2.0 ohc nokka
2.0 ohc nokka
eli auto sierra 2.1 ohc is turbo. pitäis hankkia virinokka. kannattaako tota vakioo viedä hiomolle vai ostaako uusi.. joku 280 asteinen pitäis hankkia..
kestääkö noi nokat jos niihin hitsataan tavaraa lisää???
kestääkö noi nokat jos niihin hitsataan tavaraa lisää???
Re: 2.0 ohc nokka
Kestää se hiottukin, mutta valmis virinokka on kyllä kestävämpi.tane kirjoitti:eli auto sierra 2.1 ohc is turbo. pitäis hankkia virinokka. kannattaako tota vakioo viedä hiomolle vai ostaako uusi.. joku 280 asteinen pitäis hankkia..
kestääkö noi nokat jos niihin hitsataan tavaraa lisää???
Omasta mielestä paras ohc nokka _katu käyttöön_ on piper cams bp285. Erittäin miellyttävä katunokka joka vetää alhaalta ja korkealle. Ohc:ssa mulla on ollut erilaisia kent cams fast road keppejä mutta tuo viimesin piper tuntuu sopivan kuin nenä päähän tuohon koneeseen. Nokan toimivuus tietysti riippuu miten kone muuten on tehty.
Tuon nokan toimivuudesta turbon ja ruiskun kanssa ei ole tietoa.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
2.0
Hiotun nokan pystyy karkaisemaan/päästämään asianmukaisessa pajassa.
Varsinkin jos karkaisulinjalla on hieman viinaan menevä tuttu, homma hoituu virapelinä yhdellä koskenkorvapullolla
Varsinkin jos karkaisulinjalla on hieman viinaan menevä tuttu, homma hoituu virapelinä yhdellä koskenkorvapullolla

Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Vähä OT mut mitkä nostajat sul on et geometria sattuu kohilleen??Hoppamiäs kirjoitti:Mulla on itellä kentcamssin FR34 reilusti viilatussa ruisku ohc: ssa. Nyt 4tkm menty ja oon ollu tyytyväinen. Vääntää nätisti läpi kierrosalueen. On sopiva ahdin käyttöön. asteita 263 ja nostoo imu/ pako: 12,67/12,3.
Mul oli vakio nostajil ja lopputuloksen voi arvata


Eipä ne seuraajat sitä geometriaa ratkaise, vaan venttiilien pituudet.transitman kirjoitti: Vähä OT mut mitkä nostajat sul on et geometria sattuu kohilleen??
Mul oli vakio nostajil ja lopputuloksen voi arvata![]()
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
noo tuota tuota... Miksei se hieman voi vaikuttaa riippuen kenenkä valmistamat seuraajat jne. Pitkäpintaisilla seuraajilla pystyy hieman korjaamaan geometria virheitä, eli saadaan nokka pysymyään liukupinnalla.Jaakko85 kirjoitti:kyllä taitaa seuraajakin hieman ratkasta tuota "geometriaa", luulisin.
seuraajahan pitäisi olla suorassa, eli tässä asennossa ja jos venttiili on liian pitkä tai lyhyt on geometriaa vaikea korjata seuraajien vaihdolla.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Jep... jos pistää vakion ja esim. burtonin seuraajan pöydälle vierekkäin on se laahainpinta juurikin samalla kohtaa ja samassa kulmassa, joten niillä ei sitä geometriaa voi muuttaa. Burttoneissa on vain se pinta pitempi.s.o.h.c kirjoitti: noo tuota tuota... Miksei se hieman voi vaikuttaa riippuen kenenkä valmistamat seuraajat jne. Pitkäpintaisilla seuraajilla pystyy hieman korjaamaan geometria virheitä, eli saadaan nokka pysymyään liukupinnalla.
seuraajahan pitäisi olla suorassa, eli tässä asennossa ja jos venttiili on liian pitkä tai lyhyt on geometriaa vaikea korjata seuraajien vaihdolla.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Juu eli ihan vakio seuraajat on tossa vehkeessä. Kaikissa seuraajissa on liukupinta saman mallinen. pitkäpintaiset on hyvät silloin kun on viä enemmän nostoa/asteita kun tossa nokassa. Ja tää nokan ja seuraajan kulma määritetään hyvin pitkälti venttiilin pituudella. Aika hyvä yleisohje on sitä oikeeta geometriaa haettaessa on: maalaat seuraajan liukupinnan esim. maalitussilla.sitten seuraaja paikalleen, säädät venttiilivälyksen kohdalleen, pyöräytät nokan siitä kerran yli. sen jälkeen seuraaja irti, niin alue mihkä nokka on ottanu kiinni pitäisi olla(jos on oikein) keskellä seuraajan liukupintaa. jos ei ole niin venttiilin pituutta muuttamalla/istukan työstöllä säädetään kohdalleen. aina on pelannu kun on noin tehny, ei oo nokat/seuraajat kulunu.