Sivu 1/1
OHC Kansi Sirisee
Lähetetty: 08 Syys 2005 22:55
Kirjoittaja Jermu
Eli missä on vikaa kun lähtee kiihdyttämään niin auto alkaa nykimään ja kansi sirisemään? Kannen kun vaihtaa niin nykiminen ja sirinä loppuu. Eli mikä siellä kannessa sirisee kiihdyttäessä?

Lähetetty: 08 Syys 2005 23:26
Kirjoittaja jjracing
jos kyseessä on 2,0 ohc oisko ollut 1,6 litrasen kansi kiinni, sytty on liian aikaisella tai bensa on liian notkeaa eli kone nakuttaa ,siitä lähtee sirisevä ääni.
Lähetetty: 08 Syys 2005 23:30
Kirjoittaja Jermu
Kummatkin kannet on 2.0litrasesta. Ja kone on myös 2.0L.
Lähetetty: 09 Syys 2005 01:23
Kirjoittaja jaska74
oisko venajouset kuoleentuneet? eli ei pysy enää mukana reilummilla kierroksilla
Lähetetty: 09 Syys 2005 02:27
Kirjoittaja Jermu
Mites ne pystyy kattomaan onko ne kuoleentuneet?

Mulla on nyt koko kansi purettuna. Pitää vaan enää saada tietää mikä siellä sirisee.
Mitä kaikkea tuommoiselle 1.6l kannelle pitää/voi tehdä jos sen laittaa 2.0litraseen koneeseen?
Lähetetty: 09 Syys 2005 07:47
Kirjoittaja janzamar
ei välttämättä tarvi tehdä mitään,mutta 2-litrasen nokan vois laittaa..
ja vähän käyttää venttiilejä pylväsporakoneessa ja ajaa rälläkällä
hipaisten...ja ...ja silleen.

Lähetetty: 09 Syys 2005 08:17
Kirjoittaja xraam
Vuotava pakosarja voi aiheuttaa sirisevää ääntä kiihdytettäessä. Kannattaa varmistaa, että pakosarjan tiivisteet, tiivistepinnat, kiinnityspultit ja kiristystiukkuus on ok. Nykimisestä en osaa sanoa, tuo pakosarja ei kyllä siihen vaikuta.
Lähetetty: 09 Syys 2005 08:25
Kirjoittaja janzamar
vuotava imusarja saattaa kyllä siristä ja aiheuttaa nykimistä ja röpötystö käyntiin..
Lähetetty: 09 Syys 2005 15:59
Kirjoittaja Jermu
Ei vuoda mistään. Voiko siellä kannessa olla joku keinuvipu ym löysällä?
Lähetetty: 09 Syys 2005 16:10
Kirjoittaja janzamar
ainahan sitä kulumaa voi olla.
Lähetetty: 09 Syys 2005 16:20
Kirjoittaja Jermu
janzamar kirjoitti:ainahan sitä kulumaa voi olla.
Laitan varmaan tuohon 1.6l kannen ja siihen otan parhaat osat kahdesta eri kannesta. Tuo 1.6 kansi nakuttaa kivasti, niin täytyy vaihtaa nokka-akseli ja kaikki muut osat. 8)

Lähetetty: 09 Syys 2005 16:54
Kirjoittaja janzamar
oma Taunus-mopo on 1.6,.. 2-litrasen nokalla ja sierran pakosarjalla..
kai siinä jotain ihan pientä piristystä on olevinaan..muuten on kyllä ihan vakio.eli voi olla joku 3 heppaa enemmän kuin normaalisti..
sama on suunnitteilla että 2-litran alakerta..kun sais vaan aikaseksi..
fiksuinta olis kai kumminkin laittaa suoraan se kutos-kone että sais sitä kaipaamaansa alavääntöä mihin coupella tottu

Lähetetty: 12 Syys 2005 20:19
Kirjoittaja Jermu
Paljonko koneistamolla maksaa yleensä kannen lasku/suoristus?
Lähetetty: 12 Syys 2005 21:15
Kirjoittaja s.o.h.c
Jermu kirjoitti:Paljonko koneistamolla maksaa yleensä kannen lasku/suoristus?
2mm otettiin mun ohc kannesta ja hintaa tais tulla jotain 20 - 30 euroa
Lähetetty: 12 Syys 2005 22:52
Kirjoittaja VesQ
Juu samoissa hinnoissa pyöri kun kysyin oikaisua täältä lahdesta, tyhjälle kannelle tietenkin, tai sanoi että ainakin nokka ja nostajat pois niin pystyy oikasemaan kun venttiilit ovat kaikki ylhänä. Muistaakseni sanoi jotain 40-50e jos purkavat osat siellä
Lähetetty: 13 Syys 2005 00:14
Kirjoittaja Jermu
paljon tuommoista vakiokoneen kantta kannattaa laskea maksimissaan?
Lähetetty: 13 Syys 2005 12:39
Kirjoittaja s.o.h.c
Jermu kirjoitti:paljon tuommoista vakiokoneen kantta kannattaa laskea maksimissaan?
2mm alkaa olemaan jo aika rajoilla. 2.5mm ehdoton maksimi. Ja vielä jos noihin laittaa felpro:n kansipahvin nousee puristukset entisestään. Hyöty tosin alkaa olemaan jo kyseenalainen. 2.5mm laskettu kansi ja felpron pahvi niin puristukset on reilusti yli 12:1.
Kone pitää olla sitten kyllä muutenkin rakennettu niin että korkeita puristussuhteita pystyy käyttämään. Eli esim. nokka pitää olla tarpeeksi kireä (vakio nokalla puristuksia liikaa), alakertaa kestää jos on kunnossa mutta lähelle 12:1 puristuksilla alkaa olemaan jo takomäntien vaihto ajankohtainen, ennakot pitää säätää niin että jakaja ei pääse heittämään liikaa ennakkoa.
mutta jos kone on muuten täysin vakio en yli 1mm laskisi.
joo
Lähetetty: 14 Syys 2005 15:02
Kirjoittaja mukila
Mulla on taunuksessa 2L alakerta 1,6 tehdyllä kannella, muotoilluilla 2L venoilla, ja 2L nokalla.Puristukset noin 11:1 eikä nakuta. Saman saa aikaan laskemalla 2L kantta noin 2mm. Noilla virityksillä+pellisarjalla kone vääntää koko kierrosalueen todella hyvin. Noissa 1.6 kansi 2L päälle virityksissä pitää muistaa että normaalisti 1,6 kannessa on pienempi pakoventtiili.
Niin ja kyseinen taunus on muuten myynnissäkin nettiautossa,joten käykäähän kattomassa mimmonen peli on

Re: joo
Lähetetty: 14 Syys 2005 15:25
Kirjoittaja s.o.h.c
mukila kirjoitti:Mulla on taunuksessa 2L alakerta 1,6 tehdyllä kannella, muotoilluilla 2L venoilla, ja 2L nokalla.Puristukset noin 11:1 eikä nakuta. Saman saa aikaan laskemalla 2L kantta noin 2mm. Noilla virityksillä+pellisarjalla kone vääntää koko kierrosalueen todella hyvin. Noissa 1.6 kansi 2L päälle virityksissä pitää muistaa että normaalisti 1,6 kannessa on pienempi pakoventtiili.
Tiedä sitten kuinka paljon tuo pienempi pakovena vaikuttaa tehoissa. Tuskin kovinkaan ratkaisevasti (verrattuna 2-litrasen kanteen). Mulla on tällähetkellä 1.6:sessa ohc:ssa muotoillut vakiovenat, puristukset 11.2:1 ja kanavat portattu. Koneesta on jarrutettu 137hv/139nm. Eikä nakuta yhtään, noilla puristuksilla.
Ens talven projekti on rakentaa 2-litranen kone tuolla ko. kannella. Kaippa tuolla kannella 2-litrasestakin tehoja saa ulos jos tuosta 16-satasesta onnistu puristamaan lähes tuplamäärän hevosia ulos (vrt. vakio 1.6ohc 70hv). Isompia venojahan tuo tosin huutaa, jos 2-litrasesta halutaan lähteä "isoja" tehoja hakeman.
Lähetetty: 14 Syys 2005 18:33
Kirjoittaja Jaakko85
turboa peliin niin ei tarvi kikkailla
tai siis tarvii kyllä 8)