Sierran vaihteistot
Sierran vaihteistot
Voisko joku selvittää mulle nämä 5-vaihteiset laatikot,eli mistä tuntee nämä MT75 tai type 9 laatikot, ja onko vielä muitakin? Mitä eroa, ja mikä on kestävin
MT-75:ssä on pakkilukko.
Tuolta löytyy eri laatikkotyypit.
Tuolta löytyy eri laatikkotyypit.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
mt 75
Kävin kattomassa noi laatikot, mutta mulla ei mt 75 laatikossa ole pakkilukkoa, pakki löytyy vitosen takaa,kun type ysissä se on siis 1 vaihteen vieressä. Sitä en vielä saanut selville kumpi kestää paremmin, kun tarvis tohon välikoppaan saada joku halpa 5 vaihteinen, mutta kun koneesta löytyy vajaa parisataa kaakkia, niin ainaskaan ton oma pikku 4 vaihteinen ei kauaa kestä 

Re: mt 75
no eiköhän noi molemmat 5-vaihteiset kestä ton vajaan 200pollee ihan kevyestimukila kirjoitti:Kävin kattomassa noi laatikot, mutta mulla ei mt 75 laatikossa ole pakkilukkoa, pakki löytyy vitosen takaa,kun type ysissä se on siis 1 vaihteen vieressä. Sitä en vielä saanut selville kumpi kestää paremmin, kun tarvis tohon välikoppaan saada joku halpa 5 vaihteinen, mutta kun koneesta löytyy vajaa parisataa kaakkia, niin ainaskaan ton oma pikku 4 vaihteinen ei kauaa kestä

- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Kyllä 9-tyyppin ja MT75:sen pitäis kestää toi 200hv
Näistä kahdesta väittäisin Type-9 olevan kestävämpi...
Kytkin voi toki molemmissa antautua jo noilla tehoilla.
Jos tykkää laittaa pakkia vauhdista päälle, niin MT75:ssä pakki on synkronoitu, kun taas Type-9:ssä ei.
Ehkä aavistuksen kestävämpi on iso 4-lovinen loota...
T-5 tietenkin olis paras vaihtoehto.
Näistä kahdesta väittäisin Type-9 olevan kestävämpi...
Kytkin voi toki molemmissa antautua jo noilla tehoilla.
Jos tykkää laittaa pakkia vauhdista päälle, niin MT75:ssä pakki on synkronoitu, kun taas Type-9:ssä ei.
Ehkä aavistuksen kestävämpi on iso 4-lovinen loota...
T-5 tietenkin olis paras vaihtoehto.

vaihdelaatikko
mikähän laatikko toi mulla on.auto on 1.6 sierra vm.88laatikko on 5v.
Re: vaihdelaatikko
no jos pakki on ykkösen vieressä niin se on type-9 jos taasen nelosen vieressä niin se on toi MT75:nen. veikkaan tota type-9:änicop kirjoitti:mikähän laatikko toi mulla on.auto on 1.6 sierra vm.88laatikko on 5v.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
ootko ihan varma tosta et toi pakki ois muka synkronoitu tossa MT75:sessa? kun ite muistelisin että ei olislalli69 kirjoitti: Jos tykkää laittaa pakkia vauhdista päälle, niin MT75:ssä pakki on synkronoitu, kun taas Type-9:ssä ei.

lainaus korjattu -yp-
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Väärin. Teholla ei ole väliä laatikon kestävyyden kannalta, vaan väännöllä! Vääntö on se, mikä rikkoo voimansiirron. Siksi laatiloille ilmoitetaan vääntökestävyydet.Kyllä 9-tyyppin ja MT75:sen pitäis kestää toi 200hv
Väärin. MT75 on kestävämpi. Se on myös kevyempi ja uudempi malli. Siksi Type-9 korvattiinkin sillä ja sitä on käytetty esim. 4wd Cosworth Sierrassa ja Escortissa. Vanhemmissa Cossuissa on B&W T5, joka sekin on kai vääntökestävyydeltään parempi kuin tuo Type-9, joskin kai raskaampi ja vanhempi (peritty Mustangista).[/quote]Näistä kahdesta väittäisin Type-9 olevan kestävämpi...
[/quote]markkul kirjoitti: Väärin. Teholla ei ole väliä laatikon kestävyyden kannalta, vaan väännöllä! Vääntö on se, mikä rikkoo voimansiirron. Siksi laatiloille ilmoitetaan vääntökestävyydet.
Väärin. MT75 on kestävämpi. Se on myös kevyempi ja uudempi malli. Siksi Type-9 korvattiinkin sillä ja sitä on käytetty esim. 4wd Cosworth Sierrassa ja Escortissa. Vanhemmissa Cossuissa on B&W T5, joka sekin on kai vääntökestävyydeltään parempi kuin tuo Type-9, joskin kai raskaampi ja vanhempi (peritty Mustangista).
Silti alan harrastajilla näyttää olevan näissäkin omat "mieltymyksensä". jotkut väittää mt75 kestävämmäksi, jotkut taasen t9:ä. Kumpaakin vaihteistoa on kuitenkin käytetty hieman isommissakin tehoissa kuin 200hv

Yleisesti tuo mt75 on kyllä se kestävämpi vaihtoehto.
Myös se miten vaihdetaan vaikuttaa hyvin paljon laatikon kestoon.
Kiitoksia
Taidampa laittaa ton mt 75:sen, kun se on kevyempikin.Saa nähdä kauanko kestää. Sintterikytkin tulee, mikä myös osaltaan rasittaa laatikkoa, ja muuta voimansiirtoa.
Niin ja koneen väännöstä ei ole hajuakaan, joten siksi kerroin arvioidun tehon.
Mutta kiitoksia vastauksista,jatkakaa te väittelyä, mikä kestää ja mitä 8)
Niin ja koneen väännöstä ei ole hajuakaan, joten siksi kerroin arvioidun tehon.
Mutta kiitoksia vastauksista,jatkakaa te väittelyä, mikä kestää ja mitä 8)
Joo onhan toi mt-75 ilman muuta kestävämpi.
Type 9:n ilmotettuja kestävyyksiä en muista, mutta mt75:ssä muistaakseni luvattiin 310nm. Ja mulla on tossa korpparissa (320nm) ainakin vallan hyvin kestänyt.
T5 tietty kaikkein vahvin loota on.
Noitakin on sitte eri versioita. En tiedä onko mt-75:ssä, mutta esim. A4LD automaatti on cossu scorpiossa vahvistettu versio.
Ja taitaa T5:kin olla eri versioita?
Type 9:n ilmotettuja kestävyyksiä en muista, mutta mt75:ssä muistaakseni luvattiin 310nm. Ja mulla on tossa korpparissa (320nm) ainakin vallan hyvin kestänyt.
T5 tietty kaikkein vahvin loota on.
Noitakin on sitte eri versioita. En tiedä onko mt-75:ssä, mutta esim. A4LD automaatti on cossu scorpiossa vahvistettu versio.
Ja taitaa T5:kin olla eri versioita?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Silti nuita tehtaan? ilmoittamia vääntölukemia ylitetään ihan todella reippasti. (ohc turbot, 4x4cossut...)TeRoK kirjoitti:Joo onhan toi mt-75 ilman muuta kestävämpi.
Type 9:n ilmotettuja kestävyyksiä en muista, mutta mt75:ssä muistaakseni luvattiin 310nm. Ja mulla on tossa korpparissa (320nm) ainakin vallan hyvin kestänyt.
T5 tietty kaikkein vahvin loota on.
Noitakin on sitte eri versioita. En tiedä onko mt-75:ssä, mutta esim. A4LD automaatti on cossu scorpiossa vahvistettu versio.
Ja taitaa T5:kin olla eri versioita?
Lähinnä Type-9 kestävyyttä ajattelin sillä, kun on tavannut useita sierroja joilla ajettu ~500tkm samalla laatikolla, mutten ole vielä bongannut montaakaan MT-75:lla varustettua joka olis kestänyt yli 300tkm...
Mielestäni Type-9 on myös nopeampi vaihtaa (siis vaihteita) kuin MT75
Toisaalta tämäkin on pitkälti maku asia, ja kokeilemallahan se selviää...
Mielestäni Type-9 on myös nopeampi vaihtaa (siis vaihteita) kuin MT75
Toisaalta tämäkin on pitkälti maku asia, ja kokeilemallahan se selviää...

Juu sen tiesinkin, että noi tehtaan ilmottamat on aika varovasti ilmotettu.
joo no kyllähän toi mt-75 on vähä kankea vaihtaa.
joo no kyllähän toi mt-75 on vähä kankea vaihtaa.
Mahtaisko toi johtua siitä, että tota type9:ä on enempi noissa mallisarjan pienempi tehosissa moteissa joilla tosiaa ajetaan sitä 600tkm luokkaa?lallli69 kirjoitti:Lähinnä Type-9 kestävyyttä ajattelin sillä, kun on tavannut useita sierroja joilla ajettu ~500tkm samalla laatikolla, mutten ole vielä bongannut montaakaan MT-75:lla varustettua joka olis kestänyt yli 300tkm..
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Kyllä aika kankeeta on vaihtaminen, ainakin mulla tuos nykyisessä sierras (Mt75 laatikko). Verrattuna edelliseen sierraan jossa oli t9. Mutta se on vain mun mielipide ja tuo mun Mt75 laatikko on muutenkin aika heikossa kunnossa, joten täydessä iskussa oleva laatikko voi olla parempi. 8)Jaakko85 kirjoitti:Mt75 on sitten varmaan TOOODELLA hidas jos t9 tuntuu nopeammalle vaihtaa
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/