Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tällänen pienimuotoinen ongelma olisi. Sisko täräytti Fiestansa liikenteenjakajaan (ihme kun ei muuta vahinkoa tullu) ja raidetanko meni kieroon. Eli hammastangon nivelestä raidetangon kiinnitys päähän oleva tanko on kierossa. Kuvat selventävät varmaan asiaa:
Irrotettuna jo:
Ja irtoaako tuosta nivelestä tanko jotenkin vai pitääkö koko hammastanko irroittaa:
Sen verran noobie näissä hommissa, että apuja kaivataan
Mazda RX-7 -93 EX: Ford Escort STW -94, Ford Sierra Ghia -92, BMW 525i -92, VW Bora -99, Omenat MV6 -96, V6 -96, -95, Astma -94
Tuo pallukka mikä näkyy niin on luultavasti samantapainen kuin mun ekkerissä eli ruuvataan kiinni mutta se on lyöty niin lujaa lukkoon ettei sitä "paikan päällä" irroita millään korjatkoon kuka tietää enempi mutta kyllä melkein sen tangon joutuu irroittaa autosta ja taitaa helpoimalla päästä kun käy romuttamoilta hakemaan toisen tilalle.
Sitä en tiedä että pystyykö tuon tangon oikasemaan autossa kiinni aika lailla lujaa rautaa kuitenkin.
Jenkalla se on joo kiinni. Mut noitahan saa mistä vaan varaosakaupasta eikä ne maksa just mitään joten ei liene maksa vaivaa oikoa tai ettiä purkaamolta.
Tarkotus tosiaan on uusia raidetanko eikä suoristaa, mutta se pitää saada tuosta hammastangosta irti ennen vaihtoa luonnollisesti. Pitääpä käydä ens viikolla kyselemässä tuollasta työkalua tuohon irroittamiseen, jos siihen sellainen kerran on... (ja varmaan mukavan hintava)
Taitaa tuosta nuolen osoittamasta kohasta lähteä pyörimään irti, kun tarpeeksi voimaa sais annettua. Jos tuo koko hammastanko raidetankoineen pitää irroittaa niin milläs se lähtee ohjaustangosta irti, kahella pultilla kiinni altapäin, mutta miten se on kiinni ohjaustangossa?
Mazda RX-7 -93 EX: Ford Escort STW -94, Ford Sierra Ghia -92, BMW 525i -92, VW Bora -99, Omenat MV6 -96, V6 -96, -95, Astma -94
kyseinen osa on SISEMPI RAIDETANGONPÄÄ joka on kierona; maksaa 10-30eur laadusta ja paikasta riippuen. ja kuten jo edellä todettiin niin putkipuhdeillä lähtee irti. HUOMAA - aurauskulmat pitää säätää tuon homman jälkeen, vain tuurilla menee moisen defektin jälkeen muuten kohdalleen.
se pallonivelen irrotustyökalu ei kyllä mitenkään sovellu tuon paikan irrottamiseen..
samiharju kirjoitti:kyseinen osa on SISEMPI RAIDETANGONPÄÄ joka on kierona; maksaa 10-30eur laadusta ja paikasta riippuen. ja kuten jo edellä todettiin niin putkipuhdeillä lähtee irti. HUOMAA - aurauskulmat pitää säätää tuon homman jälkeen, vain tuurilla menee moisen defektin jälkeen muuten kohdalleen.
se pallonivelen irrotustyökalu ei kyllä mitenkään sovellu tuon paikan irrottamiseen..
Joo palikka oli tiedossa ja hyllyssä jo, putkipihdeillä, tongilla ja vähä vielä isommillakin yritetty irti, mutta aina isompiin välineisiin mennessä tila loppuu kesken ja pienimmillä ei tunnu tarttuvan tarpeeksi hyvin kiinni.
Onko joku vaihtanut samankaltaiseen fiaskoon, eiku fiestaan tuon sisäpään paikalla ollessaan, meinaan nimittäin ettei oikein tilaa ole. Minkälainen homma tuon hammastangon irroittaminen sitten olisi? Kun sais koko homman pöydälle ja penkkiin niin luulis sisäpään irtoavan sit helposti.
Mazda RX-7 -93 EX: Ford Escort STW -94, Ford Sierra Ghia -92, BMW 525i -92, VW Bora -99, Omenat MV6 -96, V6 -96, -95, Astma -94