellä.