kierrokset jää kantamaan
kierrokset jää kantamaan
Elikkä nyt on alkanu Fiesta hiukkasen temppuilemaan... Joskus satunnaisesti kun kiihdyttää ja on vaihtamassa vaihdetta jää kierrokset päälle vaikka kaasu on nostettu ja kytkin ylhäällä. Tätä auto tekee satunnaisesti, joskus vain kerran ja joskus monta kertaa peräkkäin.
Vaijerin ei pitäisi jumittaa, palautuu tosi jämäkästi. En ole ruiskukoneiden kanssa ennen pelannu, mutta voisiko olla häikkää vaikka ilmamassa-anturissa? Jos joku osaa auttaa niin olen kiitollinen.
Autonahan on vuoden '97 Fiesta 1,3 bensa koneella.
Vaijerin ei pitäisi jumittaa, palautuu tosi jämäkästi. En ole ruiskukoneiden kanssa ennen pelannu, mutta voisiko olla häikkää vaikka ilmamassa-anturissa? Jos joku osaa auttaa niin olen kiitollinen.
Autonahan on vuoden '97 Fiesta 1,3 bensa koneella.
Eikä välttämättä tyhjäkäyntiventtiilinkään putsaus/vaihto auta jos kierrokset jää päällä. Vikana ilmeisesti ohivirtausventtiili, josta jousi kulahtanut, jolloin ei pysty enää säätelemään kunnolla kampikammiossa olevaa painetta, vaan moottorinohjaus "luulee" että koneessaa on veto päällä ja näin ollen pitää kierrokset korkealla. Uusi venttiili maksaa voortilla n. pari kymppiä ja vaihto on helppo homma.
Focus STW
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Miten tuon PVC:n pitäisi toimia kun kunnossa? Eli kun ottaa irti niin pitäisikö olla "tukossa" eli ei kevyt puhallus mene läpi?
Käytin vaimon Eskosta irti ja puhaltamalla meni kevyesti ilma läpi molempiin suuntiin ja samoin puhdistusneste! Olihan siinä jousikin mutten älynnyt sen toimintaa, vai päästääkö aina hieman läpi? 8) Miksi muuten pitää olla kaksi huohottajaa, siis venakopassa toinen, ennen pärjättiin yhdellä, jos ei jäätynyt! 


Kyllä kevyellä puhalluksella ilman pitäisi kulkea läpi. Jousi on silloin kunnossa, kun käännät ventiilin ympäri ja jousi jaksaa pitää luistin ylhäällä. Jousi on aika herkkä, joten se myäs kulahtaa helposti.Monteonisti kirjoitti:Miten tuon PVC:n pitäisi toimia kun kunnossa? Eli kun ottaa irti niin pitäisikö olla "tukossa" eli ei kevyt puhallus mene läpi?Käytin vaimon Eskosta irti ja puhaltamalla meni kevyesti ilma läpi molempiin suuntiin ja samoin puhdistusneste! Olihan siinä jousikin mutten älynnyt sen toimintaa, vai päästääkö aina hieman läpi? 8) Miksi muuten pitää olla kaksi huohottajaa, siis venakopassa toinen, ennen pärjättiin yhdellä, jos ei jäätynyt!
Focus STW
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Vaihdoin tänään sen, 22€, en viitsinyt kokeilla kun pahimmillaan ois pitänyt rällätä koko ilta tai viikko, oireilu kun satunnaista, yleensä, aina kuitenkin hitaasti laskee kiekat!
Joskus nakaa yli 3 tonnia, ihmetyttää kyllä, siis sivullisten lisäksi, että miten se voi noin tehdä! 8) Kertoilen jos vielä "ominaisuus" esiintyy tai myös jos ei! 


Itsellä vaikutti uuden venttiilin vaihto juuri tuohon kierrosten laskemisongelmaan. Ennen kierrokset jäi 2000-3000 hujakoille ja laski odella hitaasti. Enää ein mainittavaa ongelmaaMonteonisti kirjoitti:Vaihdoin tänään sen, 22€, en viitsinyt kokeilla kun pahimmillaan ois pitänyt rällätä koko ilta tai viikko, oireilu kun satunnaista, yleensä, aina kuitenkin hitaasti laskee kiekat!Joskus nakaa yli 3 tonnia, ihmetyttää kyllä, siis sivullisten lisäksi, että miten se voi noin tehdä! 8) Kertoilen jos vielä "ominaisuus" esiintyy tai myös jos ei!
Focus STW
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Eipä tainnut auttaa!
En ole itse kokeillut, mutta vaimo sanoi Eskon "huutaneen" risteyksissä, toivottavasti ei hävyttömiä! 8) Kysyin kiekoista, mutta ei ollut älynnyt katsoa, se tuo naisten lgiikka?
Mutta jos tuokaan ei auta, niin onko tähän järjettömään ilmiöön mitään järjellistä selitystä? Ei kait kovin helposti nakaa kierroksia kolmeen tonniin tai yli, tarvii kuitenkin pensaa ja happea aika paljon?


Mutta jos tuokaan ei auta, niin onko tähän järjettömään ilmiöön mitään järjellistä selitystä? Ei kait kovin helposti nakaa kierroksia kolmeen tonniin tai yli, tarvii kuitenkin pensaa ja happea aika paljon?

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
MAF on vaihdettu. Tyhjäkäyntivena putsattu puoli vuotta sitten, pitää kait putsata uudelleen, on vain niin V-mäinen käyttää irti!
Pitää kokeilla tuota "töpseliä", yleensä kyllä nuiden irroitukset oireilee sirtten toisella tavalla! 8)
Jus kun tarttiongelma näyttää hävinneen, iski tämä uusi "ominaisuus" tavallista pahempana!

Pitää kokeilla tuota "töpseliä", yleensä kyllä nuiden irroitukset oireilee sirtten toisella tavalla! 8)
Jus kun tarttiongelma näyttää hävinneen, iski tämä uusi "ominaisuus" tavallista pahempana!

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Monteonisti: kannattaa vaihtaa se ventiili jos vieläkään ei toimi. Kuten olen jo ehdottanut aiemminkin. Itse kokeilin joskus puhdistaa, ei auttanut. Ostin uuden, johan toimi.
Nyttemmin tullut noin 50 tuhatta lisää mittariin ja meinaa samat oireet alkaa uudelleen. Tosin auto ei kyllä sammu ja oireet ovat hieman erilaiset. Nimittäin kierrokset kantaa tasaisesti joka kerta esimerkiksi vaihtaessa isompaan. Jospa tällä kertaa olisi se huohotinventtiili. Tyhjäkäyntiventtiilin vajaatoiminta ilmeni satunnaisena "huutamisena" sekä ajoittain kierrosten notkahtamisena tai sammumisena.
Nyttemmin tullut noin 50 tuhatta lisää mittariin ja meinaa samat oireet alkaa uudelleen. Tosin auto ei kyllä sammu ja oireet ovat hieman erilaiset. Nimittäin kierrokset kantaa tasaisesti joka kerta esimerkiksi vaihtaessa isompaan. Jospa tällä kertaa olisi se huohotinventtiili. Tyhjäkäyntiventtiilin vajaatoiminta ilmeni satunnaisena "huutamisena" sekä ajoittain kierrosten notkahtamisena tai sammumisena.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Tein tuon töpseli irrotuksen noin 6kk sitten kun kaasu alkoi hirttää. Ensi vika oli just toi että jäi kierroksille ja putos hiljaa alas, pari päivää myöhemmin rupes hirttää kunnolla kiekkat jäi siihen milloin vaihtoi vaihdetta. Yksi priva ford firma sanoi että otetaan toi töpseli irti niin jo loppu ongelma, ja kyllähän se loppui. Ainoa ongelma sen jälkeen on ollut kun tietokone ei seuraa % kaasun painamista on se että kone joskus sammuu mottori jarrutuksen jälkeen, kun ei tietokone huomaa sitä että ollaan moottori jarruttamassa.
(tämä pätee siis Edura-E 1.3i mottoriin v-96).
Anders
(tämä pätee siis Edura-E 1.3i mottoriin v-96).
Anders
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kaverin Mondeo tekee myös samaa. Kokeiltiin vaihtaa kaasuläpän anturi, ja joko kaikki anturit on hajalla, tai sitten vika ei ollut siinä kun jatkoi temppuiluaan. Nyt ei ole vähään aikaan enää tehnyt moista. ISCV se ei ole, koska ongelma esiintyy muualla kuin tyhjäkaasulla. Ilmamäärämittari se voisi olla, mutta ei nyt just ole intoa uuteen 
