Sivu 1/1

2.0 ohc nokka

Lähetetty: 09 Syys 2005 14:40
Kirjoittaja tane
eli auto sierra 2.1 ohc is turbo. pitäis hankkia virinokka. kannattaako tota vakioo viedä hiomolle vai ostaako uusi.. joku 280 asteinen pitäis hankkia..
kestääkö noi nokat jos niihin hitsataan tavaraa lisää???

Lähetetty: 09 Syys 2005 19:33
Kirjoittaja CapriGirl
Itse ostin Lautamäeltä eilen nokan BF134, 266 astetta. 11,68 nostoa ja on vääntävä. Hintaa oli 190e. Kunhan saisi sen nyt vaihdettua, niin pääsis kokeilee vaikutusta. Nyt paikalla on joku ihme nokka mikä ei oikein sovi tuon ahtimen kanssa yhteen.

Re: 2.0 ohc nokka

Lähetetty: 09 Syys 2005 20:12
Kirjoittaja s.o.h.c
tane kirjoitti:eli auto sierra 2.1 ohc is turbo. pitäis hankkia virinokka. kannattaako tota vakioo viedä hiomolle vai ostaako uusi.. joku 280 asteinen pitäis hankkia..
kestääkö noi nokat jos niihin hitsataan tavaraa lisää???
Kestää se hiottukin, mutta valmis virinokka on kyllä kestävämpi.

Omasta mielestä paras ohc nokka _katu käyttöön_ on piper cams bp285. Erittäin miellyttävä katunokka joka vetää alhaalta ja korkealle. Ohc:ssa mulla on ollut erilaisia kent cams fast road keppejä mutta tuo viimesin piper tuntuu sopivan kuin nenä päähän tuohon koneeseen. Nokan toimivuus tietysti riippuu miten kone muuten on tehty.

Tuon nokan toimivuudesta turbon ja ruiskun kanssa ei ole tietoa.

Lähetetty: 10 Syys 2005 10:58
Kirjoittaja ZyaS
ja jos "vakiosta hiotun" nokan hankkii niin se kannattaa nitrauttaa. ja myöskin jousipaineet ois hyvä tietää ettei nenät kulu silmissä siitä akselista

2.0

Lähetetty: 11 Syys 2005 18:46
Kirjoittaja Hoppa
Hiotun nokan pystyy karkaisemaan/päästämään asianmukaisessa pajassa.
Varsinkin jos karkaisulinjalla on hieman viinaan menevä tuttu, homma hoituu virapelinä yhdellä koskenkorvapullolla :P

Lähetetty: 11 Syys 2005 21:07
Kirjoittaja Hoppamiäs
Mulla on itellä kentcamssin FR34 reilusti viilatussa ruisku ohc: ssa. Nyt 4tkm menty ja oon ollu tyytyväinen. Vääntää nätisti läpi kierrosalueen. On sopiva ahdin käyttöön. asteita 263 ja nostoo imu/ pako: 12,67/12,3.

Lähetetty: 11 Syys 2005 23:13
Kirjoittaja transitman
Hoppamiäs kirjoitti:Mulla on itellä kentcamssin FR34 reilusti viilatussa ruisku ohc: ssa. Nyt 4tkm menty ja oon ollu tyytyväinen. Vääntää nätisti läpi kierrosalueen. On sopiva ahdin käyttöön. asteita 263 ja nostoo imu/ pako: 12,67/12,3.
Vähä OT mut mitkä nostajat sul on et geometria sattuu kohilleen??
Mul oli vakio nostajil ja lopputuloksen voi arvata :oops: :oops:

Lähetetty: 11 Syys 2005 23:22
Kirjoittaja s.o.h.c
transitman kirjoitti: Vähä OT mut mitkä nostajat sul on et geometria sattuu kohilleen??
Mul oli vakio nostajil ja lopputuloksen voi arvata :oops: :oops:
Eipä ne seuraajat sitä geometriaa ratkaise, vaan venttiilien pituudet.

Lähetetty: 11 Syys 2005 23:24
Kirjoittaja Jaakko85
kyllä taitaa seuraajakin hieman ratkasta tuota "geometriaa", luulisin.

Lähetetty: 11 Syys 2005 23:33
Kirjoittaja s.o.h.c
Jaakko85 kirjoitti:kyllä taitaa seuraajakin hieman ratkasta tuota "geometriaa", luulisin.
noo tuota tuota... Miksei se hieman voi vaikuttaa riippuen kenenkä valmistamat seuraajat jne. Pitkäpintaisilla seuraajilla pystyy hieman korjaamaan geometria virheitä, eli saadaan nokka pysymyään liukupinnalla.

seuraajahan pitäisi olla suorassa, eli tässä asennossa ja jos venttiili on liian pitkä tai lyhyt on geometriaa vaikea korjata seuraajien vaihdolla.

Lähetetty: 12 Syys 2005 20:14
Kirjoittaja Bootsi
..Ja kun on hiottu nokka, tarvitaan pitempiä säätöpultteja. Esim. :wink:

Lähetetty: 13 Syys 2005 19:09
Kirjoittaja tane
kiitoksia vastauksista.

Lähetetty: 13 Syys 2005 20:54
Kirjoittaja Eemeli
s.o.h.c kirjoitti: noo tuota tuota... Miksei se hieman voi vaikuttaa riippuen kenenkä valmistamat seuraajat jne. Pitkäpintaisilla seuraajilla pystyy hieman korjaamaan geometria virheitä, eli saadaan nokka pysymyään liukupinnalla.

seuraajahan pitäisi olla suorassa, eli tässä asennossa ja jos venttiili on liian pitkä tai lyhyt on geometriaa vaikea korjata seuraajien vaihdolla.
Jep... jos pistää vakion ja esim. burtonin seuraajan pöydälle vierekkäin on se laahainpinta juurikin samalla kohtaa ja samassa kulmassa, joten niillä ei sitä geometriaa voi muuttaa. Burttoneissa on vain se pinta pitempi.

Lähetetty: 13 Syys 2005 21:38
Kirjoittaja transitman
onko se sitten todella niin että jos ostais ton kent camsin fr34:n koko nokka sarjan ni joutuu pelleilee noitten venttiilien kanssa??
jos näin ni tekisivät prkle sellassii satsei jotka ois niiku plug ´n play 8)

Lähetetty: 16 Syys 2005 23:23
Kirjoittaja Hoppamiäs
Juu eli ihan vakio seuraajat on tossa vehkeessä. Kaikissa seuraajissa on liukupinta saman mallinen. pitkäpintaiset on hyvät silloin kun on viä enemmän nostoa/asteita kun tossa nokassa. Ja tää nokan ja seuraajan kulma määritetään hyvin pitkälti venttiilin pituudella. Aika hyvä yleisohje on sitä oikeeta geometriaa haettaessa on: maalaat seuraajan liukupinnan esim. maalitussilla.sitten seuraaja paikalleen, säädät venttiilivälyksen kohdalleen, pyöräytät nokan siitä kerran yli. sen jälkeen seuraaja irti, niin alue mihkä nokka on ottanu kiinni pitäisi olla(jos on oikein) keskellä seuraajan liukupintaa. jos ei ole niin venttiilin pituutta muuttamalla/istukan työstöllä säädetään kohdalleen. aina on pelannu kun on noin tehny, ei oo nokat/seuraajat kulunu.