
OHC Kansi Sirisee
OHC Kansi Sirisee
Eli missä on vikaa kun lähtee kiihdyttämään niin auto alkaa nykimään ja kansi sirisemään? Kannen kun vaihtaa niin nykiminen ja sirinä loppuu. Eli mikä siellä kannessa sirisee kiihdyttäessä? 

Vuotava pakosarja voi aiheuttaa sirisevää ääntä kiihdytettäessä. Kannattaa varmistaa, että pakosarjan tiivisteet, tiivistepinnat, kiinnityspultit ja kiristystiukkuus on ok. Nykimisestä en osaa sanoa, tuo pakosarja ei kyllä siihen vaikuta.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
oma Taunus-mopo on 1.6,.. 2-litrasen nokalla ja sierran pakosarjalla..
kai siinä jotain ihan pientä piristystä on olevinaan..muuten on kyllä ihan vakio.eli voi olla joku 3 heppaa enemmän kuin normaalisti..
sama on suunnitteilla että 2-litran alakerta..kun sais vaan aikaseksi..
fiksuinta olis kai kumminkin laittaa suoraan se kutos-kone että sais sitä kaipaamaansa alavääntöä mihin coupella tottu
kai siinä jotain ihan pientä piristystä on olevinaan..muuten on kyllä ihan vakio.eli voi olla joku 3 heppaa enemmän kuin normaalisti..
sama on suunnitteilla että 2-litran alakerta..kun sais vaan aikaseksi..
fiksuinta olis kai kumminkin laittaa suoraan se kutos-kone että sais sitä kaipaamaansa alavääntöä mihin coupella tottu

ei sieltä mitään junia t...
2mm otettiin mun ohc kannesta ja hintaa tais tulla jotain 20 - 30 euroaJermu kirjoitti:Paljonko koneistamolla maksaa yleensä kannen lasku/suoristus?
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
2mm alkaa olemaan jo aika rajoilla. 2.5mm ehdoton maksimi. Ja vielä jos noihin laittaa felpro:n kansipahvin nousee puristukset entisestään. Hyöty tosin alkaa olemaan jo kyseenalainen. 2.5mm laskettu kansi ja felpron pahvi niin puristukset on reilusti yli 12:1.Jermu kirjoitti:paljon tuommoista vakiokoneen kantta kannattaa laskea maksimissaan?
Kone pitää olla sitten kyllä muutenkin rakennettu niin että korkeita puristussuhteita pystyy käyttämään. Eli esim. nokka pitää olla tarpeeksi kireä (vakio nokalla puristuksia liikaa), alakertaa kestää jos on kunnossa mutta lähelle 12:1 puristuksilla alkaa olemaan jo takomäntien vaihto ajankohtainen, ennakot pitää säätää niin että jakaja ei pääse heittämään liikaa ennakkoa.
mutta jos kone on muuten täysin vakio en yli 1mm laskisi.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
joo
Mulla on taunuksessa 2L alakerta 1,6 tehdyllä kannella, muotoilluilla 2L venoilla, ja 2L nokalla.Puristukset noin 11:1 eikä nakuta. Saman saa aikaan laskemalla 2L kantta noin 2mm. Noilla virityksillä+pellisarjalla kone vääntää koko kierrosalueen todella hyvin. Noissa 1.6 kansi 2L päälle virityksissä pitää muistaa että normaalisti 1,6 kannessa on pienempi pakoventtiili.
Niin ja kyseinen taunus on muuten myynnissäkin nettiautossa,joten käykäähän kattomassa mimmonen peli on

Niin ja kyseinen taunus on muuten myynnissäkin nettiautossa,joten käykäähän kattomassa mimmonen peli on

Re: joo
Tiedä sitten kuinka paljon tuo pienempi pakovena vaikuttaa tehoissa. Tuskin kovinkaan ratkaisevasti (verrattuna 2-litrasen kanteen). Mulla on tällähetkellä 1.6:sessa ohc:ssa muotoillut vakiovenat, puristukset 11.2:1 ja kanavat portattu. Koneesta on jarrutettu 137hv/139nm. Eikä nakuta yhtään, noilla puristuksilla.mukila kirjoitti:Mulla on taunuksessa 2L alakerta 1,6 tehdyllä kannella, muotoilluilla 2L venoilla, ja 2L nokalla.Puristukset noin 11:1 eikä nakuta. Saman saa aikaan laskemalla 2L kantta noin 2mm. Noilla virityksillä+pellisarjalla kone vääntää koko kierrosalueen todella hyvin. Noissa 1.6 kansi 2L päälle virityksissä pitää muistaa että normaalisti 1,6 kannessa on pienempi pakoventtiili.
Ens talven projekti on rakentaa 2-litranen kone tuolla ko. kannella. Kaippa tuolla kannella 2-litrasestakin tehoja saa ulos jos tuosta 16-satasesta onnistu puristamaan lähes tuplamäärän hevosia ulos (vrt. vakio 1.6ohc 70hv). Isompia venojahan tuo tosin huutaa, jos 2-litrasesta halutaan lähteä "isoja" tehoja hakeman.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus