Ford Scorpio 2.8i
Ford Scorpio 2.8i
moro haluaisin tietää saiskohan tuohon mun ford scorpio 2.8i v6 4x4 -86 mistäpäin varaosia sekä koneeseen ja myös koriin jotain
osia
no moottorista kuuluu pieni sivuääni kun polkasee kaasua semmoinen pieni kilkatus niinku ois venttiileissä jotain vikaa en ole kerennyt katsoa mutta ei ainakaan venttiileissä ollut vikaa (uskoisin) ääni kuulu ruiskun kohdalta
jos jollain on ollu sama vika niin ois kiva jos kertois mikä se vois olla...
jos jollain on ollu sama vika niin ois kiva jos kertois mikä se vois olla...
Eikös tuo ole ihan sama mosa kuin Sierran 2,8 V6, eli Cologne lohkoon perustuva. Moottorin osia saa esim. Motonetistä http://www.motonet.fi. Riippuu tietysti mitä pitäisi olla.
Tommonen kilkatus/sirinä on yleensä ns. nakutusta, eli seos syttyy ennen kuin tulpalta tulee kipinä. Yleisin syy on väärä sytytysennakko. Tuo taas voisi johtua esim. särkyneestä alipainesäätimestä, jos autossa sellainen on.
Itsellä kuuluu vähän vastaava ääni, mutta se johtuu vuotavasta pakoputkesta.
Jos venavälykset on väärät (liian isot), niin ääni on enemmänkin säksättävä.
Omassa Sierrassa on ainakin K-Jet, eli mekaaninen ruisku. Voihan se tietty Scorppiossa olla vaihdettu.No sähköset suuttimet ainakin säksättää vähän.
Tommonen kilkatus/sirinä on yleensä ns. nakutusta, eli seos syttyy ennen kuin tulpalta tulee kipinä. Yleisin syy on väärä sytytysennakko. Tuo taas voisi johtua esim. särkyneestä alipainesäätimestä, jos autossa sellainen on.
Itsellä kuuluu vähän vastaava ääni, mutta se johtuu vuotavasta pakoputkesta.
Jos venavälykset on väärät (liian isot), niin ääni on enemmänkin säksättävä.
Väittäisin, että ei ole. Sierroissa V6:sia on vanhassa XR4i, jossa on 2,8l K-Jet, sitä seuranneessa XR4x4 mallissa, jossa K-Jet, sekä uudemmassa XR4x4 mallissa, jossa on Efi, mutta kone on 2,9l Lisäksi 2,9l konetta löytyy farmaresita. Muita ei tietääkseni ole.oo sierroissa on sekä, että (K-jetronic ja Efi), mutta scorpioissa on pelkästään Efi malleja.
Eli itse en ainakaan ole törmännyt Efi 2,8l koneeseen Sierrassa.
Käsittääkseni kaikki Suomeen maahantuojan toimesta tuodut V6 2.8 Sierrat ovat mekaanisella K-Jetronicilla. Kun V6 muuttui 2.9:ksi n. 88-89, niin sitten se muuttui EFi ruikulla varustetuksi. Scorpiossa kaikki V6:t ovat EEC-IV EFi ruiskulla.
Itse kysymykseen: minulla säksätti edellisen omistajan jäljiltä aika pahasti ja tyhjäkäynti oli mitä oli, mutta kävi sentään. Venttiilinnostimien välykset oli pahimmillaan n. 0,8 luokkaa, kun pitäisi olla 0,35/0,40. Säädön jälkeen alkoi käymään jo huomattavasti paremmin. Pakoputkea paikkasin aika paljon, kun sieltä kuului ylimääräistä. Pitäisi vieläkin vähän fiksata, kun tuntuu pieni tupse auton alta vieläkin. Viimeisin korjaus oli bensasuutinten vaihto. Yksi oli halki ja taas tyhjäkäynti korjaantui huomattavasti. Nyt voi sanoa, että käy ja kukkuu niin nätisti kuin tuollainen tappikone nyt voi yleensä ottaen käydä.
Fordilta olen suurimman osan osista ostanut ja lähes aina ne ovat olleet paria harvaa poikkeusta lukuun ottamatta tilaustavaraa. Hyvä, että sentään vielä osia saa.
Itse kysymykseen: minulla säksätti edellisen omistajan jäljiltä aika pahasti ja tyhjäkäynti oli mitä oli, mutta kävi sentään. Venttiilinnostimien välykset oli pahimmillaan n. 0,8 luokkaa, kun pitäisi olla 0,35/0,40. Säädön jälkeen alkoi käymään jo huomattavasti paremmin. Pakoputkea paikkasin aika paljon, kun sieltä kuului ylimääräistä. Pitäisi vieläkin vähän fiksata, kun tuntuu pieni tupse auton alta vieläkin. Viimeisin korjaus oli bensasuutinten vaihto. Yksi oli halki ja taas tyhjäkäynti korjaantui huomattavasti. Nyt voi sanoa, että käy ja kukkuu niin nätisti kuin tuollainen tappikone nyt voi yleensä ottaen käydä.
Fordilta olen suurimman osan osista ostanut ja lähes aina ne ovat olleet paria harvaa poikkeusta lukuun ottamatta tilaustavaraa. Hyvä, että sentään vielä osia saa.
kone
joo mulla on PR kone tässä ihan alkuperäsenä eli sama kuin sierrassa
vaikka jostain katoin että scorpiossa ei edes ole tuolla tyyppikirjaimilla alkavaa konetta vaan sierroissa on mutta kummiski nyt se kalina otti ja paukautti öljypohjan kyljestä palasen irti että mikähän lienee siellä voinut kalista?
vaikka jostain katoin että scorpiossa ei edes ole tuolla tyyppikirjaimilla alkavaa konetta vaan sierroissa on mutta kummiski nyt se kalina otti ja paukautti öljypohjan kyljestä palasen irti että mikähän lienee siellä voinut kalista?