Sierran lämmöt
Sierran lämmöt
Missä vika kun riesan lämmityslaitteesta ei tule lämmintä ollenkaan vain haaleeta. Onko järjestelmässä ilmaan niin paljon vai missä? Lohkolämmittimen O-Rengas vaihdettu koska vuoti jäähdytysnestettä kylmänä. Letkuja on pumpattu niin pirusti mutta ei ole auttanut.. Termari vaihdettu noin 30tkm sitten. Kone on 1,6i CLX
Re: Sierran lämmöt
jaska74 kirjoitti:vettä on varmasti tarpeeksi?
on vettä myös lämmöt ihan normal
Mulla on ihan sama ongelma. Mistä voi johtua ja miten saisi vian korjattua?
kenties minkä lainen termari sinne laitettu ku niitäkin o erilaisia. ja toinen että ku se vuotanut sitä vettä nii mennyt ilmaa sinne sisäkennostoon. elikkä sisälle menevis letkuis luulis löytyvän roppu mistä saa ilmattua sen kennon.
toki en ole varma noista ilmaus ropuista kun ei hirveesti ole foortteja ollut. hankinnas kyllä ehkä

Voi olla kenno p*skainen. Jos on mahdollista niin ota lämppärin letkut irti ja laita vaikka vesihanasta letku tilalle ja toisesta viemäriin. Sitten päästät kuumaa vettä läpi niin kauan että tulovesi kirkastuu, sitten käännät letkut toisinpäin ja sama homma.
Sierrassa ei vissiin ole lämppärin hanaa ollenkaan
vaan kylmän/kuuman ilmanvirtaus säädetään läpällä (kennon läpi, ohi tai siitä väliltä) Korjatkaa jos olen vääräs.
Sierrassa ei vissiin ole lämppärin hanaa ollenkaan

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vaihdoin viime viikollla talvitermarin koneeseen, ja nyt lämmintä onkin riittänyt ihan kabiiniin saakka. Kiinnostaisi vaan tietää minkälaisilla lämmöillä yleensä porukoilla oharit käy
Itse ajelin tänään matkan 25km suuntaansa, ja meno matkalla lämmöt keikkui yli puoltaväliä... MUTTA kun ajoin parkkiin, sammutin ja jatkoin matkaa kaupassa käynnin jälkeen niin tempperatuurit pysyi alle puolen välin kuten aeimmilla ajokerroilla. Edes liikennevaloissa tai taajamassa hidastellessä (ei ajoviimaa) lämmöt enää kohonneet mitenkään merkillisesti ja paluumatkan päätteeksi lämmöt laskivat perille päästyäni.
Hiljattain vaihdettu myös vesipumppu.
Ja koneena 2.0 ohc degulla

Itse ajelin tänään matkan 25km suuntaansa, ja meno matkalla lämmöt keikkui yli puoltaväliä... MUTTA kun ajoin parkkiin, sammutin ja jatkoin matkaa kaupassa käynnin jälkeen niin tempperatuurit pysyi alle puolen välin kuten aeimmilla ajokerroilla. Edes liikennevaloissa tai taajamassa hidastellessä (ei ajoviimaa) lämmöt enää kohonneet mitenkään merkillisesti ja paluumatkan päätteeksi lämmöt laskivat perille päästyäni.
Hiljattain vaihdettu myös vesipumppu.
Ja koneena 2.0 ohc degulla

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Mulla Sierra käy aina siellä puolenvälin ja kylmän välillä, lämmöt ei siis hirveesti nouse. Ja kun siinä on kait se viskokytkin flektissä, niin kyllä se näyttäis kokoajan pyörivän ainakin jollakin nopeudella, josko se asiaan vaikuttaisi, että lämmöt ei nouse. Vastaavasti penkkien lämmittimet toimivat sitten tosi hottina... 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Joo läpillä säädetään sitä kylmän/kuuman puhallusta. Suosittelen ostamaan uuden lämppärinkennon. Sillä on hävinny mun sierroista tuo ongelma ja kannattaa vaihtaa talveks kuumempi termari.
kokeile kulkeeko vesi lämppärin kennon läpi. Itelläni oli mennyt tukkoon.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta